Enkele dagen vakantie in zomervakantie met hond, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

Enkele dagen vakantie in zomervakantie met hond, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 14:13

:wave:

Ik ben op zoek naar een vakantiebestemming waar we een paar dagen (5 - 7 ofzo) heen kunnen in juli of augustus. Ik ga met m'n vriend en zou graag m'n hond meenemen. Liefst gaan we ergens heen met de auto.
Slapen zou ik graag doen in een tent of in de pick-up met tent erop (andere suggesties zijn ook welkom). Het zou fijn zijn als het zonnig is, maar 30 graden hoeft voor ons ook weer niet. Mooie natuur is zeker een vereiste.

Ik had zelf gedacht aan Schotland, maar ik had gehoopt dat jullie bokkers ook ideeën zouden hebben :D. Dus, wie kan me helpen?

Wij vertrekken overigens vanuit West-Vlaanderen, regio Brugge.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:18

Eifel of Luxemburg geen optie?

Schotland kan zeker, maar dan ben je erg lang onderweg voor een paar dagen daar. Korte overtochten komen in het zuiden van Engeland aan, eventueel is de boot van Ijmuiden naar Newcastle een optie maar dat is best prijzig voor een paar dagen.

xSCWx

Re: Enkele dagen vakantie in zomervakantie met hond, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:27

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 14:55

Bedankt voor de antwoorden!

Zuid-Frankrijk spreekt mij wel aan! Enige nadeel is dat ik geen Frans kan :'). In school had ik altijd erg goede resultaten, maar als een echte Fransman begint te praten tegen mij snap ik er niks meer van...

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:59

Belgische Ardennen, erg mooi en goed te doen met de auto.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:04

Is een van onze Waddeneilanden niet een idee. Honden zijn van harte welkom en de omgeving is prachtig. Heerlijke vakantie-eilanden en prima te doen vanuit West-Vlaanderen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:11

Scandinavië! Exht prachtige natuur en er is het allemansrecht. Dat betekend d'r je gratis mag kamperen zolang je anderen niet hinderd. Je mag voor eigen gebruik vissen en bessen eten. Echt een aanrader, wij zijn vorige zomer gewoon op de bonnefooi gegaan en we hadden prachtig warm weer en de mensen zijn aardig, en spreken behoorlijk woordje Engels! Je kunt ook een hutje huren, een stuga kost geen drol maar heb je vaak wel stromend water en een bed en je kunt koken. Veel succes en plezier met uitzoeken van een bestemming!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:14

Als je maar 5 tot 7 dagen weg wil zou ik lekker in de buurt blijven. Denk eens aan de Franse Ardennen of aan Duitsland, hartstikke mooi en heerlijk met de hond.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:17

Burg-Haamstede, prachtige wandelroutes waarmee je je al in Frankrijk waant, meertjes en zee voor de hond om te zwemmen, genoeg campings. :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:53

Over geen Frans kunnen zou ik me niet al te druk maken. Ik spreek ook echt slecht frans maar ach je komt er altijd wel uit, al is t met handen en voeten :+

Ik zou denk ik lekker richting Frankrijk gaan, leuke camping zoeken waar honden welkom zijn en wat binnen een dag te bereizen is.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:05

Als je naar de ardennen gaat! Ik weet een leuke hotel/pension en ze verhuren ook 2 appartementen, staat niet op de site maar zijn er wel! Ligt in het plaatsje La Roche en super mooie natuur. De eigenaresse spreekt ook Nederlands en in de omgeving kunnen ook veel mensen Nederlands. Daarnaast zijn honden meer dan welkom hier! :) Echt een zeer diervriendelijke plek. neem eens een kijkje op www.villalesolivettes.be