Reizen , naar waar ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

Reizen , naar waar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 14:14

Naar waar reizen jullie ? {:}

Ik ben een reisje aan het zoeken voor mij en mijn vriend ( beiden hebben we nog niet veel op onszelf gereisd :Y) )
Vroeger genoot ik van de luxe die in van thuis uit mee kreeg , hier zou ik graag nog een beetje stand houden.
Hijzelf heeft enkel de voorwaarde om veel activiteiten in de buurt te hebben. ( zon zee strand met watersporten of andere dingen )

Waar zijn jullie al geweest ? Wat waren je bevindingen ? :)
linkjes zijn altijd heel welkom :D

De Canarische eilanden zijn blijkbaar mooi maar saai
Spanje ( heb ik de laatste 3 jaar elke keer al regen gehad -O- )
Frankrijk ( idem Spanje - leuk als je met de tent alles rondtrekt -O- )
Italië lijkt me duur
Griekenland ?

Ik heb wat schrik voor
- Egypte
- turkijke
- ... Je begrijpt dit wel ivm al die aanslagen :Y)

Niet te vergeten: ons budget is ongeveer 1000 p/p

MarlindeRooz

Re: Reizen , naar waar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:16

Kreta! En dan koutouloufari!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:17

Italië is niet echt duurder dan Spanje en Frankrijk, vaak wel kans op beter weer als je meer in het zuiden gaat zitten. Verder is kijken naar Kroatië, Hongarije en bulgarije ook echt de moeite waard! Erg goedkoop en mooie natuur :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:18

Mallorca, klinkt enorm toeristisch maar het eiland heeft zoveel meer te biede.
Kroatie is ook prachtig en zonnig in de zomer

Aroha

Zonde dat je regen in Frankrijk en Spanje hebt gehad. Welke gebieden waren dit? Ik heb jaren lang met tent rondgereisd in Spanje (en Frankrijk) en af en toe hadden wij wel regen, maar niet zo dat het de hele vakantie door ging!

Voor een reis met activiteiten kun je ook naar Noorwegen, wel iets duurder. Italië hoeft niet perse duurder te zijn, hier hebben wij ook met tent rondgereisd, maar ik begrijp dat je nu liever in een hotel zit? Ivm de luxe?

Je kunt ook nog naar het Franse eiland Corsica, hier heb ik een maand strak blauwe luchten gehad, er is genoeg te doen, het is er prachtig, en heel anders dan Frankrijk.

glenstorm

Ik zou eens gaan kijken naar Griekenland. Ik ben een paar jaar geleden naar Rhodos geweest en afgelopen zomer naar Kos. Vanaf Kos kun je ook gemakkelijk een dagje naar Bodrum in Turkije. Verder zijn er historische dingen te zien en kun je vrij makkelijk overal heen fietsen voor een lage fietshuurprijs. Ben afgelopen zomer in totaal nog geen 400 euro kwijt geweest voor 8 dagen.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:20

Misschien kun je hier een topic openen ? [BEU] Bokt Erop Uit

Hier kun je speciaal een topic opnemen voor vakantie's, tips en ideeën.

Heel veel succes :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:22

Ik ben trouwens net terug uit Istanboel, Turkije. Het is echt niet zo dat heel Turkije nu gevaarlijk is om heen te gaan. De grote steden hebben iets meer risico, en ik zou de grens met Syrië om logische redenen gewoon vermeiden..

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 14:23

TammyVN schreef:
Zonde dat je regen in Frankrijk en Spanje hebt gehad. Welke gebieden waren dit? Ik heb jaren lang met tent rondgereisd in Spanje (en Frankrijk) en af en toe hadden wij wel regen, maar niet zo dat het de hele vakantie door ging!

ik heb 3 jaar met verschillende groepen met de tent heel frankrijk en spanje tot aan Valecia afgereisd ... het eerste jaar hadden we de helft van de dagen regen, de 2 andere was het toch tot 80-90 % van de dagen

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 14:24

Chantaliiejj schreef:
Misschien kun je hier een topic openen ? [BEU] Bokt Erop Uit

Hier kun je speciaal een topic opnemen voor vakantie's, tips en ideeën.

Heel veel succes :)

bedankt zal ik doen

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:24

De Canarische eilanden zijn blijkbaar mooi maar saai? Ik ben naar Gran Canaria geweest en ik heb me serieus geen moment verveelt. Mooi strand, veel winkeltjes, restaurantjes, water park, dierentuin, cafétjes, discotheken en een geweldig appartement! :))

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:25

Dat kan. Vooral in de bergen is het weer vaak onvoorspelbaar. Ik kom daar al sinds mijn 8ste, en ben daar toch zeker 10 jaar lang elk jaar op vakantie geweest, en geen problemen gehad. Zal dus puur pech zijn vrees ik!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:26

Ik zou naar de Balkan gaan. Vond zelf Kroatië en Bosnië erg mooi. Maar je kan ook richting Montenegro/Albanië gaan. Vond ik ook mooie landen.
Dan kan je kiezen tussen op één plek blijven of rondreizen. Wil je leuke plekken, kijk dan even op mijn blog in mijn onderschrift

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:30

LZP -> BEU

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 14:36

TammyVN schreef:
Dat kan. Vooral in de bergen is het weer vaak onvoorspelbaar. Ik kom daar al sinds mijn 8ste, en ben daar toch zeker 10 jaar lang elk jaar op vakantie geweest, en geen problemen gehad. Zal dus puur pech zijn vrees ik!

