Verre reis, 3 weken, met huurauto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Verre reis, 3 weken, met huurauto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 22:02

Hoi allemaal!

Mijn ouders en ik zijn op zoek naar een gave reis voor de 'zomervakantie' (die wij tussen 26 mei en 20 juni doen).
Onze voorkeur gaat uit naar een relatief warm land, die veilig is, maar waar veel natuur en cultuur is.
Mijn moeder is niet zo'n fan van rondreizen vanwege de vaak grote afstanden, terwijl mijn vader en ik rondreizen juist erg leuk vinden.
Dus we moeten een balans zien te vinden tussen reizen en relaxen. :j

Nu mijn vragen aan jullie:

- Welk land? (we zijn al in Costa Rica (was geweldig!!!) en Indonesië (Java, Bali, Lombok, was leuk maar afstanden te groot) geweest)
- Welke organisatie? Zelf dingen uitstippelen zijn we niet super handig mee, tenzij jullie daar tips voor hebben?

Onze eisen:

- Niet een te bizar hoge prijs (safari's in Afrika zijn bijvoorbeeld behoorlijk duur...)
- Rust/stranddagjes en reizen afgewisseld
- Natuur (exotische dieren etc.)
- Cultuur (mooie tempels, kerken, etc.)
- Niet te grote afstanden hoeven reizen, wel aardig wat kunnen zien
- Vertrek eind mei, maximaal 3 weken

Ik hoor graag van jullie! :)

xMarieke

Re: Verre reis, 3 weken, met huurauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:20

Maleisië :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:52

Thailand?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:04

Sri Lanka. Is een klein land waardoor de reisafstanden niet zo groot zijn, maar wel heel erg divers. Ik zou dat trouwens wel met een privé chauffeur doen en niet zelf rijden. Het verkeer is nogal chaotisch en voor de kosten hoef je het zeker niet te laten. Mooie natuur, veel cultuur. Echt een aanrader!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:08

Amerika! <3 Dat land is zo groot, daar is voor ieder wat wils en de afstanden hoeven niet groot te zijn als je je route daar op aanpast. Als je tips wil kijk dan eens in het USA topic of stel daar een vraag!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:08

Canada :D Prachtige natuur en genoeg cultuur en musea e.d. in de steden. De afstanden zijn prima te doen. Wij hebben twee jaar geleden het oosten gedaan en het was echt prachtig. Je kunt dan ook prima voor de heen en de terugreis andere vliegvelden kiezen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:15

Wij zijn afgelopen zomer naar Zuid-Afrika geweest. Hebben reisdagen toen kunnen afwisselen met rustdagen. In de wildparks zit je wel veel in de auto natuurlijk, maar dan heeft het ook een duidelijk doel. We hebben een camper gehuurd, maar auto huren kan natuurlijk ook heel goed! Was echt een fantastische vakantie.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:53

Cuba?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:57

Florida :) Lekker warm, groot genoeg om rond te reizen en stranden om op te relaxen.
Everglades en Coral Reef State Park. Daarnaast ook nog pretparken als je dit leuk vindt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:23

Westkust USA! Prachtige natuur met afwisseling met de steden LA, SF en LV.
En dit kun je makkelijk zelf regelen.
Dagje Page, dagje strand bij LA.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:28

Cuba! Relatief goedkoop, het is niet zo ontzettend groot dus je kunt veel zien in 3 weken. Veel natuur, maar geen exotische dieren. Maar des te meer cultuur, je kijkt je ogen daar uit. Superleuk land!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:37

SpikkelFire schreef:
Cuba! Relatief goedkoop, het is niet zo ontzettend groot dus je kunt veel zien in 3 weken. Veel natuur, maar geen exotische dieren. Maar des te meer cultuur, je kijkt je ogen daar uit. Superleuk land!

Hierin ga ik mee! Cuba is geweldig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:45

Toch Zuid Afrika hoor!! Een huurauto is daar echt niet duur. Je hoeft niet in de wildparken.. er is nog zoveel meer te zien! Alhoewel een overnachting in het Krugerpark in een klein huisje ook niet duur is. Het zijn de conservation fees die erbij komen wat het aardig duur maakt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:02

Voor die conservation fees kun je ook een kaart kopen waar je meerdere parken mee in kunt he. Is alsnog niet gratis, maar scheelde ons uiteindelijk wel geld.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:49

Wij hebben een rondreis gedaan in Mexico van drie weken. Hoeveel het precies gekost heeft weet ik niet, maar het eten en overnachtingen zijn er niet duur. Vliegticket wel, maar dat heb je altijd wel wanneer je ver vliegt. (Naar Mexico was ongeveer 11 uur vliegen)

