Snorkelen koh Tao Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloementje3

Snorkelen koh Tao Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 15:37

Hallo allemaal!

Wij zijn bezig om een reis te plannen naar Thailand.
Wij gaan ook naar Koh Tao.
Is iemand op Bokt daar geweest?
En heeft misschien wel de gouden tip voor ons?!
Wij willen snorkelen vanaf het strand waar het egt mooi is ( wij zijn verwend met de rode zee ) maar waar ook een wit zandstrand is.
Shark bay is ons aangeraden maar is dat echt bijzonder? Of komt dat alleen omdat je daar met haaien kan snorkelen?

Ik hoor het graag! *\o/*

Ps. Alle snorkel tips zijn welkom ook excursies met een boot.

xMarieke

Re: Snorkelen koh Tao Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:21

Nou ik heb een soort van ervaring. We zijn 3 jaar geleden daar naartoe gegaan. We wilden niet duiken maar snorkelen. Maar geen enkele accommodatie wil je daar hebben als je niet gaat duiken. Of je betaalt voor de accommodatie hetzelfde zonder duiken als met duiken. Dus heel duur. Uiteindelijk zijn we dezelfde dag weer van het eiland vertrokken omdat we er klaar mee waren. Geen positieve ervaring dus maar wel iets om goed uit te zoeken.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:38

Ik heb hele andere ervaringen, 2 jaar geleden. Er is op iedere hoek wel een bedrijfje te vinden dat snorkeltochten organiseert. Je gaat dan met een bootje het hele eiland rond en doet verschillende plekjes aan. Echt supermooi daar. Met snorkelen heel mooi koraal gezien, veel verschillende soorten vissen en zelfs een haai. Duiken was er ook mooi. Favoriet blijft echter Bali voor het duiken.

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:47

Koh Tao is prachtig! Wij zijn er 4 dagen geweest in augustus vorig jaar. Wij hebben ook niet gedoken, alleen gesnorkeld, maar hadden geen enkele moeite om een kamer te vinden. We hebben gesnorkeld bij Shark Bay en het was fantastisch!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:57

Misschien lag het eraan dat we precies tijdens t hoogseizoen er waren. Eind november.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 07:48

Het verbaasd me dat je nog overweegt om naar Koh Tao te gaan, binnen Thailand staat Koh Tao onder de buitenlanders tegenwoordig beter bekend als "death island". Het aantal vakantiegangers dat daar dood gevonden wordt onder verdachte omstandigheden staat in geen verhouding met het aantal toeristen dat er komt.

Op facebook kan je een zoekopdracht doen naar " #boycottkohtao " en dan komen de laatste berichten rond het moordproces mbt Hannah Witheridge en David Miller wel naar boven, evenals Luke die 4 weken geleden daar op onder zeer verdachte omstandigheden is overleden. Iets langer geleden waren er ook nog Nick Pearson en Christina Annesley.

Het hele eiland is volledig onder controle van de lokale maffia en als buitenlander heb je geen voet om op te staan indien er iets mis gaat (verwacht geen hulp van de politie indien je problemen met een Thai hebt). Mocht je daar dus toch heen gaan, vermijd dan onder alle omstandigheden de lokale (strand-) bars. Houd er ook rekening mee dat je een makkelijk doelwit bent voor oplichting en indien je ergens in de problemen komt je beter een diepe portemonnee kan hebben.

(Thailand heeft genoeg andere plekken die soortgelijke snorkel ervaring bied voor een lagere prijs waar je veel minder risico loopt, misschien dat je er verstandig aan doet wat verder te zoeken. Ook nabije landen zijn er plekken die nog veel mooier zijn).

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 09:21

enzino schreef:
Het verbaasd me dat je nog overweegt om naar Koh Tao te gaan, binnen Thailand staat Koh Tao onder de buitenlanders tegenwoordig beter bekend als "death island". Het aantal vakantiegangers dat daar dood gevonden wordt onder verdachte omstandigheden staat in geen verhouding met het aantal toeristen dat er komt.

Op facebook kan je een zoekopdracht doen naar " #boycottkohtao " en dan komen de laatste berichten rond het moordproces mbt Hannah Witheridge en David Miller wel naar boven, evenals Luke die 4 weken geleden daar op onder zeer verdachte omstandigheden is overleden. Iets langer geleden waren er ook nog Nick Pearson en Christina Annesley.

