enzino schreef:Het verbaasd me dat je nog overweegt om naar Koh Tao te gaan, binnen Thailand staat Koh Tao onder de buitenlanders tegenwoordig beter bekend als "death island". Het aantal vakantiegangers dat daar dood gevonden wordt onder verdachte omstandigheden staat in geen verhouding met het aantal toeristen dat er komt.
Op facebook kan je een zoekopdracht doen naar " #boycottkohtao " en dan komen de laatste berichten rond het moordproces mbt Hannah Witheridge en David Miller wel naar boven, evenals Luke die 4 weken geleden daar op onder zeer verdachte omstandigheden is overleden. Iets langer geleden waren er ook nog Nick Pearson en Christina Annesley.
Het hele eiland is volledig onder controle van de lokale maffia en als buitenlander heb je geen voet om op te staan indien er iets mis gaat (verwacht geen hulp van de politie indien je problemen met een Thai hebt). Mocht je daar dus toch heen gaan, vermijd dan onder alle omstandigheden de lokale (strand-) bars. Houd er ook rekening mee dat je een makkelijk doelwit bent voor oplichting en indien je ergens in de problemen komt je beter een diepe portemonnee kan hebben.
(Thailand heeft genoeg andere plekken die soortgelijke snorkel ervaring bied voor een lagere prijs waar je veel minder risico loopt, misschien dat je er verstandig aan doet wat verder te zoeken. Ook nabije landen zijn er plekken die nog veel mooier zijn).
Ohw jeetje hier was ik helemaal niet van op de hoogte!
Dat is even schrikken!
Welk eiland raad jij mij aan?