Rondreis west-Canada, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynaro

Rondreis west-Canada, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 10:19

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen van eind april tm begin mei dikke twee weken gaan rondreizen in west-Canada. We hebben al besloten liever te willen reizen met auto met hotels. Wel willen we de reis zelf samenstellen bij het reisbureau. Hebben jullie nog tips/must-see's? Alle soorten tips zijn welkom.

We weten dat we vrij vroeg in het seizoen gaan, andere mogelijkheid tot vakantie is er niet.
We vinden mooie landschappen/parken heel mooi om te zien, eventueel misschien een stad.

Er zijn wel wat topics hierover, maar dat gaat vooral over rondreizen die al vast staan. Wij kunnen zelf nog alles samenstellen, dus kom maar op met die tips *\o/*

Keet

Re: Rondreis west-Canada, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:26

Kijk eens op de site van Jan Doets :) dat is echt een super fijn reisbureau voor USA/Canada reizen :) hebben ze zoveel ervaring mee.

Met de auto en hotels is prima te doen hoor :)
Ken het gebied verder niet zo, dus kan je daar geen specifieke tips over geven.
Vergeet niet de grote supermarkten te bezoeken, WalMart enzo.

Ow, meestal zit er geen ontbijt bij hotels in USA/Canada, of dat kan je er voor veel geld bij boeken.
Wij halen altijd gewoon ontbijt bij de supermarkt :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:36

Wat leuk een West-Canada roadtrip!
Ik heb hetzelfde 3 jaar geleden gedaan, ook eind-april / mei.
We hebben sneeuw gehad, maar ook 30 graden! Ik vond het een erg prettige tijd om te reizen, het is laagseizoen dus het is niet superdruk overal :).

Wij hebben een rondje Calgary - Vancouver Island - Calgary gedaan in twee weken tijd. Richting Vancouver Island hebben we de meer noordelijke route genomen en op de terugweg de zuidelijke. Ik vind persoonlijk dat de Icefield Parkway (van Banff naar Jasper) echt een must-see. Ook Vancouver Island vond ik erg gaaf, het Pacific Rim National Reserve en Victoria als stad.

Over Canada zeggen ze vaak dat je er zolang overkan doen als je wilt. Als in, je kan 1 stuk van 800 km in 1 dag rijden, of in een week; depending on wat je mooi vind, wat je wilt zien etc. Wij zijn op 1 dag wel 15x gestopt om naar een mooi vergezicht te kijken of bij een verborgen meertje te picknicken. Niet gepland, gewoon tegengekomen.

Overnachting hadden wij van te voren niet geboekt. Heeft zijn voor en nadelen. We hadden niet echt een plan waar we onderweg wilde overnachten, wat af en toe stress heeft opgeleverd, maar soms ook heel fijn was. De goedkope optie zijn motels (zijn vaak nog heel redelijk). B&Bs zijn redelijk aan de prijs, maar liggen vaak op mooie locaties. Je kan natuurlijk ook AirBnB proberen ;)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:04

Een paar jaar geleden heb ik met mijn vriend rondgereisd door Brittish Columbia. Wij hadden een camper en in combinatie met de goedkope kampeerplaatsen van 'staatsbosbeheer' was dat voor ons echt ideaal.
Wij zijn gestart in Vancouver, toen min of meer noord-oostelijk gereden naar Banff en vanaf daar over de Icefields Parkway naar Jasper. Vanaf Jasper weer richting de kust, daar omlaag naar Vancouver en toen overgestoken naar Vancouver Island waar we nog een paar dagen zijn geweest. Ons hele verslag inclusief foto's is te vinden op http://www.scribbles.nl (site is op het moment helaas echt extreem traag.)

Zoals Oshaa zegt, Icefields Parkway is mooi, en er zitten een aantal mooie wandelingen aan. Wij hebben een dag gelopen bij Lake Louise, dat was fantastisch. De gletsjer (ben vergeten hoe die ook al weer heet) zijn we niet op geweest, het is daar echt smerig toeristisch...

Voor mooie landschappen en parken ben je trouwens wel echt aan het goede adres, Canada / BC is prachtig <3

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 11:12

Heel erg bedankt vast voor de tips! We hebben al een reisbureau die ons helpt, maar we hebben gezegd ons eerst te willen verdiepen. Wat fijn om te horen Oshaa, dat jij ook in die periode bent geweest. Mensen raden het niet aan om in deze periode te gaan, maar mij trekt het juist dat het dan nog niet zooo toeristisch is. Als het koud is trek ik wel een dikke jas aan :D

Ik ga direct op de gegeven websites kijken!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:21

Idd warme kleding mee en dan is t best te doen! Bereid je er gewoon op voor dat je sneeuw kunt hebben/krijgen.

Icefields Parkway is idd prachtig. Ik vond zelf Wells Grey National Park ook erg mooi. Mooie watervallen en dat is de enige plek waar ik meerdere malen (ben er 3x geweest) beren heb gezien. Vancouver Island is ook prachtig uiteraard.

Wij hadden in Wells Grey overnachtingen in cottages op een ranch. Was erg leuk! en de keer erna zaten we in een soort hostel, wat ook erg leuk was! Waren er toen in de winter, dus hadden hele hostel voor onszelf.