Baraque Michel, met (loslopende) honden wandelen, waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Baraque Michel, met (loslopende) honden wandelen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:21

Waarschijnlijk ligt er morgen in Limburg sneeuw, althans laten we het hopen! *\o/*

Als dat nou niet zo is rijden twee vriendinnen en ik met onze honden naar Baraque Michel, voor ons een half uurtje tot drie kwartier rijden. Wij zoeken een wandelroute tussen de 7 & de 15 KM rondom Baraque Michel, waar de honden zoveel mogelijk los kunnen rennen en wij zo min mogelijk kunnen verdwalen. :Y)

Ik ken goed en wel drie woorden Frans, dus een Franstalige VVV site is onhandig, en de Google translate is al helemaal een fiasco!

We waren aan 't denken om daar een VVV binnen te stappen en daar te vragen, toen dacht ik aan Bokt, want veel Bokkers wonen in de buurt of zijn er al eens geweest. Het enige echte belangrijke is dat honden zijn toegestaan op de route.

Iemand ideeen of tips, online wandelroutes?

beatje

Re: Baraque Michel, met (loslopende) honden wandelen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:23

Euhh honden mogen niet los in Belgie, dus lekker rondrennen zit er niet in of je moet het risico op een flinke bekeuring willen lopen.Bovendien is het er erg druk qua wandelaars ,moutainbikers ed.
Het is er prachtig wandelen maar met je hond aan de lijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:28

beatje schreef:
Euhh honden mogen niet los in Belgie, dus lekker rondrennen zit er niet in of je moet het risico op een flinke bekeuring willen lopen.Bovendien is het er erg druk qua wandelaars ,moutainbikers ed.
Het is er prachtig wandelen maar met je hond aan de lijn.

Zijn speciale routes voor in België, in de Ardennen hebben we er wel een paar. Maar met sneeuw heb ik geen zin om 2 tot 2,5 uur in de auto te zitten voor die routes. Vandaar de vraag of iemand hier de routes kent rondom Baraque Michel.

En die bekeuring maakt me niet zoveel uit, die betaal ik met liefde.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:31

aangelijnd houden is om div. redenen, kan zijn dat er wild in de buurt is dat gevaarlijk kan zijn voor loslopende honden, of dat er gejaagd wordt dus de hond kan voor wild aangezien worden en geschoten worden, of er zijn rabies vossen en vleermuizen in dat gebied...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:37

Er zijn moerasplekken waar je hond in kan verzuipen.
Als je zo reageert Kim ga er dan heen en laat ze loslopen als je toch met liefde betaald ,dan maakt het toch niet uit of je er wel of niet mag lopen.
Jammer alleen dat er mensen altijd weer in natuurgebieden willen gaan lopen zonder te denken aan de natuur zelf.Neem een lange lijn mee of een flexlijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:47

Dat kan, daarom vraag ik om routes waar ze wel mogen loslopen. ;) Die zijn er namelijk wel.

Compleet offtopic, maar met een flexilijn wil ik nog niet dood gevonden worden. Die dingen moesten ze verbieden. :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:48

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:51

In Belgie mag het gewoon nergens niet een hond los kan je hoog en laag springen maar dat is wettelijk zo.Als een jager je hond doodschiet heb je dan ook geen poot om op te staan.
Sinds kort zijn er een paar hondenveldjes waar ze los mogen die omheind zijn.
Natuurlijk kan je geluk hebben en een boswachter of diender tegen komen die er niks van zegt maar als je pech hebt kan het je flink wat kosten,bij ons betaal je 250 euro per loslopende hond x 5 hier :-).Dus ze blijven daar lekker aan de lijn en rij ik naar losloopgebieden in nederland.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:57

Dat ze de hond mogen schieten weet ik, is bij vrienden van ons gebeurt. Risico van 't vak, maar die liepen dan ook ergens waar ze uberhaupt niet mogen komen.

En dan kan de boswachter hoog en laag springen, maar in bepaalde gebieden zijn speciale wandelingen waar de honden los mogen lopen, daar hoeven ze maar in totaal twee kilometer aan de lijn, van de 18 kilometer wandeling.

Kan natuurlijk zo zijn dan bij Baraque Michel die wandelroutes niet zijn, ook goed om te weten, dan rijden we alsnog door richting Ardennen, dan maar langer in de auto.

Maar wij hebben onze riem voor de show, dus ga ook niet wandelen om de hond aan de riem te moeten houden. Geluk zou natuurlijk zijn als hier gewoon sneeuw ligt. :))