Mijn vriend en ik hebben besloten deze zomervakantie (juli/augustus) een keer niet naar Frankrijk of Italië te gaan, maar naar Oostenrijk. Als kind kwam ik jaar in jaar uit elke zomervakantie in Oostenrijk, dus ik heb best wel een hoop plekken al gezien (vooral de omgeving van Vorarlberg, Salzburgerland, Tirol en Karinthië), echter vind ik het lastig om een geschikte vakantieplek uit te kiezen. Wel gaat onze voorkeur uit naar Tirol (mijn vriend is nog nooit in Oostenrijk geweest en ik vind dat hij een Tiroler abend moet meemaken
) of Salzburgerland.Wij zijn actieve mensen die graag wandelen (bergwandelingen vinden wij leuk, klettersteigen daarentegen niet.
), fotograferen en mooie dorpen/meren/natuurgebieden bezoeken. Ik ben dan ook op zoek naar een locatie waarbij wij deze dingen goed kunnen combineren. Mijn eerste ingeving ging uit naar het Ötztal of het Zillertal (i.v.m de Krimmler watervallen die dichtbij zijn). Het is sowieso de bedoeling dat wij op de terugreis een tussenstop en overnachting maken in Salzburg (stad).Zijn er bokkers die mij advies kunnen geven? Welke locatie(s) vind jij het mooist? Do's, don'ts? Misschien zelfs een aanrader voor een bepaald appartement/vakantiehuisje?
Gollinger waterval ken ik niet, ga ik eens opzoeken!

.