Tips!! Reis Zweden Finland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willempie_T

Tips!! Reis Zweden Finland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 22:09

hoihoi!
Ik ga van het zomer samen met me vriend met de auto naar Zweden en Finland hoe precies weten we niet of met de boot van Denemarken naar Zweden of eerst met de auto. Van daar uit door naar Finland van Stockholm naar Turku.
Daar is een auto rally waar me vriend heen wil van daar uit weer richting Zweden.

Nu mijn vraag of er meer mensen zo iets hebben gedaan.. Of naar Zweden Finland zijn geweest en tips hebben waar je (zobiezo) heen moet zijn geweest, wat een echte aanrader is. en leuke plekken om te overnachten. We nemen de tent mee ivm dat je overal bijna mag vrij camperen :)

Hopelijk krijg ik hier reacties op!!

Dropneus95

Re: Tips!! Reis Zweden Finland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:25

Ik ben zelf de afgelopen twee jaar in zweden geweest, in smalland. Wel met het vliegtuig en had helaas geen beschikking over een auto, maar misschien kan je inspiratie opdoen wat je ook in andere gebieden kan doen :)
Ik heb gewerkt op een camping in de buurt van Eksjo aan het Mycklaflon meer. Mijn eerste tip is dan ook, geniet van de vele prachtige meren! :D als je van wandelen houdt moet je dat ook zeker doen. wij zijn door kloven heen gelopen (skurugata en Skrôle hie), echt prachtig! Daarnaast was het paardrijden geweldig, door de prachtige bossen <3

Na een aantal weken op de camping te hebben gezeten zijn mijn ouders me op komen halen. vanuit hier door richting Kalmar en de zee. Dit vond ik een beetje tegenvallen na alle bossen en mooie vlaktes. Ik heb gehoord dat kanoën aan de kust wel heel mooi moet zijn, maar of dat ook aan deze kant van zweden kon weet ik niet. wij zijn na 2 dagen al weer vertrokken O:) wel hebben we nog leuk zeehonden kunnen kijken en zijn we naar het eiland öland geweest. Dat was best leuk.

Ons laatste stop was in blekingen. weer aan een prachtig meer, waar ik me weer helemaal thuis voelde.

voor komende zomer staat ook een rondreis door zweden op de planning. Ben van plan dit jaar met de auto te gaan zodat ik meer kan zien van het prachtige land! ik ben verlief geworden op het land :o

Willempie_T

Re: Tips!! Reis Zweden Finland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 16:24

Wauw bedankt voor je bericht!!
Die meren blijken idd erg mooi te zijn!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:55

Lisaterburg schreef:
ik ben verlief geworden op het land :o

Kijk maar uit, straks woon je er nog...

Ik vind Zweden zelf een prachtig land. Ben op aardig wat plekken geweest, maar uiteindelijk in het (voor mij geheel onbekende) Lapland terecht gekomen. Woon er nu een jaar en kan niet anders zeggen dan dat ik het super naar mijn zin heb.