De Algarve!
Albufeira is erg leuk, je kan vanuit Albufeira alle kanten op! Zowel naar het oosten als westen is vanuit Albufeira goed te doen. Als je naar Albufeira gaat zou ik wel een hotel zoeken dat wat dichterbij het oude centrum ligt. Dit is net wat gezelliger dan het nieuwe gedeelte.
Wat ik zelf ook erg leuk vind is Praia Da Rocha! Hier heb je een grote boulevard met diverse winkeltjes, restaurants en discotheken maar het is allemaal net wat kleiner dan Albufeira. Voor een groot winkel centrum kan je dan als je het leuk vind naar Aqua Portimoa gaan.
Lagos is ook een erg leuke stad. Kleinschalig maar erg gezellig! Leuke restaurantjes en een klein beetje cultuur! Nadeel van Lagos is dat als je een dagje wat meer naar het oosten wilt je lang onderweg bent.
Een paar leuke plaatsen om te bezoeken:
-Tavira
-Silves
-Lagos + Ponte da Pidade
-Kaap st Vincente
-Praia da Rocha (evt combineren met Portimoa)
-Praia da Marina, dit is het mooiste strand van de Algarve !
-Vilamoura, indien je er van houd. Het is een beetje het Saint Tropez van Portugal.
-Loule voor de zigeunermarkt elke zaterdag ochtend
Als je wat meer wil weten, stuur maar een pb! Ik heb het afgelopen jaar een halfjaar in Albufeira gewoond en gewerkt in het toerisme.

Edit: Je kan trouwens vanuit de Algarve ook makkelijk een dagje naar Sevilla of Lissabon! Beide steden liggen op ongeveer 2,5 uur rijden van Albufeira. Genoeg organisaties die daar een excursie naar toe aanbieden.