Dat weet ik :) want voorheen toen ik met mijn familie op reis ging was dit nooit. :')

het is zelfs zo erg dat vriendlief zei dat ik diegene was die de pech met het weer veroorzaakte en dat ik beter niet mee kon...

We zijn namelijk vorig jaar voor 5 dagen naar Mallorca geweest met zijn familie en hebben zeker 4 dagen regenweer gehad , we zaten aan de rustige kant van Mallorca en moesten dus ver reizen met de bus ( niet niet reed wegens feestdagen ) om überhaupt iets in de omgeving te zien ...

Typisch ik :(:)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:39

Canarische eilanden saai? Hier op La Palma mogelijk: duiken, parapenten, mountainbiken(en dan echt in de bergen hè), kajakken op zee, dolfijnspotten, wandelen(zo lang, zwaar en avontuurlijk als je zelf wilt) en nog veel meer. En alles in een prachtige natuur.
Strand en winkels ook aanwezig. Saai is het hier niet ;)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 14:41

Palmera schreef:
Canarische eilanden saai? Hier op La Palma mogelijk: duiken, parapenten, mountainbiken(en dan echt in de bergen hè), kajakken op zee, dolfijnspotten, wandelen(zo lang, zwaar en avontuurlijk als je zelf wilt) en nog veel meer. En alles in een prachtige natuur.
Strand en winkels ook aanwezig. Saai is het hier niet ;)

Ik kreeg het woord "saai" naar me toegeslingerd nadat mijn zus zich daar verveeld had omdat er niets in de buurt te doen was ( winkels / steden /... ) vermoed ik

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:42

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:44

Gran Canaria is heel erg leuk en genoeg om te doen. Daar ga je je niet vervelen.
Mallorca en Portugal zijn ook erg mooi.

Verder zijn Cuba en Bali ook echt een aanrader.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:14

Als eerste: wanneer willen jullie?
Dan: wil je all inclusive of is een appartement ook goed?
Hoe lang wil je?
Wil je stappen, wil je nog dingen bezichtigen enz enz.
Als je dit allemaal hebt beantwoord kun je gerichter een bestemming zoeken.

Zelf zijn we enorme Griekenland fans dus uiteraard zou dat mijn aanbeveling zijn.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:43

MarlindeRooz schreef:
Kreta! En dan koutouloufari!

Ik ben hier ook gewest in 2014 :)
Een onwijs gezellig dorpje vlak bij chersonissoss. Op de berg, leuke winkeltjes en restaurantjes.

Chersonissoss is op loopafstand (al zal ik wel een scooter huren, een berg oplopen is nogal pijnlijk voor je kuiten als je het niet gewend bent ;) ). In cherso heb je een leuke winkel straat, en een leuke boulevard. Ook heb je starbeach, waar je kan zwemmen, uitgaan, van de glijbanen kunt, bungeejumpen en water activiteiten hebt. In de buurt heb je verschillende waterparken en een aquariums. Leuke uitstapjes met de boot naar een eiland enz.

Ik ga eigenlijk nooit op vakantie, dus dit is ook mijn enige ervaring. Maar het was wel erg leuk.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 22:46

Fitzroy schreef:
Als eerste: wanneer willen jullie?
Dan: wil je all inclusive of is een appartement ook goed?
Hoe lang wil je?
Wil je stappen, wil je nog dingen bezichtigen enz enz.
Als je dit allemaal hebt beantwoord kun je gerichter een bestemming zoeken.

Zelf zijn we enorme Griekenland fans dus uiteraard zou dat mijn aanbeveling zijn.

Wanneer : de grote zomervakantie ( juli - augustus )
All inclusice
voor 8 nachten
stappen en bezichtigen mag maar moet niet teveel zijn want wij zijn liever de actieve kant op ( watersporten voor beginners ) dan cultureel

Griekenland lijkt me enorm mooi en romantisch maar ik hoorde dat je een aantal eilanden beter niet/ wel doet ?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:50

Madeira? Leuke hoofdstad en je kunt er heerlijk wandelen. We hebben er ook walvis spot tochten gedaan.

La palma is ook echt leuk! Mooie wandelroutes, ook hier walvissen gespot.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:51

Persoonlijk vind ik Griekenland niet echt een land om all inclusive te gaan, maar ik denk dat Kreta idd dan wel een optie is. Of Zakynthos in de Ionische zee.
Kos, Lesbos, Chios en Samos zou ik even overslaan idd ivm de vluchtelingenproblematiek.