Vakantie met Trans Siberian Express, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LvA1993

Vakantie met Trans Siberian Express, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 20:08

Mijn vriend heeft al een aantal keer aangegeven dat hem het heel leuk lijkt om met de Trans Siberian Express een vakantietrip te doen. Ondanks dat het mij heel gaaf lijkt, vind ik het ergens ook beetje eng, geen idee waarom precies. Nu heb ik voor mijzelf besloten om toch eens meer informatie erover op te zoeken en mijn grenzen te verlegen. Sauerland en de Ardennen zijn ook erg leuk, maar wil nu eens een keer wat anders.. :Y) Wij moeten nog informatie zoeken over de mogelijkheden van deze reis. Zelf verwacht ik eigenlijk niet dat veel mensen deze reis gemaakt hebben. Zijn er mensen die dat wél hebben gedaan? En mij kunnen vertellen waarom dat wel/niet ook te doen?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:11

zonnebloem18

Re: Vakantie met Trans Siberian Express, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:58

LZP -> BEU

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:11

Floortje Dessing heeft deze reis gemaakt. Staat ook echt op mijn bucketlijst maar even voor sparen!

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 15:47

lucifertje schreef:
Floortje Dessing heeft deze reis gemaakt. Staat ook echt op mijn bucketlijst maar even voor sparen!

Oe dat is altijd leuk om even terug te kijken! Budget zal ons waarschijnlijk ook nog wat problemen op leveren... :(

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:50

Lijkt mij ook een hele gave reis. Helaas ontbreekt bij mij ook de zak met geld. Agja blijven dromen en ik lees graag mee. Wie weet dat er nog goede budgd tips voorbij komen,

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:50

Ik ga deze reis in juli maken samen met mijn vriend. Toevallig dat ik net dit topic tegenkom!

Wat is je budget voor een vakantie? Wij zijn, voor een reis van 20 dagen, ongeveer 3000 euro per persoon kwijt. Ik heb er enorm veel zin in en we gaan volgende week onze visums aanvragen. Edit: www.travelbird.nl biedt onder andere deze reis volledig aan!

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 15:57

Picassox schreef:
Ik ga deze reis in juli maken samen met mijn vriend. Toevallig dat ik net dit topic tegenkom!

Wat is je budget voor een vakantie? Wij zijn, voor een reis van 20 dagen, ongeveer 3000 euro per persoon kwijt. Ik heb er enorm veel zin in en we gaan volgende week onze visums aanvragen.

Budget weet ik nog niet precies haha, evenals de maand waarin wij gaan. Iedere seizoen heeft zo zijn charme op de reis. Hebben jullie bewust voor juli gekozen? Bij ons staat nog niet vast wanneer we gaan. We zijn in ieder geval er wel op bedacht dat we minimaal 3000 per persoon moeten hebben ook inderdaad, zelf ben ik eind januari (als het goed is) klaar met mijn opleiding en mijn vriend in juni. We moeten nog even sparen, maar het wordt dit jaar of mogelijk het voorjaar van 2017. Lijkt nog zover weg eigenlijk.. Maar de tijd vliegt gelukkig haha

Zijn jullie ook via travelbird hier terecht gekomen als ik vragen mag?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:02

Wij hebben het gedaan als huwelijksreis :j
Was echt een geweldige ervaring!
Al weet ik niet of ik er nu nog zo happig op zou zijn, gezien de relatie tussen Rusland en Europa.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:03

Ja, klopt. Ook via http://www.travelbird.nl. Dit omdat ik het een prettige organisatie vind waar je terecht kunt bij problemen tijdens de reis. Wel hebben wij overigens het een en ander 'niet standaard' toegevoegd en aangevraagd om de reis wel helemaal naar onze zin te maken.

Bij ons is overigens hetzelfde aan de orde: ik ben eind januari klaar met één van m'n opleidingen, mijn vriend in juni. Daarna vertrekken we meteen. We hebben bewust de zomer gedaan omdat mijn vriend niet altijd zomaar vrij kan krijgen, in de zomer wel. En daarbij zijn er zeer aangename temperaturen tussen de 18 en de 35 graden tijdens de gehele reis. Voornamelijk Mongolië lijkt mij heel gaaf, en vind het toch een andere beleving als daar een dik pak sneeuw ligt. Dus vandaar in de zomer!

Met 3000 euro zijn wij helemaal klaar hoor: visa, backpacks, treinreis, vliegtickets, hotels/yurs, excursies, zakgeld enzovoort. Ik moet er wel bij zeggen dat wij 'goedkope' reizigers zijn omdat wij absoluut geen hoge eisen stellen aan eten en hotels. Als we kunnen slapen en - als het nodig is - douchen zijn wij al tevreden. Dus dan kan het ook voor dat geld. Als je echt uiteten wilt en regelmatig in de trein wil dineren zul je een goede 1000 euro bij dit bedrag moeten tellen.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 16:07

Picassox schreef:
Ja, klopt. Ook via http://www.travelbird.nl. Dit omdat ik het een prettige organisatie vind waar je terecht kunt bij problemen tijdens de reis. Wel hebben wij overigens het een en ander 'niet standaard' toegevoegd en aangevraagd om de reis wel helemaal naar onze zin te maken.

Bij ons is overigens hetzelfde aan de orde: ik ben eind januari klaar met één van m'n opleidingen, mijn vriend in juni. Daarna vertrekken we meteen. We hebben bewust de zomer gedaan omdat mijn vriend niet altijd zomaar vrij kan krijgen, in de zomer wel. En daarbij zijn er zeer aangename temperaturen tussen de 18 en de 35 graden tijdens de gehele reis. Voornamelijk Mongolië lijkt mij heel gaaf, en vind het toch een andere beleving als daar een dik pak sneeuw ligt. Dus vandaar in de zomer!

