Deze zomer heb ik 2 maanden vakantiewerk gedaan op een vakantieboerderij in Frankrijk. Ik ben nu al een paar maanden terug uit Frankrijk en toen bedacht ik mij ineens dat er veel mensen hier op bokt zitten, die dit misschien wel een superplek zouden vinden om op vakantie te gaan!
Deze boerderij bevindt zich op een uitgestrekt landgoed van 32 hectaren. Het is echt prachtig en je zult nergens verkeer zien als je om je heen kijkt. Geen lawaaiige autowegen dus, met echte rust!
Je kunt overnachten in de boerderij. Hier woont de eigenaar maar zit een afgesloten gedeelte waar 2 tot 5 personen kunnen overnachten. Ook bevindt zich op dit landgoed een stacaravan en een Chalet.
De eigenaar is een 76 jarige man die dit puur doet omdat hij enorm veel van dieren houdt en zo al zijn dieren kan blijven verzorgen. Ook vindt hij het prachtig om de kinderen hier bezig te zien met de dieren. Zo lopen er kippen, eenden en ganzen los, zijn er geitjes, kalkoenen, heeeel veel hondjes (vaak ook puppy's), shetlanders, pony's en paarden.
Ik heb het hier echt super gehad! Ik heb zelf op 1 van de paarden mogen rijden en dit mochten de gasten ook (er zijn 2 rijpaarden). De kinderen mogen op de shetlandertjes rijden. Ik denk dat er ook de mogelijkheid is om je eigen paard mee te kunnen nemen. Dit moet je natuurlijk wel willen want het is een aardige afstand, maar er zijn 4 lege stallen aanwezig en heel veel landgoed waar het paard los kan lopen.
Ook mag je gratis je hond meenemen. Hier zijn binnen en buitenkennels voor aanwezig. De eigenaar heeft enorm veel verstand van honden. Hij fokt deze al jarenlang en is meerdere keren Europees en wereldkampioen geworden, maar hij is hier heel bescheiden over dus zal hier nooit snel over praten haha!
Ik bedoel dit verder niet als reclame, maar ik vond het zelf een uniek plekje en ik gun het de eigenaar gewoon heel erg als hij weer nieuwe gasten kan ontvangen. Mocht ik dit niet mogen plaatsen zal ik het vanzelf wel horen!
Als jullie informatie willen kun je me altijd mailen: kim_vanderwal@hotmail.com
Ik kan dan ook altijd mijn nummer geven!
De website is: http://www.labauche.nl/ (let op e-mail is niet in gebruik, dus mailen naar bovenstaand e-mailadres)
De facebookpagina is actiever en is: https://www.facebook.com/Vakantieboerde ... 3/?fref=ts
Ik hoop dat ik er zelf deze zomer ook weer ben, dus misschien tot dan!