Keuzes maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Keuzes maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 17:23

Hoi!

Ik wil na mijn afstuderen gaan reizen, maar ik heb inmiddels zoveel landen en plaatsen op mijn lijstje staan dat ik geen idee meer heb waar ik dan bijvoorbeeld eerst naartoe wil.. :')

Hebben meer mensen hier last van? Hoe pakken jullie het aan? Wat vinden jullie bijvoorbeeld fijne plaatsen om inspiratie enzo op te doen?

Groetjes!

Travel_me

Re: Keuzes maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:50

Ik lees vooral veel blogs om te kijken wat andere mensen aanraden. Daarnaast is voor mij budget een belangrijk punt. Daardoor vallen al een aantal landen af. Verder ligt het echt heel echt aan je interesse. Voor een langere reis zou ik naar Australië of Azië gaan. Australië is wel echt heel duur. Azië is juist weer heel goedkoop. Kan je voor 20 euro per dag wel leven.

Darah3

Re: Keuzes maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:17

Ik ken het wel := ben dan al wel een paar jaar afgestudeerd, maar er staat nog zoveel op mijn reislijst.

Blogs lezen is een aanrader inderdaad, maar je kunt ook in je omgeving rond vragen naar ervaringen met reizen of bepaalde landen.
Kijk ook naar je wensen met reizen. Wil je cultuur snuiven, natuur zien, strand hangen? Wat zijn je eisen qua vervoer en verblijf? Wat voor land trekt je aan en wat past in je budget? Wanneer wil je gaan en wat is de beste reistijd voor de landen waar je heen wilt?
Wil je één of meerdere landen doen en hoe lang ga je op reis?

Ik ga volgend jaar naar Australië en dan in 2017 Fiji, Japan en Indonesië, als mijn budget dat trekt :))