We zijn toen in Mexico-city begonnen en door het binnenland naar de kust gereisd, daar hebben we nog een weekje 'gechillt' en leuke dingen gedaan, maar geen grote stukken meer gereisd. Je kunt de afstanden zolang maken als je wilt, is veel te zien. Het binnenland is niet erg toeristisch en je ziet daar echt veel van de cultuur. Zo zijn we in een indianen dorpje geweest waar ze nog zo'n gevangenis hadden waar je de mensen gewoon in een kooi zag zitten, vrienden kwamen soms een blikje cola brengen, in de kerk zaten ontzettend veel kippen die daar geslacht werden volgens een bepaald ritueel, echt heel absurt. Hele andere wereld. We zijn steeds ongeveer twee dagen op elke plek gebleven en daar dingen gedaan, en daarna weer naar de volgende plek.. Je hebt er erg mooie natuur, je kunt ook met een gids de jungle in en dan lopen de apen en capibara's om je heen, heel leuk. Veel exotische dieren. Je hebt in Mexico de maya tempels is ook erg mooi om te zien, wel heel toeristisch.

Veilig.. Er zijn plekken waar je niet moet komen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mij niet overal veilig gevoeld heb, maar we zijn ook op plekken geweest waar bijna geen toeristen kwamen en dat waren de plekken waar ik mij soms niet op mijn gemak voelde. Van die plekken waar mensen met touwtjes over de weg gespannen staan en ze je willen laten stoppen om je vervolgens alleen door te laten rijden wanneer je geld geeft, dan moet je wel weten wat je moet doen. *heel hard gassen. Op de niet toeristische plekken is het heel handig als je spaans spreekt, ik denk dat ons echt heel erg geholpen heeft en mensen hadden ineens veel meer respect voor je wanneer je in hun taal tegen ze sprak. Daarnaast waren er in het binnenland plekken waar ze gewoon geen engels praten. Maar dat hoeft dus echt niet zo, hangt af van waar je heen gaat. Blijf je aan de kust zul je hier denk ik geen last van hebben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:57

miccamaaike schreef:
Voor die conservation fees kun je ook een kaart kopen waar je meerdere parken mee in kunt he. Is alsnog niet gratis, maar scheelde ons uiteindelijk wel geld.

Dat is zo, je moet dan even berekenen waar het omslagpunt ligt.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 03:29

Al eens aan de zuid/westkust van Portugal gedacht? met b.v. als culturele stedentrip Lissabon?
Dit is een schitterend land, met veel natuur, prachtige stranden, heerlijk en goedkoop uit eten, cultuur.. wat je maar wilt! Van hieruit zijn heel veel dingen gemakkelijk te bezichtigen.. kijk maar eens naar mijn onderschrift voor de website! Zeker eind mei.. is het hier prachtig mooi!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 04:15

Tink89 schreef:
Canada :D Prachtige natuur en genoeg cultuur en musea e.d. in de steden. De afstanden zijn prima te doen. Wij hebben twee jaar geleden het oosten gedaan en het was echt prachtig. Je kunt dan ook prima voor de heen en de terugreis andere vliegvelden kiezen.

Alleen is Canada geen garantie voor warm weer in deze tijd. Toen ik hier kwam (21 mei) was t de eerste week super warm, rond de 27 graden. Maar 2 weken daarvoor hadden ze nog wat sneeuwval ;)
En ook een weekje later had ik soms toch nog ff mn winterjas aan. T is een raar land qua weer :D Aan de kusten is t wel stabieler. Ik zit in t midden van t land en daar is t super extreem.
Ben t wel met je eens dat t echt een prachtig land is! Met heel lieve mensen.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 04:41

Eileen_ schreef:
Tink89 schreef:

Alleen is Canada geen garantie voor warm weer in deze tijd. Toen ik hier kwam (21 mei) was t de eerste week super warm, rond de 27 graden. Maar 2 weken daarvoor hadden ze nog wat sneeuwval ;)
En ook een weekje later had ik soms toch nog ff mn winterjas aan. T is een raar land qua weer :D Aan de kusten is t wel stabieler. Ik zit in t midden van t land en daar is t super extreem.
Ben t wel met je eens dat t echt een prachtig land is! Met heel lieve mensen.

Je bent in het oosten geweest en afstanden waren te doen?! Ik neem aan dat je niet het echte oosten bedoelt dan want daar woon ik en er zijn erg mooie plekjes maar wel grote afstanden. Ook zijn de temperaturen hier in mei idd niet altijd warm er kan zelfs sneeuw liggen zoals tink89 zegt

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:13

Ik zou ook Zuid-Afrika zeggen. Je hoeft niet direct naar het Krugerpark gaan om 'The big Five' te zien, maar er zijn ook kleinere, goedkopere mogelijkheden om dit te zien. Verder is de Rand nu erg slecht, wat voor ons Euro mensen eigenlijk fijn is. Mocht je geïnterreseerd zijn, ik woon hier nu dus ik kan je met van alles helpen. PBtje is altijd welkom :)