Het hele eiland is volledig onder controle van de lokale maffia en als buitenlander heb je geen voet om op te staan indien er iets mis gaat (verwacht geen hulp van de politie indien je problemen met een Thai hebt). Mocht je daar dus toch heen gaan, vermijd dan onder alle omstandigheden de lokale (strand-) bars. Houd er ook rekening mee dat je een makkelijk doelwit bent voor oplichting en indien je ergens in de problemen komt je beter een diepe portemonnee kan hebben.

(Thailand heeft genoeg andere plekken die soortgelijke snorkel ervaring bied voor een lagere prijs waar je veel minder risico loopt, misschien dat je er verstandig aan doet wat verder te zoeken. Ook nabije landen zijn er plekken die nog veel mooier zijn).

Ohw jeetje hier was ik helemaal niet van op de hoogte!
Dat is even schrikken! -O-
Welk eiland raad jij mij aan?

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 11:03

Jewey schreef:
Koh Tao is prachtig! Wij zijn er 4 dagen geweest in augustus vorig jaar. Wij hebben ook niet gedoken, alleen gesnorkeld, maar hadden geen enkele moeite om een kamer te vinden. We hebben gesnorkeld bij Shark Bay en het was fantastisch!

Wij hebben nu sterkte twijfels om naar Koh Tao te geen *lees berichten hierboven* maar anders zou ons hotel aan Shark Bay liggen omdat het strand daar erg mooi toont op de foto's

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:30

Mijn dochters (tweeling 23) zijn momenteel op reis door zuidoost azie misschien hebben die DE plek voor je. Bereikbaar op hun blog waar je ook vele mooie plekken kunt zien op hun foto's : Rysch.wordpress.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:57

bloementje3 schreef:

Ik doe niet veel aan snorkelen; de beste plek waar ik ben geweest tot nu toe is Koh Similan (enkele schildpadden en stingrays). Koh Similan is ook makkelijk bereikbaar vanuti Phuket wat handig is voor mij.

Ik zou je aanraden gewoon wat blogs door te spitten en dan vooral van mensen die op bijna elk eiland zijn geweest hier in de regio.

Veel vrienden (locals met genoeg geld) zijn meer te spreken over Bali.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:17

De boot vanaf Koh Lanta brengt ons naar het paradijs op aarde: Koh Ngai.
Een zin uit de blog van mijn dochter , inmiddels hebben ze al veel gezien dus als zij zeggen dat dit een paradijs is geloof ik dat meteen. Misschien kun je je eens verdiepen in Koh Ngai?

En ik weet niet of je al eens gesnorkeld hebt in Cyprus maar dat is ook een aanrader {Nissi Beach}
En nog 1 uit eigen ervaring Marsa Alam in Egypte......vele malen meer te zien dan in Thailand {ja ja ook daar heb ik gesnorkeld maar dat is meer dan 20 jaar} terug op koh phi phi

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 17:45

Bedankt allemaal!
Ik heb ook gelezen over Koh Samet iemand hiermee bekend? of koh Lipe?
aaahh ik weet het niet meer.
Laatst bijgewerkt door bloementje3 op 01-02-16 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 17:46

enzino schreef:
bloementje3 schreef:

Ik doe niet veel aan snorkelen; de beste plek waar ik ben geweest tot nu toe is Koh Similan (enkele schildpadden en stingrays). Koh Similan is ook makkelijk bereikbaar vanuti Phuket wat handig is voor mij.

Ik zou je aanraden gewoon wat blogs door te spitten en dan vooral van mensen die op bijna elk eiland zijn geweest hier in de regio.

Veel vrienden (locals met genoeg geld) zijn meer te spreken over Bali.

ik ga ook even naar Koh similan kijken bedankt!

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 18:08

binky schreef:
Mijn dochters (tweeling 23) zijn momenteel op reis door zuidoost azie misschien hebben die DE plek voor je. Bereikbaar op hun blog waar je ook vele mooie plekken kunt zien op hun foto's : Rysch.wordpress.com

Bedankt voor de tip!
Ik ga even kijken :D