Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Picassox schreef:Ik ga deze reis in juli maken samen met mijn vriend. Toevallig dat ik net dit topic tegenkom!
Wat is je budget voor een vakantie? Wij zijn, voor een reis van 20 dagen, ongeveer 3000 euro per persoon kwijt. Ik heb er enorm veel zin in en we gaan volgende week onze visums aanvragen.
Picassox schreef:Ja, klopt. Ook via http://www.travelbird.nl. Dit omdat ik het een prettige organisatie vind waar je terecht kunt bij problemen tijdens de reis. Wel hebben wij overigens het een en ander 'niet standaard' toegevoegd en aangevraagd om de reis wel helemaal naar onze zin te maken.
Bij ons is overigens hetzelfde aan de orde: ik ben eind januari klaar met één van m'n opleidingen, mijn vriend in juni. Daarna vertrekken we meteen. We hebben bewust de zomer gedaan omdat mijn vriend niet altijd zomaar vrij kan krijgen, in de zomer wel. En daarbij zijn er zeer aangename temperaturen tussen de 18 en de 35 graden tijdens de gehele reis. Voornamelijk Mongolië lijkt mij heel gaaf, en vind het toch een andere beleving als daar een dik pak sneeuw ligt. Dus vandaar in de zomer!
Met 3000 euro zijn wij helemaal klaar hoor: visa, backpacks, treinreis, vliegtickets, hotels/yurs, excursies, zakgeld enzovoort. Ik moet er wel bij zeggen dat wij 'goedkope' reizigers zijn omdat wij absoluut geen hoge eisen stellen aan eten en hotels. Als we kunnen slapen en - als het nodig is - douchen zijn wij al tevreden. Dus dan kan het ook voor dat geld. Als je echt uiteten wilt en regelmatig in de trein wil dineren zul je een goede 1000 euro bij dit bedrag moeten tellen.
Picassox schreef:Als je echt uiteten wilt en regelmatig in de trein wil dineren zul je een goede 1000 euro bij dit bedrag moeten tellen.
bobje26 schreef:Ja dat is ook iets wat mij tegen houdt. Dat je bijvoorbeeld 3 dagen straight op de trein zit