Goedkope vakantiebestemmingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Goedkope vakantiebestemmingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 23:04

Hoi

Het is alweer tijd om na te gaan denken over de zomervakantie, dus ben dat nu maar aan het doen :P

Mijn vriend en ik zijn afgelopen twee jaar naar Slovenië geweest en dat is erg goed bevallen. Nu we gingen kijken naar andere bestemmingen omdat iets anders toch wel leuk is, schrokken we een beetje van de prijzen.. Slovenië is erg goedkoop, qua (uit) eten, overnachten etc. We hebben een beetje prijzen vergeleken maar hebben eigenlijk nog niets gevonden dat even betaalbaar is. We willen graag met de tent op vakantie, gewoon simpel. In Italië of Kroatië betaal je rond de 10 euro per persoon per nacht, maar moet je ook nog zo'n 30 euro voor je tent betalen. Op alle campings waar wij geweest zijn in Slovenië, betaal je alleen voor jezelf en niet ook nog voor je tent, dus dat scheelt best wel veel in geld. We waren rond de 250 euro pp kwijt voor drie weken aan overnachting en zouden graag weer rond die prijs willen zitten. (tent) Dat klinkt misschien wel een beetje veeleisend, maar ik slaap er alleen maar dus besteed m'n geld graag aan leuke dingen en activiteiten doen.

We hebben gekeken naar Italië, Kroatië, Spanje.. Denk dat bijvoorbeeld Hongarije goedkoper zou zijn, maar heb daar nog niet echt naar gezocht omdat ik eigenlijk weinig ervaringen er van gehoord heb, en ik toch graag van wat mensen gehoord heb of het een leuk vakantieland is :D

Weet iemand een goedkope, maar leuke vakantiebestemming? Strand is geen must, maar wel erg fijn.. Niet langer dan 15u rijden met de auto, lekker warm, en met de tent dus. Ik weet even niet zo goed waar ik moet beginnen te zoeken, er is zoooo veel. Persoonlijke ervaringen zijn fijn!!

Alvast bedankt!!

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:10

Ik ben zelf een aantal keer in Hongarije geweest bij het balatonmeer, camping balaton fured. Leuke en gezellige camping waar veel te doen is, en op loop afstand van de camping zit ook zat. Lekker weer en echt spotgoedkoop daar! En ik vond het een onwijs schoon land, dat viel mij echt op.

Edit: Er is alleen geen strand rond het meer, wel gras.

Albert

Re: Goedkope vakantiebestemmingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:14

Macedonië, rond het meer van Ohrid is het erg mooi en goedkoop.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:16

Zweden? Qua eten etc ongeveer hetzelfde als Nederland en voor een overnachting ongeveer €12 wat wij kwijt waren (hadden wel de caravan al bij ons). Ondanks dat het misschien iets duurder is, heb je wel een prachtige omheving! Wij zaten in smaland.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:06

Denk dat je in veel landen toch wel campings moet kunnen vinden rond de 20 a 25 euro per nacht.

Jaren geleden ben ik eens op een camping geweest aan de rivier de Tarn in Frankrijk en die was toen erg goedkoop. Is inmiddels iets duurder geworden maar nogsteeds prima betaalbaar. Voor een plaats met stroom en 2 volwassenen betaal je 17,20 per nacht.
http://www.camping-chondutarn.com/

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:14

Albert schreef:
Macedonië, rond het meer van Ohrid is het erg mooi en goedkoop.

Hier zat ik idd ook aan te denken, ben hier vorig jaar heen geweest! Erg aan te raden

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:55

Heb je wel eens gedacht aan Polen? Voor veel mensen niet het ultieme vakantieland, maar het is prachtig, er is veel te doen en zien en het is spotgoedkoop.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 22:11

Bedankt voor alle tips iedereen!

Morgen dagje vrij dus dan ga ik alles even bekijken en zal ik wat uitgebreider reageren..

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:13

ik volg :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:51

Lisaterburg schreef:
Zweden? Qua eten etc ongeveer hetzelfde als Nederland en voor een overnachting ongeveer €12 wat wij kwijt waren (hadden wel de caravan al bij ons). Ondanks dat het misschien iets duurder is, heb je wel een prachtige omheving! Wij zaten in smaland.

Kamperen mag in Zweden (bijna) overal. Alleen als je op een camping staat moet je betalen.
Eten is wel iets duurder, maar goed te doen (in tegenstelling tot Denemarken en Noorwegen waar het echt veel duurder is). Alcoholhoudende dranken zijn wel erg duur.
Als je in de zomer gaat zijn de temperaturen erg aangenaam. Niet bloedheet, maar ook niet koud (in het Zuiden).

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 00:10

Heb Hongarije bekeken en lijkt me wel mooi. Goedkoop ook dus dat is een pluspunt. Gaan dat nog even verder bekijken. Gaan misschien ook nog een dagje naar Sziget. Macedonië helemaaal niet aan gedacht maar een goeie tip! Houd ik op mn lijstje!!

Zweden zag ik ook voorbij komen, die valt voor nu even af. We willen graag meer naar het zuiden en willen Zweden graag een keer bezoeken in de winter, en/of de rally doen door het noorden. Daarnaast vinden we het leuk om terasje te pakken en cocktails te drinken dus ben bang dat dat daar duur is..

Frankrijk ben ik al erg vaak geweest en valt dus ook af.

Polen trekt mij eerlijk gezegd helemaal niet.. ik weet niet precies waarom, is miss hien ook helemaal niet terecht..

Bedankt voor de tips iedereen, kan er zeker wat mee

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:26

Ik denk dat Syrië goedkoop is. :') Maar even serieus richting Oost is vaak goedkoper.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:33

Tsjechië is ook niet zo duur :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 01:04

Volgesmij zijn er ook altijd wel goede deals voor egypte :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 01:09

het ligt eraan hoe en waar je naar zoekt..

ik weet in frankrijk nog wel een superleuk plekje voor nog geen 20 euro per nacht inclusief dus tent en twee personen.

ik denk niet dat italië direct allemaal duur is, maar wel op de wijze waarop je zoekt..
idem voor frankrijk etc.

ik denk dat je eerst moet kijken waar je naartoe zou willen en daarna naar hoe je budgetair daar naartoe kunt.. als dat echt niet mogelijk blijkt kun je altijd nog uitwijken naar een ander land