Backpacken in februari. Welke bestemming?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gracezellaa

Backpacken in februari. Welke bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 20:58

Hoi allemaal!

In februari heb ik waarschijnlijk twee weken vakantie en ik wil dan graag samen met mijn vriend gaan reizen. De vraag is echter: waar gaan we heen? We zijn studenten dus ons budget is niet zo ruim. Voor slechts twee weken wil ik niet honderden euros aan het vliegticket uitgeven. Dus onze keuze is beperkt. Iemand een idee? We houden beide van zowel cultuur als natuur, maar we zijn niet echt van de wintersport.

Alvast bedankt voor de suggesties :)

Anoniem

Re: Backpacken in februari. Welke bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:08

Ik als student ga in februari 2 weken backpacken in Thailand! Mijn vriend is daar dan voor zijn minor.

Het ligt er een beetje aan waar jullie van houden! :)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 21:27

Thailand is inderdaad een goed plan, maar ik vind de vluchten net iets te veel voor slechts twee weken. We zitten zelf te denken aan Marokko, Israel, Jordanie, Oman, Iran... Heeft iemand daar ervaringen mee?

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:56

Als je maar twee weekjes gaat, is Marokko denk ik wel een fijne bestemming!

Ben er zelf vorig jaar voor langere tijd geweest en vond het een heerlijk land.
Rondreizen is simpel; treinen zijn van goede kwaliteit en voor Nederlandse begrippen zeer goed te betalen.

En natuurlijk is er zat te zien; vooral Fez/Mekness, Marrakech (natuurlijk) maar ook Essaouira zou ik niet overslaan. Mocht je echt iets gaafs willen zien, kijk dan of je een nachtje in de woestijn kunt boeken!
Tanger vond ik zelf een heel fijne stad, maar wel een beetje uit de richting van wat ik hiervoor noemde.

Enige waar je tegenaan zou kunnen lopen is de beschikbaarheid van hostels, maar ik geloof dat dat met een beetje speurwerk wel goed moet komen.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 22:06

Ik ben zelf al twee maal eerder naar Marokko geweest. Eerste keer naar Marrakech voor een citytrip en naar de Atlas voor mijn studie. Inderdaad erg fijne bestemming. Dus Marokko staat inderdaad op de lijst, maar niet mijn voorkeur. Maar ik ben gek op woestijnen. Dus daar zouden we dan zeker heen gaan!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:46

Voor een korte reis zou ik denk ik ook naar Marokko gaan. Je zou eventueel ook een tripje door de baltische staten doen. Estland, Letland en Litouwen + bij tijd over Helsinki.
Balkan is ook erg mooi, maar zou daar eerder in de lente naar toe gaan.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:21

Interrailen door Europa? :D