ik heb met mijn zusje 3 maanden rondgereisd in Indonesië en Maleisië
Toen 24 en 26/27 (was onderweg jarig)..
We hebben toen gebruik gemaakt als basis van een rondreis van Djoser langs de kleine sunda eilanden, omdat je daar lastig kunt komen..
Maar verder.. absoluut ga op de bonnevooi.. Met name bali is voor mij het meest harmonieuze 'land' waar ik geweest ben, nooit een moment onveilig gevoeld..
zelfs tijdens de ramadan naar west sumatra geweest, strikt islamitisch. en wij gewoon in onze korte broek daar compleet veilig rondgelopen, men stond er zelfs op om speciaal voor ons eten te maken tussen de middag, want wij hoefden toch niet te vasten omdat zij dat deden.. En ondertussen wij maar steeds ergens een stil hoekje opzoeken om te eten.. maar we werden al snel uit die hoekjes gevist met 'eet aub normaal zoals je dat altijd doet, niet laten omdat wij het laten'.
Op bali vele mooie plekjes gezien en veel mensen leren kennen, wat we tijdens onze rondreis niet of nauwelijks konden, je bent immers in een grote groep en trekt meer naar elkaar toe.. met een of twee reizend ben je bijna verplicht om interactie aan te gaan met de plaatselijke bevolking en hoor en zie je uiteindelijk veel meer.
tips wat te zien.. Ja zat, maar wat wil je graag zien en beleven haha.. want ik kan je wel een hele lijst tempels oplepelen maar als je daar niets mee hebt