waar heen op vakantie met hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

waar heen op vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:16

Hallo Bokkers,
Mijn vriend 24 en ik 21 zoeken een vakantie voor ons samen met onze pup!
We hebben een budget van max 750 euro pp voor verblijf,reis en het liefst eten en drinken al is hier kleine rek in.
We hebben eigen auto, willen hier best mee weg.
We hebben geen tent, deze plus spullen erbij kopen is geen optie want eigen auto is dan te klein.
Ik houd van actieve vakantie, mooie omgeving .
Vriend wil iets te zwemmen vlakbij en het liefst zon.

Wie weet de vakantie voor ons?
NL word hem niet!!!
En we willen in de week van 5 september weg,
Tussen de 8 en 16 dagen

Hikarii

Re: waar heen op vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:19

Ergens in de Ardennen?

En dan in een stacaravan of een tent op het terrein huren?

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:24

wij zijn afgelopen herfst in de Ardennen geweest met onze pup. We hebben daar toen een huisje gehuurd en zijn goed binnen jullie budget gebleven. We zijn wel iets korter weg geweest, maar ook iets langer had bij ons binnen het door jullie gestelde budget gepast.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:25

als je budget is breder kan dan heb ik nog wel heel leuk huisje in tjechie voor je!
wij waren intotaal voor huisje eten en bezine 1500 euro kwijt voor 2weken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:27

Via Landal Greenparks en of Centerparcs iets huren? Ik weet dat Landal o.a. in België, Duitsland, Oostenrijk, Tsjechie, Zwitserland en Hongarije zit qua buitenland.

En CP in België, Duitsland, Frankrijk en er zijn ook wat parken in Engeland. (via andere website dan de nederlandse CP) http://www.centerparcs.co.uk/

De huisjes in mijn onderschrift zijn ook aanraders, maar daar zijn huisdieren niet toegestaan.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:18

Voor iets in de Ardennen weet ik nog wel een leuk adres!!
Www.lesolivettes.be ze verhuurt ook 2 appartementjes! staat niet op de site, maar zijn wel beschikbaar :)
zeer hond en paardvriendelijk ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:36

Wij zijn jaren geleden met de hond eens naar deze camping geweest:
http://www.campingleroustou.com/holland ... mping.html

Hier verhuren ze ook (kleine) chalets. Camping ligt midden in de Franse Alpen en aan een meer. Hebben het daar echt heerlijk gehad (en zijn zonder hond ook nog meerdere malen terug geweest).

Genoeg actieve dingen in de omgeving, je kunt er ook heerlijk wandelen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:36

Slovenië, in de buurt van de triglav. Heel hondvriendelijke hotels, super mooie natuur, goedkoop,...

Kiki_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:42

Wij hebben een heerlijk chalet in de Dordogne te huur. Bij de camping is een manege en honden zijn meer dan welkom! In september nog geen 400 euro per week! Als je meer info wilt, stuur gerust een pb!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:21

Je zit buiten het seizoen, dus ik zou niks boeken en tegen die tijd kijken hoe het weer is in bijvoorbeeld Frankrijk. Genoeg keuze met grote kans op korting, denkend aan mobile homes op campings of vakantiehuisjes.

Houd er rekening mee dat de dagen dan al een stuk korter zijn, het 's avonds sneller afkoelt en dat sommige campings zelfs al gesloten kunnen zijn in de 2e/3e week van september.

Met wat geluk is het voorin Frankrijk nog mooi weer en hoef je minder ver te rijden en het scheelt dan ook in tolgeld. Bijvoorbeeld de Jura, mooie natuur en volop helderblauwe meren.
Maar wij kwamen eind augustus/begin september qua mooi weer toch meestal uit in zuid-frankrijk.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:43

Misschien is Texel een optie ? Leuk eiland :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 19:11

NL is geen optie stond in de OP alle anderen ontzettend bedankt voor de adviezen! We zijn nog volop opzoek en nemen alle opties zeker mee.

Hebben er mensen ervaring met Noorwegen/Denemarken?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:46

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:41

Denemarken is een prachtig land! Ik woon nu bij mijn schoonvader in Hou (vlak bij Aalborg) aan het strand.

We hebben een kleine camping met ruimte voor tenten/caravans, maar we verhuren ook trekkershutjes en een appartement. Dieren mogen mee. Je kan even een kijkje nemen op de website: www.natuurvakantiedenemarken.nl

Als je meer info wilt over de omgeving en wat er te doen is mag je me altijd een pb sturen ;)

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:53

Beide landen zijn ontzettend mooi. Mijn voorkeur ligt bij Noorwegen ivm de weidsheid en mooie meren.

Of je ook warm weer hebt hier is de vraag. Én ik denk dat het snel duurder is dan je wilt.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:57

Even terzijde, zorg ervoor dat jullie pup correct is ingeent als je naar het buitenland vertrekt!
Duitsland (zwarte woud bv) is erg mooi, of het drielandenpunt.
Wij gaan ook altijd met 2 (grote) honden op vakantie, weliswaar op camping maar kan je wel leuke adresjes geven waar wij al zijn geweest :j

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:00

Camping les cerisiers in de Lapeyrose. Hondencamping waar alle plekken een hek erom hebben dat de honden gewoon los kunnen. Hebben naast campingplaatsen ook een gite en safaritent. Hele aardige mensen daar! Hebben een zwembad en op loopafstand een meer. Wij zijn er twee jaar geleden geweest en is heel goed bevallen!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:05

Tent is voor jou geen optie zeg je. Maar een klein tentje met luchtbed en een slaapzak hoeven niet duur en groot te zijn. Verblijf op een camping kan bijna altijd wel met een hond. Voor het ontbijt is altijd wel een bakkertje te vinden of op de camping geregeld.
Scheelt enorm in de kosten.