Met 3000 euro zijn wij helemaal klaar hoor: visa, backpacks, treinreis, vliegtickets, hotels/yurs, excursies, zakgeld enzovoort. Ik moet er wel bij zeggen dat wij 'goedkope' reizigers zijn omdat wij absoluut geen hoge eisen stellen aan eten en hotels. Als we kunnen slapen en - als het nodig is - douchen zijn wij al tevreden. Dus dan kan het ook voor dat geld. Als je echt uiteten wilt en regelmatig in de trein wil dineren zul je een goede 1000 euro bij dit bedrag moeten tellen.

Veel gelijkenissen dus! Wij zijn inderdaad ook blij met een bed en af en toe een douche, verder is luxe totaal geen must. Vaak hebben we een arrangement met in ieder geval één keer avond eten. Eten wat de pot schaft, of de keuze uit twee, is prima voor ons. Ben erg benieuwd hoe jullie het gaan beleven!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:08

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:09

Picassox schreef:
Als je echt uiteten wilt en regelmatig in de trein wil dineren zul je een goede 1000 euro bij dit bedrag moeten tellen.

Ik weet niet wie je dat verteld heeft, maar dat klopt echt niet hoor. Juist eten etc is echt niet duur.
Dineren in de trein moet je je sowieso niet veel bij voorstellen. Was wel super leuk, het was daar echt een ontmoetingsplek van de toeristen. Leuke gesprekken gevoerd daar!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:11

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:16

Ja? Oh grappig! Ik ben vorig jaar een tijd in Rusland geweest voor een uitwisseling en ervoer juist dat het eten wel duur was. En ik ben nauwelijks in Moskou geweest... Maar dat is goed om te weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:15

Ik ben zelf dit jaar (oktober) naar Sint Petersburg geweest en ik vond het geweldig!
Volg je graag mbt de zaken over TSE want dat is iets wat ik zelf ook heeel graag zou willen doen.

Eten in Sint Petersburg was erg goed en nog beter te betalen. Heel veel verschillende dingen geprobeerd maar ook de Europese keuken was heerlijk! Gemiddeld voor 2 personen (voor hoofd en na gerecht incl wijn) denk zo'n €55/65 kwijt in totaal.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:24

De reis staat ook op mijn wensenlijstje, maar is vanwege de prijs er nog niet van gekomen.. Ter inspiratie is de reisgids van Lonely Planet met alle routes en omliggende bezienswaardigheden heel fijn!

Ik ben afgelopen zomer in Beijing geweest en heb daar een paar mensen ontmoet die er met de Transiberië express gekomen waren. Iedereen vond het prachtig - met name de uitgestrektheid - maar de meeste zeiden wel dat ze het nooit meer een tweede keer zouden doen omdat het echt heel lang en heel veel trein is :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:07

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:12

dondeyne schreef:
Iedereen vond het prachtig - met name de uitgestrektheid - maar de meeste zeiden wel dat ze het nooit meer een tweede keer zouden doen omdat het echt heel lang en heel veel trein is :)

Ik zou het anders zo weer doen :j Wat andere stopt uitkiezen dan de vorige keer en gewoon gaan :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:16

Ai, Lienek, die is best goedkoop! :D

Jammer zeg, voor 3800 euro met twee personen 23 dagen. Dat had ik ook wel gewild!

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 12:58

Leuk om jullie reacties te lezen! Inmiddels is in mijn omgeving de laatste tijd regelmatig over deze reis gesproken. De een die verklaard ons voor gek, de ander is vol lof. Het blijkt dat er ook best wat mensen in mijn omgeving zijn die de wens voor deze reis koesteren. Een paar vrienden van mijn vriend en mij willen deze reis misschien ook maken, dus wie weet kunnen we wat combineren. Wij willen sowieso de reis via Mongolië maken, dit is echt een must voor mij. Niet dat de reis anders niet leuk zal zijn hoor, maar als je er dan toch ben... :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:03

Ik heb hier een maand geleden ook over gelezen en het lijkt me echt heel gaaf.

Waar ik een beetje bang voor ben, is dat je naar mijn idee te lang in de trein zit. Dus ik weet niet of mensen die de reis hebben gemaakt er iets over kunnen vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:31

Ja dat is ook iets wat mij tegen houdt. Dat je bijvoorbeeld 3 dagen straight op de trein zit :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:03

bobje26 schreef:
Ja dat is ook iets wat mij tegen houdt. Dat je bijvoorbeeld 3 dagen straight op de trein zit :o

Dat heb je zelf in de hand :j Je kunt ook een aantal tussenstops plannen....

@TS: ik vond Mongolie echt geweldig :j
Toen we aankwamen bij onze overnachtingsplek had de lokale jeugd net een race georganiseerd, of wij ook even wilden kijken Afbeelding
Het is ook de enige plaats ooit waar mijn man paard (nou ja) pony heeft gereden :D
Het bewijs...
Afbeelding

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 07:49

Super! Hoop dat ik mijn vriend ook zover krijg om erop te klimmen tegen die tijd..! Voor degene die de reis gemaakt hebben. Hoe hebben jullie het gedaan met de coupé? Twee persoons of vier persoons met mogelijke 'vreemden'? Hoe verliep het contact met anderen? Zijn er veel andere Nederlanders?