met mijn verjaardag
in de Paasvakantie
zoeken vriend, ik en de twee andere kinderen van drie en vijf dan ook maar een tripje want wij voelen ons enorme zielige achterblijvers
Alleen zijn wij vanwege de paarden niet zoveel weg geweest en hebben dus geen idee wat/waar/hoe.
Enfin: Alles waar je geen antwoord op weet >>>>> Bokt
Wat zoeken we:
- Ongeveer drie dagen, mag iets langer mits binnen budget maar geen week
- We hebben geen cent te makken, krijgen wel wat gesponsord van familie maar even drie dagen met een straaljager op en neer naar Hawaii gaat het niet zijn
Het budget is klein, we willen niet profiteren van de goedgevigheid van de familie.
We willen wel ergens in een hotel ofzo slapen, geen tentje.
- Het weer moet goed zijn, we willen niet drie dagen in de regen zitten, dan kunnen we net zo goed naar de kust of Drenthe ofzo. Maar dat durven we niet aan omdat het eind maart nog echt pokkeweer kan zijn.
- Met twee kleine kinderen erbij, dus iets wat ook voor hen de moeite waard is maar ook voor ons. We gaan praktisch nooit weg en zitten dus ook niet te wachten op Centerparcsgedoe, pretparken of andere kinderellende. Anderzijds is voor hen de kathedraal van Huppelepup niet zo leuk natuurlijk, en voor ons is een stel verveelde jankende kinderen erbij nou ook niet het summum. Dus: we moeten daar ergens een middenweg in vinden.
Ideale stad voor een paar dagen weg. Je kan er een aantal dingen gaan bezichtigen in het stadje zelf, je zit pal aan de zee (wel rotsstrandjes), er is een haven, aquarium, de Bruni-eilanden zitten wat verderop als je een auto huurt (tenzij de ferry vanuit Pula zelf dan al weer vaart). Op die eilanden heb je een klein safaripark, je kan er met gids of zonder vrij rondlopen of fietsen huren, er is een plantentuin, een gedeelte van het park omvat resten en sporen van dino's. Eten is er spotgoedkoop, shoppen is hetzelfde als hier. Pizza, pasta, lokale gerechten, noem maar op. Engels is voldoende om je plan te trekken, je hebt geen visum of paspoort nodig want Kroatië zit bij de Europese Unie. Ze hebben alleen nog geen euro's maar kuna's. €1 = 7 of 8 kuna. Wij zijn op een avond in een 4* hotel gaan eten, menu van 6 gangen met aangepaste wijnen. Heeft ons 80 kuna/ persoon gekost
Dus ik zoek denk ik verkeerd