De Azoren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

De Azoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 19:49

Ik zag dat er nog geen topic over de Azoren was. Misschien is het ook niet de meest voor de hand liggende bestemming maar er zijn vast bokkers die er naartoe gaan of er zijn geweest.
Ik vertrek halverwege juni samen met mijn vriend naar het grootste eiland Sao Miguel voor een week. We gaan met name voor het walvissen en dolfijnen spotten en als de mogelijkheid er is met ze in het water.
Verder ben ik natuurlijk erg benieuwd naar de natuur. We weten dat we geen zon zee strand vakantie hoeven te verwachten maar daarvoor gaan we ook niet, liever dat er wat te doen en te zien is dan de hele dag op je handdoekje liggen :D

Zijn er meer mensen die op de Azoren geweest zijn? Tips en ervaringen zijn welkom :)

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:40

Hallo, ik ga volgende maand ook naar Sao Miguel met een vriendin, heb jij, of iemand anders nog tips?

Dilayla

Re: De Azoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:58

Ik ga hier even meelezen... De azoren staat hoog op mijn lijstje voor volgend jaar....

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:06

Ik ben 2 jaar geleden naar de Azoren geweest en vond het fantastisch! Wil absoluut nog terug.

Wij zijn toen naar Terceira, Sao Jorge en Pico geweest en dat was een hele fijne afwisseling tussen meer bewoond en echt rauwe natuur. De mensen, het klimaat...geweldig! <3

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:45

Wij wilden eigenlijk ook meer eilanden bezoeken, maar aangezien we maar 8 dagen gaan pakken we toch alleen Sao Miguel! Alleen willen we graag goed weten wat er te doen is, zodat we niks missen, op internet staat genoeg, maar we willen zo graag de couleur locale weten :)

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:47

Ik ben er een aantal jaar geleden ook geweest. Heel mooi klein eiland. Wij hebben dolfijnen en div soorten walvissen gespot waaronder de blauwe vinvis. Hele mooie ervaring.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 15:15

Casmihra schreef:
Wij wilden eigenlijk ook meer eilanden bezoeken, maar aangezien we maar 8 dagen gaan pakken we toch alleen Sao Miguel! Alleen willen we graag goed weten wat er te doen is, zodat we niks missen, op internet staat genoeg, maar we willen zo graag de couleur locale weten :)

- Op walvistocht met de Moby Dick. Alle andere boten voeren op een gegeven moment achter ons aan omdat de kapitein van Moby Dick de enige was die ze kon vinden :))
- Auto huren! Wij waren naar Autatlantis (of zoiets) geweest. Kregen een zo goed als nieuwe auto mee met 500 km op de teller en we zijn ermee het hele eiland over gecrost.
- Lagoa do fogo en die twee kleuren meren zijn mooi om te zien
- Wandeltocht in Faial da Terra naar de waterval Salto do Prego, is een relatief eenvoudig te volgen wandelroute, gewoon bordjes Salto do prego volgen
- Furnas is ook leuk, daar koken ze in de grond met de vulkanische hitte. Om het meer kun je een mooie wandeltocht maken.
- Met stipt op 1: zwemmen met dolfijnen via Picos de Avontura <3 Echt fan-tas-tisch!! Wij hebben de common dolphin gezien en die dolfijnen die je in het dolfinarium ziet, van die grote grijze, weet de naam niet meer :+
Maar dat is echt zo geweldig. Overal zwemmen ze langs je heen en onder je door en ik hoorde ze ook met elkaar 'praten' met die typische dolfijngeluiden. Whoo ik wil nog een keer nu ik dit zo typ :') Deze tour kun je boeken via Viator, maar ook bij Picos de Avontura zelf. Ik denk dat je wel goed op tijd moet zijn als je het ter plekke gaat boeken. Dit zit trouwens in Ponta Delgada, weet niet waar jullie hotel is? Ik zou wel echt via dit bedrijf gaan en Futurismo links laten liggen. Da's echt massatoerisme met zowel de walvissen als met dolfijnen zwemmen. Zij hadden daarbij ook meer mensen waardoor je dus minder in het water ligt.

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:55

Aranal, hier heb ik dus heel veel aan! Die waterval Salto do Prego, is dat mooi om te zien? Kan je eventueel onderaan zwemmen?

En die dolfijnentocht, kun je dat daar ter plekke boeken, of moet je dat van te voren doen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 16:10

Hihi, lees het stukje tekst nog even wat ik geschreven heb want daar vertelde ik waar je kunt boeken :P

Je kan niet zwemmen onderaan die waterval nee, beetje pootjebaden lukt wel. Ik zou trouwens wel een donker zwempak of bikini meenemen als je in de vulkanische bronnen gaat zwemmen want op lichte kleding kan het een oranje waas geven.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:11

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:20

Wij zaten in Vila Nova. Prima hotel met goed ontbijt!
Ik zou op juni/juli mikken. Dan zit je qua weer ook het beste.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:01

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 16:47

Nee het is echt geen locatie voor een strand vakantie inderdaad.
Ponta Delgada is wel leuk hoor! Maar alsnog klein voor een grote stad vind ik :))

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 11:39

Ik heb al een paar x naar de Azoren gekeken maar ik kon geen echt leuk hotel vinden.