Koffer wil niet meer open

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Koffer wil niet meer open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 02:36

Denk je alles al te hebben gehad op vakantie (kon eerst geen geld opnemen van mijn rekening), daarna handdoek gestolen en nu kan inmijn koffer niet meer openkrijgen. Ik weet zeker dat ik de juiste code heb. Maar er is waarschijnlijk iets mis gegaan bij het openen of dichtdoen. Heb perongeluk dat dingetje niet ingedrukt gehouden denk ik. Meest belangrijke heb ik gelukkig in mijn tas voor de handbagage. Zal wat nieuwe dingen moeten kopen hier, kan ik dat gewoon in een extra plastic tas meenemen in het vliegtuig als handbagage?
En iemand enig idee hoe ik de koffer weer openkrijg als ik thuis kom? Want er zit nog fruit en etenswaar in. Ik wil hem nu ook niet verder beschadigen.

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 02:41

Gucci_ schreef:
Denk je alles al te hebben gehad op vakantie (kon eerst geen geld opnemen van mijn rekening), daarna handdoek gestolen en nu kan inmijn koffer niet meer openkrijgen. Ik weet zeker dat ik de juiste code heb. Maar er is waarschijnlijk iets mis gegaan bij het openen of dichtdoen. Heb perongeluk dat dingetje niet ingedrukt gehouden denk ik. Meest belangrijke heb ik gelukkig in mijn tas voor de handbagage. Zal wat nieuwe dingen moeten kopen hier, kan ik dat gewoon in een extra plastic tas meenemen in het vliegtuig als handbagage?
En iemand enig idee hoe ik de koffer weer openkrijg als ik thuis kom? Want er zit nog fruit en etenswaar in. Ik wil hem nu ook niet verder beschadigen.

Naar een koffer zaak gaan, zeker als er een TSA slot op zit..
Had ik laatst ook, dacht mijn vaste code in een nieuwe koffer ingevoerd te hebben, bleek ik bij ieder nummer 1 tel onder te zitten

LaCiega

Re: Koffer wil niet meer open

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 02:46

Of je gaat alle codes langs. Duurt minder lang dan je zou denken. Heb ik ook een keertje moeten doen.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 03:40

er vanuit gaande dat het codeslot 3 cijfers heeft zijn er: 729 combinaties mogelijk.
kan me niet voorstellen dat je ze allemaal gehad hebt (of je had natuurlijk mazzel en zat bij de eerste 50 combo raak)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:29

Je begint bij 000, 001 etc. Of de getallen die het dichtste bij je eigen code lagen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:33

xxrossiexx schreef:
er vanuit gaande dat het codeslot 3 cijfers heeft zijn er: 729 combinaties mogelijk.
kan me niet voorstellen dat je ze allemaal gehad hebt (of je had natuurlijk mazzel en zat bij de eerste 50 combo raak)

Hoezo 729? Ik zou zeggen 1000, als ieder wieltje ook een 0 heeft.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:33

Is er niet een kofferzaak in de buurt van je vakantieadres waar je met koffer naar toe kan.Misschien weten zij het wel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:44

Of op het vliegveld. Daar kunnen ze volgens mij elke koffer open krijgen. :D

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:50

Heb ik ook een keer gehad, gewoon even bij de receptievragen om een tang en dan trek je zo je ritssluiting uit het cijferslot. Ik heb daarna een klein hangslotje gekocht.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:54

oomens schreef:
xxrossiexx schreef:

Hoezo 729? Ik zou zeggen 1000, als ieder wieltje ook een 0 heeft.

sorry ik ben inderdaad uitgegaan van 1 t/m 9 vandaar geen duizend.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:59

Ik had dat vorig jaar in Rome en ik heb mijn slot met een mes opengebroken. :P Het slot is niet eens kapot gegaan, dus hopelijk krijg ik hem ooit weer goed.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:02

Oh dat had ik laatst ook alleen met een nieuw koffer. Had de code ingesteld en daarna ging die niet meer open. Zoveel combinaties geprobeerd totdat mijn vriend zei doe je oude code min 1 en toen ging die open. Nu gebruik ik die nieuwe code dus maar :D
Succes

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:03

Als je thuis bent even langs een tassen/koffer winkel gaan, die hebben hem zo open (werk er zelf haha). Of anders inderdaad alle combinaties langs gaan, ben je niet zo heel veel tijd mee kwijt.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 04:21

Dank jullie :D ik kan hem dus het beste gewoon open proberen te breken en dan een nieuw slotje kopen zo te zien.
Alle codes nagaan heeft denk ik geen zin, want ik ben de code niet vergeten.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 07:45

Gucci_ schreef:
Dank jullie :D ik kan hem dus het beste gewoon open proberen te breken en dan een nieuw slotje kopen zo te zien.
Alle codes nagaan heeft denk ik geen zin, want ik ben de code niet vergeten.

Zou het toch wel proberen; als de juiste code niet werkt, kan het ook prima zijn dat je slotje in te stellen is op andere codes (en dat per ongeluk dus is gebeurd). Lijkt mij het meest waarschijnlijke.

Als je 1 optie per seconde test (makkelijk te halen) doe ke er 60 per minuut en 3600 per uur en... oh wacht, je hebt maar 1000 opties, dus 20 minuten max. Met 50% kans dat je hem in de eerste helft hebt, dus 10 minuten :)

Cijfersloten zijn niet om te voorkomen dat iemand in je koffer komt; maar om ze iets te vertragen, zodat ze niet even snel er in kunnen ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 07:48

Het beste is gewoon even langs alle nummers. Dat is hooguit een half uurtje werk. Open breken gaat misschien sneller als je gelijk het juiste gereedschap hebt. Maar ik zou het jammer van m'n koffer vinden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:34

Kijk even op google als je het merk van je koffer weet. Daar staat dan wel een voorbeeld hoe je zo'n cijferslot open kunt maken.
Ik heb dat ook een keer gehad. Vast 1 of andere lolbroek op een vliegveld die er schik in had om de code te veranderen. Zo'n koffer is zo makkelijk open te maken.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:47

Ik heb het ook eens gehad en wist zeker dat het de juiste code was. Was het ook wel, maar er blokkeerde iets waardoor het slot niet open ging. Als het een niet te dure koffer is (met heel 'veilig' slot) gewoon proberen met een mes. Ik had hem zo open