Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LoveBodin schreef:Jep ikke!
Jaar in Finland. Is een stukkie goedkoper al
Er zijn ook beurzen he. En vergeet niet dat je tijdens je high school jaar niet mag werken... Dat scheelt best veel :/
Maar zal morgen uitgebreider reageren als je wil!
LoveBodin schreef:Kom je uit Nederland of België?
Er zijn meerdere organisaties die een jaar naar t buitenland organiseren.
In Nederland is het beurzen systeem anders geregeld dan in België. En per organisatie is t ook anders.
Een beurs krijg je ook niet van de overheid, die krijg je van je organisatie.
Welke organisatie zat je aan te denken?
Chivanah schreef:LoveBodin schreef:Kom je uit Nederland of België?
Er zijn meerdere organisaties die een jaar naar t buitenland organiseren.
In Nederland is het beurzen systeem anders geregeld dan in België. En per organisatie is t ook anders.
Een beurs krijg je ook niet van de overheid, die krijg je van je organisatie.
Welke organisatie zat je aan te denken?
Uit nederland. Alle organisatie waar ik heb gekeken daar gelden die beurzen al niet meer dan moest je je eerder opgeven.
Fitzroy schreef:Waarom zou je niet naar de USA gaan? De mensen die ik ken die dat hebben gedaan hebben juist een topjaar gehad! Wat beviel ze daar dan niet?
LoveBodin schreef:Edit: ik ben zelf ook vrijwilliger geweest en om deze (en nog andere redenen) raden wij mensen aan om de wereld te ontdekken en totaal uit je comfortzone te stappen!
Iris82 schreef:LoveBodin schreef:Edit: ik ben zelf ook vrijwilliger geweest en om deze (en nog andere redenen) raden wij mensen aan om de wereld te ontdekken en totaal uit je comfortzone te stappen!
Raden wij mensen aan? Spreek je nou niet gewoon naar je eigen straatje?
Ik denk dat een jaar high school voor veel jeugd, want je hebt het over 16/17/18 veel geschikter is dan een jaar vrijwilligerswerk in Chili oid.
LoveBodin schreef:Ik kijk net even en zie dat er nog bijvoorbeeld 8 beurzen zijn voor Indonesië bij AFS. VS geven ze sowieso eigenlijk geen beurzen voor.
Persoonlijk raad ik je namelijk sowieso af om naar de VS te gaan. Eigenlijk iedereen die ik ken zegt er namelijk over dat ze liever een ander land hadden gekozen.
Mag ik vragen waarom je naar de VS wil? Om beter Engels te leren?
Au-pair is inderdaad ook een optie, enige nadeel is wel als je geen klik hebt met je gezin, kan het zijn dat je eerder naar huis moet. Als je gewoon als high school student gaat, is die kans veel kleiner.
Chivanah schreef:Maartje1990 schreef:Mijn nichtje heeft het gedaan in Amerika, haar moeder heeft het geloof ik grotendeels betaald, maar ik weet dat ze zelf ook heel hard heeft moeten werken. Ikzelf ben als au-pair gaan werken, iets heel anders, wel goedkoper
Au-pair in amerika? Of ergems anders?