Zon vakantie in de meivakantie, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dala8

Zon vakantie in de meivakantie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 16:57

Mijn vriend en ik willen graag in de meivakantie (23 april t/m 8 mei) 8 a 10 dagen op vakantie naar een warme bestemming.
Nu zijn we al een paar keer op internet aan het zoeken geweest naar mogelijke bestemmingen, maar komen er nog niet echt uit. Wellicht hebben jullie nog tips!

Wat we zoeken:
- 8 a 10 dagen
- bestemming waar het minimaal 20 graden is
- Hoeft niet perse aan de kust
- Maximaal 6 uur vliegen
- We willen niet all-inclusive maar een appartement, huisje huren zo iets..

Sannens

Re: Zon vakantie in de meivakantie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:59

Griekenland is altijd goed in de meivakantie. Ook Marokko vind ik een echte aanrader. :) Super mooi land!

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:19

Sannens schreef:
Griekenland is altijd goed in de meivakantie. Ook Marokko vind ik een echte aanrader. :) Super mooi land!

Mijn ervaring is juist dat de meivakantie te vroeg is voor Griekenland.
Wij zijn naar Rhodos en Kos geweest, en bij beide locaties werd alles pas vanaf 1 mei opgestart voor toeristen, zelfs de souvenirwinkeltjes waren tot die tijd nog gesloten!
Ook vonden wij het op beide eilanden krapjes qua temperatuur. Wel rond de 20 graden, maar een erg frisse wind.
(Maar, temperatuur is natuurlijk nooit helemaal te voorspellen).

Wij gaan zelf meestal naar Turkije, Zuid-Spanje of de Canarische eilanden.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:37

Costa del Sol misschien? (Zuid-Spanje)
Overdag is het daar heerlijk, s'avonds door de wind heb je soms nog wel een vestje nodig.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:39

Kaapverdische eilanden of Canarische eilanden?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:39

Gran Canaria :D
Ik ga eind maart en dan is het overdag al iets boven de 20 graden. Is maar een paar uurtjes vliegen en genoeg appartementen te vinden (heb ik ook geboekt).

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:48

Mijn vader heeft een appartement in Spanje, La Zenia.
300 dagen per jaar zon, vrij nieuw appartementencomplex met zwembad en tegenover het appartementencompex staat een winkelcentrum met o.a. een Primark en veel eet gelegenheden.
Het is er nu zelfs nog 20 graden, erg aangenaam dus .

http://www.espanacasas.com/nl/
Hier staan de appartementen op, je hebt boven appartementen deze hebben ook nog een heerlijk dakterras waarvan sommige er ook nog een buitenkeuken en douche etc. op hebben staan <3 .

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:53

Wij gaan zelfde periode naar mallorca. Naar een finca. ....

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:53

Wij gaan al jaren naar Turkije en het bevalt super goed. Gaan toevallig dit jaar weg op 24 mei en vorige jaar op 21 mei, maar we zijn ook wel eens voor in mei geweest. Ligt net aan hoe de vrije dagen etc. vallen ;)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:57

Zuid Spanje is al heel lekker die tijd van het jaar en ook nog niet helemaal uitgedroogd. Costa de la Luz ofzo, of als je niet per se kust hoeft meer het binnenland in Huelva ofzo. Steden bezoeken, Cádiz, Jerez, Sevilla. Nog net niet te warm voor in het voorjaar.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:01

Wij zijn naar rhodos geweest in de meivakantie. Seizoen start pas op in mei, maar wij waren er een week eerder al en bleven 15 dgn. Ideaal de eerste week, is iedereen nog fris. Wij hebben het 2 (of inmiddels alweer 3) jr terug getroffen met het weer. Aankomst 32 graden, laatste 2 dgn regen en frisser (25 grd) maar nog prima om te zwemmen, fietsen en de omgeving te verkennen. Daar was het in wk 1 te heet voor

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 18:18

Komen al goede tips voorbij. Ik ben zelf al 2x naar fuerteventura geweest in de voorjaarsvakantie en naar rhodos in mei aantal jaar geleden met mijn ouders. Wil nu graag samen iets nieuws ontdekken :)
Eerste keer zelf een vliegvakantie uitzoeken is dit...

Raden jullie aan om apart de vliegreis en overnachting te boeken of zo'n reis bij tui, sunweb, etc. Waarbij dat samen zit?

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 01:14

Daar is beide wat voor te zeggen.
Ik zie vaak een leuke slaapplaats bij een particulier of iets dat niet via een grote aanbieden gaat. Dan boek ik alleen nog een vlucht bij vliegwinkel ofzo.
Zeker in landen waarvan ik de taal een beetje spreek durf ik dat wel aan. Als de afspraken duidelijk zijn en als ik me in het uiterste geval dat het mis loopt zelf zal moeten redden.

Laatst naar Fuerteventura, ondanks dat ik best wat Spaans spreek, toch voor een pakketreis gekozen, dat beviel ook heel goed. Je hebt dan de zekerheid van transfers van en naar het vliegveld en reisleiding om eventueel op terug te vallen.