Mooie bestemmingen Spanje/Portugal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Mooie bestemmingen Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 21:34

Hoi allemaal,
Ik ben opzoek naar mooie plaatsen in Spanje of Portugal. De eilanden die bij deze landen horen mogen natuurlijk ook.

Het zou gaan voor rond 26 mei (na de eindexamens).

Een paar eisen (nouja soort van ;))
1. Goede openbaar vervoer in de omgeving (mijn moeder wil niet rijden in het buitenland)
2. Voor 2 personen
3. In de buurt van de zee of een meer.
4. Niet al te duur.
(5. Een grotere stad in de buurt zou leuk zijn, maar hoeft niet perse)

Alvast bedankt :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:36

De Algarve in Portugal! Albufeira is een erg leuke stad, vlakbij zee, heerlijk weer en een prachtige omgeving <3. Prijs weet ik zo niet, maar ik kan je het zeker aanraden.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:37

Sevilla! Ik ga er ieder jaar met mijn vriend naartoe! De hele Andalusië-streek is trouwens echt heel mooi om een keer te zijn.

Christiene

Re: Mooie bestemmingen Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:50

algarve albufeira!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:51

Het noorden van Portugal is prachtig. Mooie natuur, alles nog een stuk groener, lieve mensen, lekker eten en prachtige Lusitano's!!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:53

Willen jullie perse naar 1 plaats of is een rondreisje ook een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:59

Valencia :+: en dan afzakken langs de kust tot aan Alicante

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 22:57

Bedankt allemaal :)

Gracezellaa schreef:

Het hoeft niet perse op een plaats maar ik denk dat een rondreisje een stuk duurder is dan op een plek.

Het zou trouwens om een week gaan.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:09

Joy_Mennings schreef:
Bedankt allemaal :)

Gracezellaa schreef:

Het hoeft niet perse op een plaats maar ik denk dat een rondreisje een stuk duurder is dan op een plek.

Het zou trouwens om een week gaan.

Hoeft niet perse. De transport kosten zijn misschien iets hoger, maar t ov in beide landen is prima.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:31

De Algarve!

Albufeira is erg leuk, je kan vanuit Albufeira alle kanten op! Zowel naar het oosten als westen is vanuit Albufeira goed te doen. Als je naar Albufeira gaat zou ik wel een hotel zoeken dat wat dichterbij het oude centrum ligt. Dit is net wat gezelliger dan het nieuwe gedeelte.

Wat ik zelf ook erg leuk vind is Praia Da Rocha! Hier heb je een grote boulevard met diverse winkeltjes, restaurants en discotheken maar het is allemaal net wat kleiner dan Albufeira. Voor een groot winkel centrum kan je dan als je het leuk vind naar Aqua Portimoa gaan. :)

Lagos is ook een erg leuke stad. Kleinschalig maar erg gezellig! Leuke restaurantjes en een klein beetje cultuur! Nadeel van Lagos is dat als je een dagje wat meer naar het oosten wilt je lang onderweg bent.

Een paar leuke plaatsen om te bezoeken:
-Tavira
-Silves
-Lagos + Ponte da Pidade
-Kaap st Vincente
-Praia da Rocha (evt combineren met Portimoa)
-Praia da Marina, dit is het mooiste strand van de Algarve !
-Vilamoura, indien je er van houd. Het is een beetje het Saint Tropez van Portugal.
-Loule voor de zigeunermarkt elke zaterdag ochtend

Als je wat meer wil weten, stuur maar een pb! Ik heb het afgelopen jaar een halfjaar in Albufeira gewoond en gewerkt in het toerisme. :D

Edit: Je kan trouwens vanuit de Algarve ook makkelijk een dagje naar Sevilla of Lissabon! Beide steden liggen op ongeveer 2,5 uur rijden van Albufeira. Genoeg organisaties die daar een excursie naar toe aanbieden.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 09:24

citroen schreef:
De Algarve!

Albufeira is erg leuk, je kan vanuit Albufeira alle kanten op! Zowel naar het oosten als westen is vanuit Albufeira goed te doen. Als je naar Albufeira gaat zou ik wel een hotel zoeken dat wat dichterbij het oude centrum ligt. Dit is net wat gezelliger dan het nieuwe gedeelte.

