stedentrip Londen boeken, maar nog geen 18 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

stedentrip Londen boeken, maar nog geen 18 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 17:05

Hoi,

Ik en een vriendin willen een stedentrip naar Londen boeken.
Alleen ben ik 16 en is zij 17 jaar.
Kan dat wel, of moet je daar echt 18 voor zijn. Ik weet dat vliegen kan als je 16 jaar of ouder bent, maar een hotel boeken? Weet iemand hoe dat zit? Alvast bedankt!

Jennifuur

Re: stedentrip Londen boeken, maar nog geen 18 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:08

Dat verschilt per hotel.

Vaak is het wel zo dat er minstens een van de twee 18 moet zijn :j Maar je kan ook kijken naar een jeugdhostel, vaak is dat toegankelijker voor jongeren onder de 18 :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:09

Financieel zijn je ouders nog verantwoordelijk, dus zij kunnen deze reis annuleren als ze dat willen. In de praktijk accepteren de meeste bedrijven deze boeking zonder morren (dus is het afhankelijk van of je ouders überhaupt moeilijk gaan doen)..

Je hebt echter wel hotels etc die jongeren niet aannemen en eisen dat er minimaal 1 volwassene bij zit.

Kortom test het en ontdek :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:11

toen ik met de eurostar naar londen ging moest je door een soort grenscontrole (in Brussel). Onder de 18 zonder volwassene lieten die mannen je niet door hoor. Ik was bij mijn moeder en ik kon zonder gezeur door. 2 kennisen van toen 16 zijn samen met de ouders van 1 van hun 2 gegaan. Die kregen een hoop gezeur omdat de 1 zonder ouders was en geen verklaring meehad dat ze toestemming had met het andere gezin mee te reizen

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 17:12

Bedankt voor de reacties!
We willen eigenlijk het liefst via een site zoals Expedia boeken, vlucht en hotel gecombineerd. Maar dan moet je invullen wie er mee gaan en dan moet er minstens 1 volwassene worden aangeklikt, bij elk hotel.
Ik heb Expedia een mailtje gestuurd, maar dat duurt een beetje lang, vandaar de vraag hier. ;)
Een jeugdhostel is inderdaad ook wel een idee, daar ga ik ook eens op zoeken!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 17:13

Zoe_97 schreef:
toen ik met de eurostar naar londen ging moest je door een soort grenscontrole (in Brussel). Onder de 18 zonder volwassene lieten die mannen je niet door hoor. Ik was bij mijn moeder en ik kon zonder gezeur door. 2 kennisen van toen 16 zijn samen met de ouders van 1 van hun 2 gegaan. Die kregen een hoop gezeur omdat de 1 zonder ouders was en geen verklaring meehad dat ze toestemming had met het andere gezin mee te reizen

Oohw dat is wat minder, was dat ook met het vliegtuig? Want volgens mij kan je zonder probleem alleen vliegen als je 16 jaar of ouder bent.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:14

Vliegen is geen probleem, ik ben 2/3 keer naar London gevlogen toen ik 16/17 was. Zou inderdaad ook naar een jeugdhostel kijken, veel goedkoper en leuker! :) Hotels zullen je waarschijnlijk niet toelaten, daar doen ze vaak lastig over.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:15

Let even op wat ze bedoelen met "volwassene" en "kind". Niet altijd doelen ze met "volwassene" op 18+.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 17:16

Snorlex schreef:
Let even op wat ze bedoelen met "volwassene" en "kind". Niet altijd doelen ze met "volwassene" op 18+.

Bedankt voor de tip. Op expedia stond er in ieder geval wel 18+ achter volwassene.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:17

dat was met de eurostar (trein), maar die controles moet je volgens mij ook door bij het vliegveld.
Je kan ook eens op de gemeente navragen, hier in België zijn toestemmingsformulieren verkrijgbaar bij de gemeente om als minderjarige het land te verlaten.
Daarij zullen controles nu wel strenger zijn met al die jeugd die naar syrië via allerlei wegen vertrekt

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 17:17

Killyenn schreef:
Vliegen is geen probleem, ik ben 2/3 keer naar London gevlogen toen ik 16/17 was. Zou inderdaad ook naar een jeugdhostel kijken, veel goedkoper en leuker! :) Hotels zullen je waarschijnlijk niet toelaten, daar doen ze vaak lastig over.

Oke dat is heel fijn!
Dan zullen we ook eens naar hostels gaan kijken! bedankt. *\o/*

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 17:18

Zoe_97 schreef:
dat was met de eurostar (trein), maar die controles moet je volgens mij ook door bij het vliegveld.
Je kan ook eens op de gemeente navragen, hier in België zijn toestemmingsformulieren verkrijgbaar bij de gemeente om als minderjarige het land te verlaten.
Daarij zullen controles nu wel strenger zijn met al die jeugd die naar syrië via allerlei wegen vertrekt

Bedankt voor het antwoorden maar ik denk niet dat ik problemen ga krijgen met vliegen naar Londen vanuit Nederland. Want dat is gewoon toegestaan vanaf je 16e. :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:19

Wat inderdaad wel altijd wijs is, voor jou en je vriendin, is een schriftelijke verklaring van je ouders met handtekening én in het Engels, waarin ze verklaren dat jullie met toestemming van hen naar het buitenland gaan. Stelt eigenlijk niks voor, maar vaak wordt hier veel waarde aan gehecht, mochten jullie ergens gecontroleerd worden.

Toen een vriendinnetje van me meeging met mij en mijn ouders op vakantie (ze was toen 14 denk ik), moest ze dit ook mee nemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:24

Een verklaring is idd wel handig. Via de tunnel zal men wel moeilijk gedaan ivm mogelijke kidnapping :) En het wordt alleen maar strenger ipv soepeler..

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:39

Eventueel vluchten en hotel los van elkaar boeken geen optie? Als jullie toch per vliegtuig willen, dan kun je eventueel ook nog een mailtje naar het hotel sturen betreft jullie leeftijd just to be sure?
En inderdaad is een verklaring wel handig om mee te nemen, ook per vliegtuig, je word vaker niet dan wel gecontroleerd maar uit ervaring weet ik dat ze best moeilijk kunnen doen, bijvoorbeeld zelfs met een tweetalig gezin in een engels gestuurde auto :D :')

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:31

LZP -> BEU

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:04

Toen ik nog 17 was verbleef ik in een hostel van YHA, en ik kom er nog steeds.
Het is niet erg luxe, gewoon basic maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je dagen doorbrengt op je hotelkamer! :D

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:12

Wij hebben dat ook gehad omdat we nog geen 18 waren twee jaar geleden. Hebben toen contact opgenomen met het hotel waar we graag heen wilden en die gingen akkoord als we allemaal een brief mee hadden waarin stond dat de ouders akkoord gingen dat wij daar verbleven of zoiets. Beste is gewoon om even te bellen voor de duidelijkheid!