wie is er op Tenerife geweest en wat mag je niet missen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

wie is er op Tenerife geweest en wat mag je niet missen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 21:17

We gaan erheen,maar niet heel lang dus wat is nou iets wat we niet mogen missen? We dachten om een duikles te nemen waarbij je eerst in een zwembad gaat en daarna in zee, maar verder?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:21

De vulkaan op, de Teide :j

VivianHesen
Fotograaf

Re: wie is er op Tenerife geweest en wat mag je niet missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:26

Loro parque en siam park vonden wij erg leuk.
Los gigantes is ook de moeite waard!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:27

Dolfijnen en walvissen spotten! Gewoon naar de haven toe gaan en daar een plekje scoren. Je kan overigens behoorlijk afdingen in de haven :-)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:29

Inderdaad alles wat hierboven genoemd wordt :j het is echt ontzettend leuk en mooi! Wil er graag weer terug!
Wij hadden een auto gehuurd en rondgetoerd, waren uiteindelijk op een heeeel mooi strandje terecht gekomen maar ik heb geen idee waar dat is geweest helaas! Was echt onwijs mooi daar!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:35

Oh ja Loro Pargue! De mooiste dierentuin die ik ooit gezien heb! De andere dingen hierboven zijn ook zeker aanraders! Prachtig eiland!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 23:49

We willen inderdaad een dag een auto huren, misschien kunnen we naar die dierentuin rijden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:54

Dolfijnen/walvissen spotten zeker doen! We hebben dat op diverse plekken gedaan maar Tenerife was wel het mooist tot nu toe. Een aantal verschillende dolfijnenfamilies gespot en zelfs ook walvissen. Loro Parque ben ik zelf niet weg van, maar dat is persoonlijk. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 11:14

Maar walvissen zijn er meestal in bepaalde seizoenen toch?

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:27

Zou inderdaad zeker De Teide opgaan. De rit er naartoe is heel leuk, erg mooie uitzichten. En bij de vulkaan ook erg mooi. Mijn vriend en ik hadden een auto gehuurd en zijn daarmee het hele eiland rond gereden en op bepaalde plekken gestopt.
Verder krijg je bij aankomst op het vliegveld ook een foldertje met daarin bezienswaardigheden. Wellicht dat je daarin nog wat leuks ziet?
Walvissen / dolfijnen spotten hebben wij niet gedaan maar klinkt wel gaaf!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:36

Zeker de Teide. Echt heel gaaf.
Maar ook een kijkje in het pak waar ''de drakenbloed''boom staat is echt heel leuk. Ook dat water park is aan te raden. Maar je kon ook een jeepsafari doen dacht ik. Dat was ook heel leuk!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:39

Ik lees even mee, ga in februari voor het eerst naar Tenerife! :D

Wij willen in ieder geval dolfijnen/walvissen spotten en de Teide op.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:34

Ik ben er in September nog geweest. Tip voor de El Teide: zorg dat je er met een "eigen" auto heen gaat en dat je er 's morgens heel vroeg bent. Vanaf een uurtje of 10 is het een mensenmassa van jewelste en sta je meer dan een uur in de rij voor de kabelbaan.
Ook een aanrader is een dagje met de boot en bus naar La Gomera. Of boot en een auto huren, dan zie je nog het meest.
Ik ben naar de goedkopere optie voor Lorropark en Siampark geweest. Junglepark en aqualand : niet doen, is geen hol aan en Jungle Park is pure dierenmishandeling!(deze optie gekozen omdat omatje van 76 niet echt naar een pretpark wil)

Verder veel plezier!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:25

Hi,

Ik wil in Mei naar Tenerife voor 4 dagen. Ik wil echt gaan voor de orka's in het loro parque (ik weet dat dit niet het beste park). zijn er in mei ook walvissen en dolfijnen?
Wat raden jullie mij verder nog aan om te gaan doen? Omdat ik er niet zo lang ben ik wil echt naar de hoogte punten! :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:29

Walvissen en dolfijnen zijn er het hele jaar door, al zie je ze natuurlijk niet altijd allebei.

Ik snap niet wat er zo mooi is aan orka's in een badkuip, ik vind dat echt afschuwelijk..

Verder zou ik naar de Teide gaan, dat is echt mooi en divers gebied.

Ik ben dus in februari geweest, dat was echt geweldig! :D 4x dolfijnen, 1x walvissen en een schildpad gezien :D Ik ben verliefd hoor, was het liefst daar gebleven :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:02

casperzazoe schreef:
Hi,

Ik wil in Mei naar Tenerife voor 4 dagen. Ik wil echt gaan voor de orka's in het loro parque (ik weet dat dit niet het beste park). zijn er in mei ook walvissen en dolfijnen?
Wat raden jullie mij verder nog aan om te gaan doen? Omdat ik er niet zo lang ben ik wil echt naar de hoogte punten! :)

Je weet dat deze beesten daar onder slechte omstandigheden leven maar toch wil je er heen?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:27

Och begint dat gezeur weer....
Ja ik vond die orka's ook geweldig!

Tenerife is echt een geweldig eiland! Loro Parque is zeker een aanrader, net zoals de teide en de dolfijnentocht.
Ga je toevallig naar Playa de las Amaricas? Daar is een heel leuk tentje waar je zelf kunt steengrillen. Echt heerlijk eten daar!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 02:07

Ik zit er nu een half jaar voor erasmus, dus als er nog mensen tips willen kan ik waarschijnlijk wel bijdragen :) Tenerife is fantastisch als je van hiken houdt, heel veel mooie wandelingen, vooral in het Anaga gebied in het noorden. Een populaire wandeling die ook zeker wel de moeite is, is van Masca naar beneden wandelen tot aan de zee en vanuit daar naar Los Gigantes met de boot of kayak.
Om te eten is het leuk om naar een Guanchinche te gaan, dit zijn typische canarische restaurants met huisgemaakte wijn. Vaak onbekend onder toeristen en gelegen in afgelegen gebieden.
De Teide is ook de moeite om 's nachts heen te gaan, adembenemende sterrenhemel. Verder zijn er stranden waar je als je geluk hebt tijdens het snorkelen zeeschildpadden kunt zien, El Puertito is hier een voorbeeld van. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:10

Bedankt eleandra! er staat nog niets vast, maar de plannen zijn er zeker. Vindt het alleen lastig om een goede stad uit te zoeken? Omdat ik alleen ga en geen rijbewijs heb ben ik opzoek naar een veilig stadje waar ik ook op loopafstand m'n boodschappen kan doen en kan eten etc. Verder zou ik ook heel graag wat willen wandelen, dus mooi gebied in de omgeving graag :D loro parque, dolfijnen spotten en de teide staan nog op het lijstje.

is Tenerife verder veilig voor een meisje van 19? :+

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:53

Super safe zover ik gemerkt heb :)
Zoals ik het hoor zou de hoofdstad Santa Cruz een goeie optie voor je zijn. Het is dan wel de hoofdstad, maar hij is niet heel groot en heeft alles. Klein strand in de stad zelf, groot strand (Las Teresitas) heeel erg in de buurt, makkelijke busverbindingen naar veel mooie wandelroutes enz.
Als je een klein dorp niet erg vindt kun je Bajamar overwegen, strand en bergen beide op loopafstand, supermarkt ook nog wel te doen. Maar verder is er niet heel veel gaande dus wat minder gezellig denk ik.