Driedaagse goedkope trip Pasen goedweergarantie met kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Driedaagse goedkope trip Pasen goedweergarantie met kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 19:59

Aangezien mijn oudste dochter met mijn moeder en zus naar Valencia gaat -O- met mijn verjaardag -O- in de Paasvakantie -O- zoeken vriend, ik en de twee andere kinderen van drie en vijf dan ook maar een tripje want wij voelen ons enorme zielige achterblijvers ^)
Alleen zijn wij vanwege de paarden niet zoveel weg geweest en hebben dus geen idee wat/waar/hoe.
Enfin: Alles waar je geen antwoord op weet >>>>> Bokt :Y)

Wat zoeken we:
- Ongeveer drie dagen, mag iets langer mits binnen budget maar geen week
- We hebben geen cent te makken, krijgen wel wat gesponsord van familie maar even drie dagen met een straaljager op en neer naar Hawaii gaat het niet zijn :')
Het budget is klein, we willen niet profiteren van de goedgevigheid van de familie.
We willen wel ergens in een hotel ofzo slapen, geen tentje.
- Het weer moet goed zijn, we willen niet drie dagen in de regen zitten, dan kunnen we net zo goed naar de kust of Drenthe ofzo. Maar dat durven we niet aan omdat het eind maart nog echt pokkeweer kan zijn.
- Met twee kleine kinderen erbij, dus iets wat ook voor hen de moeite waard is maar ook voor ons. We gaan praktisch nooit weg en zitten dus ook niet te wachten op Centerparcsgedoe, pretparken of andere kinderellende. Anderzijds is voor hen de kathedraal van Huppelepup niet zo leuk natuurlijk, en voor ons is een stel verveelde jankende kinderen erbij nou ook niet het summum. Dus: we moeten daar ergens een middenweg in vinden.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:02

Wat is het budget in totaal en hoe lang zou je maximaal willen rijden?

Edit: vanaf waar reis je trouwens?
En een klein budget, is dat 100 euro of 200 of nog hoger? En zit daar ook de kosten voor eten/drinken/uitjes bij in?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 20:11

We kunnen zowel met de auto rijden als vliegen.
Totaal liefst onder de pakweg 400 Euro (niet pp) voor reis en logies. Maar eigenlijk hoe minder hoe beter.

EDIT: qua duur > Binnen het redelijke. Drie dagen weg en dan twee keer een volle dag reizen is zonde van de tijd. Voor een reis naar Hongarije hebben we met kinderen ooit anderhalve dag auto gereden maar toen waren we gewoon een stuk langer weg.

blondies

Re: Driedaagse goedkope trip Pasen goedweergarantie met kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:19

Oei, ik denk de enige manier om zoiets te vinden is via een groupon actie of iets dergelijks... Zon garantie en binnen drie dagen heen en terug heb je haast niet zonder te moeten vliegen... Veel succes!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:28

Het ligt er aan waar net over de grens is, maar ik zou dan denken aan zuid-Duitsland of zuid-Frankrijk.

Uur of 2/3 zuidelijker dan Parijs en de kans op mooi is weer is al zeker een heel stuk groter. Graad of 15 is zeker wel te verwachten, al kan ik geen regen niet beloven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:32

Vliegen is een optie hoor, alleen moet het wel binnen het budget passen. Dat is misschien lastig?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:38

Is het niet handig via de websites van reisbureaus je eisen in te vullen en te kijken of er iets geschikt is? De zon is volgens mij het dichtste bij op de Canarische eilanden en Egypte als je echt korte mouwen weer wilt. 3 dagen zou ik echter veel te kort vinden met het reizen erbij.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:43

Als je onder Parijs zit ben je voor de reis en tol heen en terug toch zeker 150€ kwijt.. Dan zou je kunnen kijken voor particulier een huisje o.i.d.?

Vliegen voor drie dagen zou ik niet doen.. Je zit met je transfer naar het vliegveld, je moet er x uur van te voren zijn, daar aangekomen weer transfer hebben... Je houdt één fatsoenlijke dag over en voor de Kids is dat ook niet echt leuk denk ik... Of je zou vier/vijf dagen kunnen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:46

Ik denk dat je 400 euro totaal voor 4 personen en dan ook nog zongarantie helemaal niet gaat redden, zeker niet binnen 3 dagen. Voor zon moet je toch een stukje zuidelijker -> dus reistijd en meer kosten.
Heb je gedacht aan overnachtingen via airbnb? Dan moet je iets goedkoops kunnen vinden.
Dagje pretpark erbij pakken misschien?

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:49

TS, ik zou kijken naar de vliegtickets van Ryanair! Ben afgelopen jaar 2 keer voor 20 euro retour naar Milaan gevlogen!
Ik weet dat andere bestemmingen ook goedkoop zijn dus het is misschien wel het overwegen waard

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:58

Wat is airbnb? :o?