Wat ik zelf ook erg leuk vind is Praia Da Rocha! Hier heb je een grote boulevard met diverse winkeltjes, restaurants en discotheken maar het is allemaal net wat kleiner dan Albufeira. Voor een groot winkel centrum kan je dan als je het leuk vind naar Aqua Portimoa gaan. :)

Lagos is ook een erg leuke stad. Kleinschalig maar erg gezellig! Leuke restaurantjes en een klein beetje cultuur! Nadeel van Lagos is dat als je een dagje wat meer naar het oosten wilt je lang onderweg bent.

Een paar leuke plaatsen om te bezoeken:
-Tavira
-Silves
-Lagos + Ponte da Pidade
-Kaap st Vincente
-Praia da Rocha (evt combineren met Portimoa)
-Praia da Marina, dit is het mooiste strand van de Algarve !
-Vilamoura, indien je er van houd. Het is een beetje het Saint Tropez van Portugal.
-Loule voor de zigeunermarkt elke zaterdag ochtend

Als je wat meer wil weten, stuur maar een pb! Ik heb het afgelopen jaar een halfjaar in Albufeira gewoond en gewerkt in het toerisme. :D

Edit: Je kan trouwens vanuit de Algarve ook makkelijk een dagje naar Sevilla of Lissabon! Beide steden liggen op ongeveer 2,5 uur rijden van Albufeira. Genoeg organisaties die daar een excursie naar toe aanbieden.

Woow heel erg bedankt :)

Ik ga in de vakantie alle plaatsen opzoeken :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 18:54

Hoi allemaal,
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden :D

Ik heb alvast even gekeken naar de plaatsen die jullie noemen.
Plaatsen die me leuk lijken:
Albufeira, Valencia, Lagos, Portimão (Praia da Rocha).

Sevilla lag voor mij toch iets te ver van de zee en kon geen meer vinden in de buurt.

Ik heb ook nog een vraagje over Albufeira: is dit niet een echte uitgaansstad? Er gaan namelijk veel mensen uit mijn klas heen in de zomervakantie;)

En dan had ik zelf nog een aantal plaatsen/eilanden gevonden maar ik weet niet of dit iets is. En of het ook betaalbaar is.
Estoril
Cascais
Lissabon (kun je hier naar het strand?)
Ibiza
Formentera
Menorca
São Miguel
Madeira
Fuerteventura

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:09

Albufeira is wel echt een uitgaansstad ja! Maar er gaan ook genoeg gezinnen heen! En als je niet een hotel midden in het oude centrum boekt zal je er geen last van hebben! :)

2 hotels waar je bijvoorbeeld echt niet zou moeten zitten zijn California en Baltum. Bij beide hotels heb je geluidsoverlast hier snachts!

Praia Da Rocha is ook erg leuk, hier kan je wel uitgaan maar het veel kleinschaliger Albufeira, je zal beachmasters enzo hier dan ook niet tegen komen! :p

Lagos is naar mijn mening echt geweldig ! <3
Maar het nadeel is dat je lang onderweg bent mocht je het oosten willen bezoeken...

Wil je toch wat meer in de buurt van Albufeira zitten kan je ook naar Olhos d aqua gaan, dit ligt vlakbij Albufeira! Eventueel een fijne accommodatie daar is villa's d aqua!

Olhos d aqua heeft een klein centrum met een paar restaurants, fratelli kan ik persoonlijk aanraden als je van Italiaans houd en lekkere desserts! Zoek je toch wat meer drukte zit je voor ca. €7 per taxi in Albufeira.

Cascais en Estoril weet ik niet heel veel van behalve dat er wel een strand is en je gemakkelijk met het OV naar Lissabon kan! :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:13

Lissabon is leuk! :j
Je kan prima met het OV naar het strand, je kan leuk uitgaan in de buurt en cultuur is daar ook meer dan genoeg :j

Strand is prima te bereiken, een stukje in de metro en een stukje in de trein, niet om de hoek maar ook niet heel ver.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 20:48

Uitgaan is niet nodig hahah. Ga met mijn moeder :')

Bedankt voor de antwoorden allebei.