Canada, Australië, Nieuw Zeeland of Zuid-Afrika?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Canada, Australië, Nieuw Zeeland of Zuid-Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 13:36

En dan een singlereis, groepsreis of een gave paarden/ranchvakantie?

Ik heb voor het eerst sinds 3 jaar weer echt een zomervakantie van 3 weken en ik wil dit graag goed besteden aan een mooie en onvergetelijke vakantie. Echter is er nog zoveel wat ik wil zien en ik ben dit keer weer alleen :j

Ik zou ergens graag met een single/groepsreis mee willen, vind het wel prettig als alles al goed is geregeld en ik daar niet over na hoef te denken :o Echter ben ik bang dat je dan toch beperkt wordt in je vrijheid en toch een beetje verplicht met de groep mee zou moeten, terwijl ik ook echt wel af en toe alone-time wil.
Iemand ervaringen hiermee? Ik hoor het graag.

Aan de andere kant wil ik graag een echte paarden/ranchvakantie. Dat blijft me echt trekken, vooral na mijn gave ervaringen in USA. <3 Iemand daar ervaringen mee?

Ik wil dus sowieso naar Canada, Australië, Nieuw Zeeland of Zuid-Afrika voor minimaal 2 weken en mijn budget ligt rond de +/- 3000,- .. Is dit wel een beetje realistisch of niet? (het hoeft geen all inclusive iets te zijn) :=

Picassox

Re: Canada, Australië, Nieuw Zeeland of Zuid-Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:40

Ik lees even met je mee! Ik wil namelijk hetzelfde, met hetzelfde budget! :)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:53

Ik heb afgelopen jaar 3 maanden in Nieuw-Zeeland stage gelopen en afgesloten met een rondreis op het zuidereiland van 2,5 week.

Wanneer je inderdaad niet al te hoge eisen hebt aan je verblijf ed maar prima in (studenten)hostels wilt overnachten denk ik dat het binnen budget haalbaar is. In ieder geval is het zeker een aanrader! Het grootste nadeel aan Nieuw-Zeeland is misschien een duur vliegticket, mijne was rond de 1500 euro. Een vergelijking met de andere landen kan ik niet maken.

Nieuw-Zeeland is uitermate geschikt om een rondreis te maken, de natuur is heel afwisselend en er zijn ontzettend veel mensen die ook rondreizen waar je mee samen kunt reizen. Ook zijn er diverse reisorganisaties die bus en verblijf regelen. Ik heb in Nieuw-Zeeland ook een rit te paard gedaan wat echt adembenemend was. We gingen een berg op die niet begaanbaar was met de auto, waarna je uitzicht had over 2 verschillende meren. 2 Weken bij de organisatie voor paardenrondritten werken zou ik niet aanraden in Nieuw-Zeeland, het land is te mooi om 2 weken op 1 plek te blijven! :j

Waar je trouwens wel rekening mee moet houden is dat, wanneer wij zomervakantie hebben het winter is in Nieuw-Zeeland. Het klimaat is vergelijkbaar als in Nederland. Toen ik daar was, was het ook winter en sochtends vroor het vaak nog. Opzich geen probleem, het land is ook in de kou mooi, maar mocht ik terug gaan dan ga ik zeker in de lente/zomer daar (herfst winter NL).

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:57

Er zijn verschillende reisorganisaties die dit soort reizen organiseren! Kilroy bijvoorbeeld, zij bieden verschillende soorten reizen voor verschillende prijzen. Neem hier eens een kijkje: http://www.kilroyworld.nl

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:29

Canada zit je ook al gauw om 100 0 euro retour. Maar inderdaad, als je eisen niet enorm hoog zijn zou het met 3000 euro moeten kunnen :)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:32

Wij hebben afgelopen zomer via canadaplus.nl een groepsrondreis door Canada gemaakt! Engels/Nederlandse groep, met nederlandse gids. Erg veel gezien, gids wist alle leuke plekjes, maar ook vrije tijd gehad. super naar onze zin gehad.

wij hebben deze rondreis gedaan: https://www.canadaplus.nl/groepsrondrei ... -15-dagen_

maar ze hebben meer verschillende op de site staan.

(al zijn wij 17 dagen geweest, dan kan het qua budget. voor 3 weken wordt het waarschijnlijk te duur)