EVA Airline (ervaringen gevraagd)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

EVA Airline (ervaringen gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:48

Hoi bokkers!

Ik ben bezig met het boeken van mijn reisje naar Thailand en zie nu een rechtstreekse vlucht maar van EVA Airline. Ik heb hier echter nog nooit van gehoord en was benieuwd naar jullie recensies/ervaringen.

Groetjes! :)

SteffiiY

Re: EVA Airline (ervaringen gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:53

Prima maatschappij!
Ik ben er meerdere keren mee gevlogen.

Eten is prima en cabine personeel is ook meer dan prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:13

Dankjewel!

Zit nu onwijs te twijfelen of ik nu wel al zal gaan boeken of er mee te wachten tot januari. Het gaat om een periode van 2 weken in maart..

Ben echt een reis-leek :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:17

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:40

_Dominique schreef:
Dankjewel!

Zit nu onwijs te twijfelen of ik nu wel al zal gaan boeken of er mee te wachten tot januari. Het gaat om een periode van 2 weken in maart..

Ben echt een reis-leek :')

Hoeveel betaal je nu voor de tickets?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:41

Buiten het personeel en eten is het ook gewoon een hele betrouwbare en veilige airline. Staat volgens de Airline Safety Ranking in 2015 op nr. 3 veiligste airline en in 2014 op nr. 5. (en daarvoor ook steeds in de top 10).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:02

600 euro :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:05

EVA was een ramp toen ze nog op Amsterdam vlogen met een 747, maar sinds 2-3 jaar geleden hebben ze nieuwe 777's en is het een goede maatschappij met lage prijzen.

Enig nadeel kan soms het personeel zijn dat een Aziatische aanpak heeft. Bij bijvoorbeeld KLM is het duidelijk dat het personeel in controle is; als je van plek wilt wisselen dan vraag je dat en de vrij plaatsen worden verdeelt aan de hand van wie er in hun ogen het meeste "recht" op heeft (mensen met kinderen, paren die apart zitten, lange mensen met weinig beenruimte). Bij EVA moet je de eerste zijn die brutaal genoeg is om die 3 vrije plekken achterin het vliegtuig te claimen en zo breeduit mogelijk te gaan zitten zodat je ze alle drie voor jezelf hebt.

Verder heb ik er niets op aan te merken en vlieg ik regelmatig met plezier tussen Amsterdam en Bangkok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:40

Ik schop dit topic even omhoog. Mijn ticket is inmiddels geboekt etc. Alleen wil ik graag een stoel reserveren, plekje bij het raam.. Weet iemand waar/hoe ik dat kan doen en of het uberhaupt wel kan of pas op schiphol?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:42

Ik zou als ik jou was even de klantenservice van ze mailen met deze vraag, mocht het niet op hun website staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 06:52

_Dominique schreef:
Ik schop dit topic even omhoog. Mijn ticket is inmiddels geboekt etc. Alleen wil ik graag een stoel reserveren, plekje bij het raam.. Weet iemand waar/hoe ik dat kan doen en of het uberhaupt wel kan of pas op schiphol?

Heb je op de EVA website geboekt?

Als ik het me goed herinner kan je met de combinatie achternaam en ticketnummer inloggen op de site om je vlucht te bekijken. Daar kan je ook een plek reserveren. Maar in veel gevallen kan dat pas hoogstens 24 uur voor vertrek tot iets van 4 uur voor vertrek en daarna kan het alleen nog maar aan de balie op schiphol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:48

Is gelukt! Kon al stoel reserveren maar natuurlijk nog niet inchecken. :D

Heenweg een fijn plekje bij het raam en terugweg met 1 stoeltje ertussen.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:02

Hi Dominique, heb je via de website geboekt? Voor welk sort ticket heb je gekozen? Want zag dat daar veel verschil tussen zit en is dat met je Visa Card gegaan oid?
Wij willen in November 3 weken naar Thailand en zag idd dat het bij Eva Air het goedkoopst is en dat dit een goede maatschappij blijkt te zijn.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:17

Ik ben toevallig in de carnavalsvakantie met Eva Air gevlogen naar Thailand! Goede maatschappij, geen of nauwelijks slechte punten.

Veel beenruimte (mijn familie is nogal groot, denk aan 1,90 enzo) en paste allemaal goed. Het eten was lekker en alles was netjes. Wij hadden gewoon de goedkoopste tickets, dus economy class.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:31

Ik heb geboekt via Cheaptickets! :)

Weet niet wat voor soort ticket ik heb er staat: Economy Class/V

Dus nouja ben benieuwd denk dus gewoon economy. Geen idee waar de V voor staat.

@Sannens wat goed om te horen! Ik ben zelf 1,68 dus gebrek aan beenruimte zal wel niet aan de orde komen. :') Weet jij misschien wat ze online op hun website bedoelen met select a meal (special meal). Als ik daar op klik kan ik dus alleen kiezen uit 8 verschillende vegetarische gerechten. Maar dat ben ik helemaal niet. :+ Als ik niks invul krijg ik dan wel gewoon een maaltijd en kan ik dit dan zien als een soort extra luxe?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:59

_Dominique schreef:
Ik heb geboekt via Cheaptickets! :)

Weet niet wat voor soort ticket ik heb er staat: Economy Class/V

Dus nouja ben benieuwd denk dus gewoon economy. Geen idee waar de V voor staat.

@Sannens wat goed om te horen! Ik ben zelf 1,68 dus gebrek aan beenruimte zal wel niet aan de orde komen. :') Weet jij misschien wat ze online op hun website bedoelen met select a meal (special meal). Als ik daar op klik kan ik dus alleen kiezen uit 8 verschillende vegetarische gerechten. Maar dat ben ik helemaal niet. :+ Als ik niks invul krijg ik dan wel gewoon een maaltijd en kan ik dit dan zien als een soort extra luxe?

Wij hebben niets geselecteerd, maar ze hebben op de vlucht zelf altijd keuze uit kip of varken. Dus ik denk inderdaad dat het specifiek voor vegetariërs is!
Ik vond het eten bovengemiddeld lekker! :D

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:20

mijn partner die in de luchtvaart werkt zegt dat dit een zeer goede maatschappij is om mee te vliegen, zeer vriendelijk personeel. Enigste min punt is dat het personeel hoofdzakelijk engels spreekt. Ik heb er zelf nog niet mee gevlogen maar dat gebeurt vast nog wel een keer, aangezien mijn partner familie heeft wonen in Thailand.