Ik ben samen met mijn vriend een ruime week in Oostenrijk geweest, in een gasthuis in Mosern, nabij Seefeld. We zijn onder andere naar de Stuibenwasserfall in Umhausen gegaan, waar je een mooie wandeling kan maken langs de waterval op naar boven. Op de route kom je ook een museum over Otzi, een ijsmummie. Wij zijn een dagje naar Innsbruck geweest. Hebben de Zugspitze bezocht, de hoogste berg van Duitsland. Zijn gaan wandelen nabij het gasthuis en in Seefeld rond gekeken. Gezwommen in het mooie gelegen bergmeertje bij het gasthuis, 'Mosern See', volgens mij het warmste bergmeer in de omgeving. We zijn naar de Rettenbach en Tiefenbach gletsjer geweest, erg mooi ook en toen wij er waren heerlijk rustig. Verder zijn wij wezen wandelen op de berg bij Seefeld, naam even kwijt. Maar met het kabelbaantje naar boven en dan over een aantal bergkammen wandelen.
Mijn vriend en ik vinden het heerlijk om te wandelen in de bergen, maar hebben allebei soms wat gebrek aan conditie. Ondanks dat doen we het op onze eigen tempo en dan maar met een paar keer extra stoppen tijdens een wandelen, om uiteindelijk moe maar zeer voldaan ons doel/de top te bereiken.
We hebben echt een super vakantie gehad daar!! Het jaar daarna zijn we naar de Franse Alpen geweest en afgelopen jaar naar de Pyreneeën en Andorra. Aankomende zomer wil ik graag naar het gebied bij de Grossglockner..

edit: op de heenweg zijn we langs Neuschwanstein gekomen, echt een ultiem sprookjes kasteel in Zuid-Duitsland. Het was een megawachtrij waardoor we niet naar binnen zijn gegaan, maar even daar naar toe is ook zeker de moeite geweest!
Wij hebben die vakantie een rondreis gemaakt, eerst een nachtje Duitsland, daarna een week Oostenrijk, twee dagen Italië, en via Frankrijk weer terug. In Oostenrijk in een gasthuis, verder met de tent

In totaal 19 dagen over gedaan.