:')

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:00

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:01

Malta? Ik weet dat praktisch m'n halve kennissenkring al naar Malta gevlogen is voor nop met Ryanair.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:01

Ik ben afgelopen najaar naar Pula geweest, in Kroatië. Vloog met Ryanair rechtstreeks, vlucht van uurtje of 3 dacht ik en €20/ticket 8-) Ideale stad voor een paar dagen weg. Je kan er een aantal dingen gaan bezichtigen in het stadje zelf, je zit pal aan de zee (wel rotsstrandjes), er is een haven, aquarium, de Bruni-eilanden zitten wat verderop als je een auto huurt (tenzij de ferry vanuit Pula zelf dan al weer vaart). Op die eilanden heb je een klein safaripark, je kan er met gids of zonder vrij rondlopen of fietsen huren, er is een plantentuin, een gedeelte van het park omvat resten en sporen van dino's. Eten is er spotgoedkoop, shoppen is hetzelfde als hier. Pizza, pasta, lokale gerechten, noem maar op. Engels is voldoende om je plan te trekken, je hebt geen visum of paspoort nodig want Kroatië zit bij de Europese Unie. Ze hebben alleen nog geen euro's maar kuna's. €1 = 7 of 8 kuna. Wij zijn op een avond in een 4* hotel gaan eten, menu van 6 gangen met aangepaste wijnen. Heeft ons 80 kuna/ persoon gekost :Y) En het was verdomd lekker!
Openbaar vervoer is redelijk goed geregeld, ik heb meermaals de bus genomen en ze zijn echt behulpzaam.

In de paasvakantie zit het weer daar denk ik wel al goed! Het is een beetje hetzelfde klimaat als Italië dus Middellandse Zee.

Enig belangrijk punt: kijk na of Ryanair dan al rechtstreeks vliegt. Zoniet moet je waarschijnlijk met een overstap en dan betaal je enorm veel voor een ticket en ben je 10u onderweg. Bij voorkeur ook bekijken of je een auto kan huren ter plekke, de luchthaven ligt toch een eind van de stad zelf af. Er zijn aardig wat appartementjes die je kan huren als toerist. Mijn vriend zat in zo'n appartement tijdens zijn werkperiode daar en dat was gewoon even modern als hier bij ons. Alleen geen draadloos internet geloof ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 22:19

loveslimpie schreef:
TS, ik zou kijken naar de vliegtickets van Ryanair! Ben afgelopen jaar 2 keer voor 20 euro retour naar Milaan gevlogen!
Ik weet dat andere bestemmingen ook goedkoop zijn dus het is misschien wel het overwegen waard

Ik zit even te zoeken maar als ik voor 2 volwassenen en 2 kinderen met Ryanair naar Milaan wil vliegen, dan ben ik 400 Euro kwijt voor de vlucht, nog zonder hotel. Zoek ik op Malta dan is dat al 1200 Euro :wow: Dus ik zoek denk ik verkeerd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:23

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:35

Kijk eens op Skyscanner en dan van Nederland naar overal. Dan vind je de goedkoopste tickets :)

Edit: helaas is Pasen natuurlijk wel een duurdere tijd.
Laatst bijgewerkt door Gracezellaa op 25-01-16 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 22:36

Brussel of Eindhoven is lood om oud ijzer dus dat is prima. Mijn dochter reist de 26e maart tm de 28e maart dus het liefst ook die dagen natuurlijk.

Ga eens verder kijken, zijn alleszins VEEL betere prijzen dan die site die ik eerst had :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:50

Ik weet niet of het meetelt, maar valt de paasvakantie in Nederland op dezelfde data als in België? Indien niet, kijk eens of dat verschil oplevert tussen Eindhoven en Charleroi? Wie weet is Eindhoven goedkoper omdat het daar dan geen "paasvakantie" is en in Charleroi wel. Of andersom.

Brussel-Charleroi is wel vanaf Charleroi vertrekken en niet Brussel, het heet alleen zo. Je kan met de trein naar Brussel als dat haalbaar is en vanaf daar met een shuttle naar Charleroi, maar hoe dat exact zit weet ik niet.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:28

Oef, dat is een hele puzzel! Wij vliegen in maart voor €160 totaal (dus niet pp) met 4 personen op en neer naar Nice met Transavia. Die goedkope tickets houden wel in dat je natuurlijk op vervelende tijden vliegt, maar ja... Hartje zuid Frankrijk dus iig kans op lekker weer.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:59

Ik zou iets bij ryanair uitzoeken, dat is verreweg het goedkoopste. Maar let aub erg goed op bij het boeken ryanair maakt er namelijk een sport van om je tijdens het boekingsproces van alles aan te smeren en alles wat extra is, is erg duur in verhouding. Dus voor ruimbagage betaal je dik (heb je voor drie dagen echt niet nodig), voor stoelreservering betaal je dik (en dat wil je zeker met kinderen wel hebben) en zo tussen neus en lippen proberen ze het zo te presenteren dat een verzekering verplicht is (onzin) en dat een huurauto en hotel via hun het goedkoopste is (waarbij ze zelfs ongemerkt je doorsturen naar een totaal andere pagina en je van tabblad moet wisselen om weer terug te komen en geen huurauto boekt). Wederom onzin. Maw, ryanair is echt goedkoop maar neem de tijd bij het boeken en lees alles 10 keer door!

Verder, parkeren moet je nooit op het vliegveld doen. Vrijwel alle vliegvelden zijn omringt door particuliere parkeerbedrijfjes die de helft van het bedrag rekenen en je vervolgens met hun taxi gratis naar het vliegveld brengen. Echt de moeite waard bij een klein budget.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:25

Mijn opa en oma zitten in Benidorm... i know... benidorm bastards... dat beeld komt gelijk bij iedereen op :+

Maar het is daar, door lucht stromingen en rotsen echt een stuk warmer! Van de week hadden ze een keer rond de 20/25 graden! En volgens mij is dat ook niet zo ver... geen flauw idee wat een reis daarheen kost trouwens! ;)