familiereis Japan 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

familiereis Japan 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 19:51

Hallo,
Mijn man heeft mijn zoon beloofd dat we ons gaan inzetten om in 2019 naar Japan te gaan om daar naar de finale van het Wk rugby te gaan kijken. Mijn zoon en ik zijn dit jaar naar Londen geweest om daar naar de finale te kijken en het was geweldig!!! Één van de mooiste ervaringen in mijn leven. Het is echt een geweldig evenement, zo sportief, zo spannend, zo vriendschappelijk, echt fantastisch.
Rugby is voor ons een belangrijk onderdeel in ons leven en vandaar dat we daar dus ook echt enorm van genieten om naar zo'n evenement te gaan.

In 2019 is Japan het organiserende land en we kregen de kolder in de kop om te gaan sparen voor een reis naar Japan. Japan is nooit een land geweest wat mij geïnteresseerd heeft en waar ik naar toe wilde op vakantie. Ik denk dat we een budget tussen de 10.000 en de 15000 kunnen sparen voor deze reis inclusief de kaartjes voor finale. Ik verwacht dat die toch al wel zo'n 1500€ kosten met z'n drietjes. We willen zo'n 15 dagen op vakantie. We kunnen niet langer omdat mijn zoon gewoon naar school gaat en ik niet langer dan 15 dagen vrij kan krijgen voor hem.

Dus nu ben ik op zoek naar ervaringen, adviezen en tips over Japan. We zullen het laatste weekend verblijven in yokohama city. We zullen dus ongeveer vanaf 15 oktober tot en met 2 november in Japan zijn. Wij zijn niet echt city mensen maar meer mensen die genieten van de natuur en rust. Is dat ook te vinden in Japan? En zo ja waar?
Ik ben benieuwd wie mij enthousiast kan maken voor Japan.

Courses

Re: familiereis Japan 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:35

Waar ga je primair heen? Natuur is in Japan overal te vinden. Uurtje met de trein buiten Tokyo zit je al midden in de natuur :)

Japan is wel een land waar je echt de moeite voor moet doen. Het is een compleet andere cultuur als wat wij gewend zijn, zeker als je er (nog) geen kennis van hebt moet je begrijpen dat respect heel erg centraal staat en je je ook echt wel moet aanpassen aan de gebruiken die ze daar hanteren. Ik ben zelf begin november in Tokyo geweest, goede tijd van 't jaar ook om te gaan qua temperatuur moet ik zeggen. Vanwaar heeft Japan je als land nooit getrokken? Ben je al eens in een land in Azië geweest?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 23:02

Ik heb nooit nagedacht over Japan. Wel over Indonesië omdat ik daar al veel geschiedenis over heb gelezen. Dat trok mij wel. Japan komt echt omdat we naar het WK willen. Maar nu ik verder op zoek ben naar Japan op internet zie ik het wel steeds meer zitten. Ik kom geweldig mooie dingen tegen en het lijkt een heel divers land. Ik ben nu op zoek naar een aantal mooie boeken die mij iets over hun geschiedenis kan vertellen en over hun cultuur. Als je tips hebt voor boeken en films, graag!
Juist fijn dat respect heel erg centraal staat, wij zullen ons zeker zo veel mogelijk aanpassen aan de gewoontes van het land. Wij gaan niet vaak op vakantie maar als we gaan dan gaan we niet om te luieren of om ons in de watten te laten leggen. Wij houden er van om cultuur op te snuiven, proberen te begrijpen waarom mensen zo leven en we vinden het juist geweldig om met de lokale bevolking te praten en te kijken hoe zij leven.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:55

Nogmaals, welke plek zullen jullie primair zijn? Tokyo is heel anders dan Kyoto :)

Japan is een enorm divers land, maar ook een heel geschiedenis rijk (en waarderend), respectvol en strikt land.

Ik vind persoonlijk Memories of a Geisha een hele mooie film. Boeken lees ik eigenlijk weinig dus daar kan ik niet erg over adviseren. Er zijn heel veel kleine details waar touristen vaak niet over na denken. Ik was met 16 andere studenten van mijn studie in Tokyo en heb me echt best wel geschaamd over hoe sommige mensen zich totaal niet aantrekken van een cultuur.

- Eten doe je niet lopend/op straat, al helemaal niet in het OV! (Water drinken is nog 'soort van okee' in OV)
- Metro, trein, je bent stil. Geen luide gesprekken voeren.
- Beetje common sense maar respecteer oudere, sta op voor ze, enzovoort.
- Genkan is voor de schoenen, loop niet op je sokken door de genkan, loop niet met schoenen achter het gedeelte van de genkan. (Ook niet in restaurants/hostels)
- Roltrappen? Linker kant staan, rechts lopen. Dit is ooooveral zo.
- Roken doe je enkel op de plekken waar dit aangewezen word (staat op straat duidelijk aangegeven) en laat geen peuken slingeren.
- Iedereen wacht netjes in de rij, wees geen Westerling en probeer voor te dringen. Dit is zowel in winkels als bij het OV als .. overal.
- Qua eten zijn er genoeg regels maar hier zullen ze je als buitenlander niet meteen heel erg op afrekenen.

Met de lokale bevolking praten word wel een dingetje als je zero Japans kan, wellicht een goede de standaard basic grammar 'Pardon' 'Alstublieft' enzovoort even te leren, dan kun je je een soort van nog redden daar en dat waarderen ze wel heel erg :)

Qua eten daar, je kan het zo duur maken als dat je wilt uiteraard. Ik heb echt niet goedkoop gedaan en was veel minder kwijt als dat ik verwacht. Ik zie gewoon best wel veel Westerlingen die daar 'even' op vakantie komen en de boel komen verstieren zonder enigszins een beetje rekening te houden met de cultuur. Net als bijvoorbeeld foto's maken, vraag het even als het echt heel erg 'up close en personal is'. Zou je ook fijn vinden als iemand dat bij jou doet, een vrouw in een kimono is geen vrijbrief om maar even 4000 foto's te schieten en overal neer te gooien :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 10:54

Waar we precies zullen verblijven weet ik nog niet. Ik ben me nu aan het inlezen over het land, hun cultuur en gewoontes.
Wat ik wel weet is dat we het laatste weekend in kanagawa willen zijn voor de finale. De rest van onze reis zullen we daar op aanpassen.
De dingen die jij omschrijft: niet eten op straat, respect voor de ouderen, niet overal roken, netjes in de rij staan...... Dat klinkt mij als muziek in de oren. Wat dat betreft zijn we in Nederland best wel verloederd..... :o
Ik woon zelf in Frankrijk en daar zijn er ook echt andere normen en waarden. Voordringen is not done! Netjes in de rij wachten. Ouderen en mensen met kleine kinderen hebben voorrang bij zitplaatsen, bij afspraken met een arts etc. Ik houd daar wel van. Roken op straat..... Gelukkig rook ik niet en mijn man rookt niet in het bijzijn van anderen of in het openbaar.
Ik ga die film eens bekijken. Heb inmiddels ook al een boek besteld. Krijg er steeds meer zin in!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:02

Japan was voor mij tegenover Nederland een verademing! Ik ben in 2014 een maand geweest en het lijkt erop dat dat in 2017 weer gebeurt!

Met je budget zit je al erg ruim, ikvond Japan alles behalve duur :)

Wij zijn van Tokyo naar Okinawa zo terug naar boven getrokken (Hiroshima, Fukuoka, Nagasaki, Kyoto, Osaka en meer)

Aanrader is de Japan Rail Pass :)