Wwoof - wie doet het nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Wwoof - wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 15:08

Hallo bokkers!

Dit jaar wil ik voor het eerst gaan Wwooffen, en ik was eigenlijk heel benieuwd of er meer wwooffers zijn hier op bokt.
Wwoof: World Wide Oppurtunities on Organic Farms, waar je tegen kost en inwoning x aantal uren per dag werkt. De organisatie maakt dat het een veilige omgeving is waar je niet uitgebuit kunt worden, omdat zij de hostende adressen checken. Wel zo fijn dus!

Zelf heb ik me aangemeld bij de Wwoof van Zweden en ik heb een paar dagen geleden mijn eerste request de deur uit gegaan. Ben heel benieuwd of ik een antwoord krijg!

Ponylover_11

Re: Wwoof - wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:19

Leuk! Ik volg even, want ik wil volgend jaar een tussenjaar doen waarin ik ook wil werken tegen kost en inwoning in het buitenland. Ik wilde eigenlijk zelf adresjes zoeken met paarden (ook met wat specifiekere eisen), maar mijn moeder heeft graag dat ik via een organisatie als Wwooff zoek. :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 16:32

Ook via Wwoof kun je specifieker zoeken hoor :) Ik heb nu een request uitstaan voor een zelfvoorzienende farm die hun geld haalt uit tours met ijslanders verzorgen. :3

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:45

Ik heb het jaren geleden gedaan in Australië. Je moet het wel een beetje treffen met het adres, ik heb 3 weken op een biologische melkveehouderij gewerkt. De werkzaamheden bestonden uit melken en allerlei klussen in en om het huis, zoals schilderen schoonmaken op de kinderen passen, echt vanalles. Ik heb echt genoten, je wordt opgenomen in het gezin en ik kreeg er een hoop voor terug. Mocht de auto meenemen om de omgeving te ontdekken en natuurlijk kost en inwoning en ik ging ook mee naar een bbq of andere uitjes naar vrienden en bekenden. Ik heb echt een top tijd gehad. Helaas niet veel vaker gedaan omdat ik ook geld moest verdienen en dus betaald werk ben gaan zoeken.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:57

Ik vind het echt super goed klinken. Al kan ik moeilijk vinden wat de kosten zijn... Moet je Wwoof ook betalen hiervoor?

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:03

Toentertijd betaalde je een lidmaatschap, en dan krijg je toegang tot de adresssen, verder moet je zelf de kosten betalen om op je bestemming te komen en dan is het veelal tegen kost en inwoning werken.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 17:11

Sannens, je betaalt per land per jaar een bedrag. Voor zweden is dat 25 euro voor een jaar lidmaatschap.

En verder inderdaad de reiskosten.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:40

Nachtlampje schreef:
Sannens, je betaalt per land per jaar een bedrag. Voor zweden is dat 25 euro voor een jaar lidmaatschap.

En verder inderdaad de reiskosten.

Oké dat valt mee dan. Bij veel bureaus moet je extra kosten betalen enzo. :) Ik hou hem in mijn achterhoofd!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:45

Geen ervaring met Wwoof, maar ik ben van plan om over een paar maanden vrijwilligerswerk te gaan doen met workaway. Misschien staan daar ook nog wel wat leuke adresjes voor je op. Werk je vaak 5 uur pd tegen kost en inwoning

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 14:33

Ik zal ook eens kijken :) Wat ga je doen?

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:57

Wat leuk! Ik heb zelf ook bij wwoof-adressen gewerkt, en verschillende ervaringen gehad.

De eerste boerderij viel heel erg tegen. In de middle of nowhere in Canada met heel veel paarden. Klinkt leuk toch? Helaas was ik de enige vrijwilliger, woonde ik bij een alcoholist die dacht dat ie een cowboy was (inclusief iets schietbaars) en was er geen werk behalve hem naar de kroeg brengen en het huis schoonhouden.

Gelukkig zijn mijn andere ervaringen beter. Leuke teams, lekker buiten aan het werk, met paarden bezig en sociale vriendelijke eigenaren.

Ik droom er echt van om het weer te gaan doen!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 19:57

Hebben ze daar nog iets mee gedaan vanuit Wwoof Meikje?

En jij hebt altijd met meerdere wwoofers gezeten verder? Bevalt dat goed? (waarom beter als alleen bv?)

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:43

Die vervelende ervaring was weer vanuit een andere organisatie (een Canadese organisatie) en ik weet niet of ze daar wat mee gedaan hebben. Het was ook een wwoof-adres en toen het voorjaar en zomer was kwamen er een heleboel vrijwilligers. Dat hoorde ik van de buurjongen daar met wie ik contact heb gehouden.

Ja verder zat ik altijd met meerdere mensen, en dat heeft zelf mijn voorkeur ook. Het lijkt me wat saai om bij 1 iemand te werken, en de hele tijd met z'n 2en te zijn of alleen. In een team vind je sneller iemand met wie je goed kan opschieten en vind ik het makkelijk me even terug te trekken, want je laat niemand alleen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 22:32

Hmm dat vind ik wel een hele goede die laatste Meikje, dat je je makkelijker kan terugtrekken omdat je dan niemand alleen laat. Daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht. Dankjewel voor het delen van je ervaringen :D

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:08

Graag gedaan :)
Heb je al antwoord uit Zweden? Lijkt me een prachtig land om te wwoofen!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 13:06

Ja ik heb een antwoord! Bij een adres met 6-8 wooffers, op jouw advies :D
Ze zijn zelfvoorzienend en werken met ploegpaarden die momenteel vooral boomstammen slepen. Lijkt me enorm gaaf, en heel pittig. (elke dag 6.30 starten)

Ik wacht nog op antwoord terug over wanneer ik kan komen, en dan probeer ik te gaan plannen voor 2-4 weken.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:19

Wauw, dat lijkt me een bijzondere plek zeg. 6.30 uur is vroeg, maar daar wen je wel aan denk ik. als je op tijd naar bed gaat tenminste :p

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:07

Ik schop dit topic even omhoog :D
Ik ga zelf deze zomer waarschijnlijk ook Wwoofen in Japan! Niet met paarden, maar op een boerderij met legkippen, haha.

Meer mensen die deze zomer iets gan doen met Wwoof?