Backpacken Thailand vrouw alleen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Backpacken Thailand vrouw alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:48

Mijn goede voornemen voor 2016 was om meer van de wereld te zien. Nu staat er voor september een backpack trip van 1 maand naar Vietnam gepland met vriendinnen.
Zelf trekt Thailand mij ook nog ontzettend, dus zou na 1 maand Vietnam graag Thailand nog enkele weken aandoen. Mijn vriendinnen zijn echter gebonden aan die ene maand ivm werk.

Hebben mensen hier ervaring om als vrouw alleen in Thailand rond te reizen? Of zijn er mensen die weten waar je een "reis buddy" op kan doen? (Site's)

Mochten mensen nog tips & tricks hebben voor zowel Thailand als Vietnam dan hoor ik het graag :D.

LeonieL

Re: Backpacken Thailand vrouw alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:56

Ik lees even mee, ik ben ook van plan om alleen een reis naar Thailand te maken volgend jaar.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:59

De azie backpackers facebook! Daar worden regelmatig berichten geplaatst voor reisbuddies. Thailand is overigens goed te doen als vrouw alleen denk ik. Ik heb me eigenlijk nooit onveilig gevoeld, al was ik met mijn vriend. Als je eenmaal in een hostel zit ontmoet je ook erg snel nieuwe mensen! Heel leuk!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:02

Leuk dat je er alleen op uit wilt gaan! Ik ben in de zomer van 2014 een maandje alleen door Myanmar en Thailand gaan reizen, en een troost, je bent als je dat niet wilt nooit alleen ;) Ik heb er heel erg van genoten, lekker mijn eigen plan trekken, en als het zo uit kwam een poosje met mensen mee reizen die je tegenkomt onderweg. Ik zou niet aanraden om van tevoren een reismaatje uit te zoeken, ga lekker in hostels slapen en je komt méér dan genoeg mensen tegen, en daar zit je ook iets minder aan 'vast' mocht het niet leuk zijn.

Ik vond Thailand ontzettend platgelopen qua toerisme. Logisch ook, maar het had naar mijn idee een negatieve werking op zowel het land (natuur) als de mensen (ze zien je wel een beetje als een wandelende spaarpot), maar dat terzijde, het was natuurlijk wel erg mooi, en als je de kans hebt zou ik daar zeker gebruik van maken en het land bezoeken. Misschien een idee om ook te kijken naar Myanmar? Een stukje 'puurder', toerisme is ook zeker opkomend daar maar het is nog minder platgelopen. Hoewel, als je voor stranden gaat heeft Thailand misschien meer te bieden.

Ik heb me overigens geen moment onveilig gevoeld of iets dergelijks. Je bent echt niet de enige vrouw die alleen op pad gaat, en ik heb gelukkig niet van nare ervaringen gehoord, op een gestolen portemonee na, maar dat blijft overal oppassen.

Mocht je meer willen weten, je kunt altijd even PB en :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:49

Voor mij is het alweer even geleden, maar ik heb een aantal jaar geleden een maand in m'n eentje door Thailand gereisd.
Ik had mijn ticket geboekt en verder niets geregeld, het gaat daar makkelijk genoeg en is erg goed bevallen! Heerlijke reis gehad! Je leert gauw mensen kennen en als je iemand zoekt om samen mee op te reizen voor even is het echt niet lastig iemand te vinden.
Toen ik er was waren er een aantal regios die 'van horen zeggen' wat minder veilig leken. Die heb ik toen gewoon links laten liggen, genoeg prachtige andere plekken om heen te gaan.

Ik vond de vrijheid heerlijk; 's ochtends ergens wakker worden en ter plekke besluiten of je nog even wil blijven of verder wil reizen :)
Het is een prachtig land met ontzettend vriendelijke mensen, heerlijk eten en ik heb me er totaal niet onveilig gevoeld.

Ik heb op mijn reizen best een aantal keer gezien dat juist die reisbuddy-combi's niet altijd zo lekker liepen; verwachtingen liepen in het echt toch meer uiteen dan vooraf verwacht en vervolgens zaten ze wel min of meer aan elkaar gebonden.
Het heeft voor- en nadelen natuurlijk, maar toen ik er was vond ik het helemaal niet erg om alleen te zijn en het leren kennen van nieuwe mensen en reisgenootjes ging erg makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:18

Thailand is relatief heel veilig om alleen rond te reizen zolang je maar van bepaalde plekken en situaties weg blijft, vooral als vrouw alleen.

Zo zou ik zeker Koh Tao vermijden (waar vorige week 2 zondebokken ter dood zijn veroordeeld voor de moord op 2 backpackers vorig jaar terwijl iedereen weet wie de echte daders zijn maar door connecties lopen ze nog vrij rond) alswel enkele andere kleine eilanden die volledig onder controle van de maffia zijn.

Toeristen zijn bijna nooit het doelwit van criminaliteit (op oplichting na, maar in de Thaise cultuur is dat geen "echte" misdaad), wat overigens niet betekend dat je niets kan overkomen.

In ieder geval altijd je gezonde verstand gebruiken en niet 's avonds laat, half dronken, in het pikkedonker nog een brommer-taxi nemen naar een afgelegen resort op een eiland.

Vergeet trouwens niet de "Isaan" regio (noord-oosten) aan te doen als je eens wat minder toeristische dingen wilt zien en wilt weten hoe het overgrote deel van de arme Thais leeft. Het is er wel een stuk moeilijker om rond te komen aangezien bijna niemand er Engels spreekt maar het is avontuurlijker dan de nachttrein naar Chiang Mai om met 50 andere backpackers in een hostel te zitten.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 10:39

Iedereen alvast heel erg bedankt voor alle tips en verhalen!
Het begint steeds meer te kriebelen haha. En krijg toch de neiging om dan toch alleen te gaan.

Ik heb aangetrouwde familie in Thailand wonen, die ik graag ook wil bezoeken. En die wonen in het noordoosten.

Verder ben ik gelukkig niet het type om te gaan stappen en drinken. En ik doe een vechtsport dus mocht er iets gebeuren kan ik in ieder geval een poging tot verdediging doen :+.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:12

Ik volg ook even! Vlieg in maart ook alleen naar Bangkok om vervolgens 4 maanden door Thailand en omliggende landen te reizen. Wat ik van iedereen hoor is dat het super goed te doen is, en je zat mensen ontmoet!