Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:toen ik met de eurostar naar londen ging moest je door een soort grenscontrole (in Brussel). Onder de 18 zonder volwassene lieten die mannen je niet door hoor. Ik was bij mijn moeder en ik kon zonder gezeur door. 2 kennisen van toen 16 zijn samen met de ouders van 1 van hun 2 gegaan. Die kregen een hoop gezeur omdat de 1 zonder ouders was en geen verklaring meehad dat ze toestemming had met het andere gezin mee te reizen
Killyenn schreef:Vliegen is geen probleem, ik ben 2/3 keer naar London gevlogen toen ik 16/17 was. Zou inderdaad ook naar een jeugdhostel kijken, veel goedkoper en leuker!Hotels zullen je waarschijnlijk niet toelaten, daar doen ze vaak lastig over.
Zoe_97 schreef:dat was met de eurostar (trein), maar die controles moet je volgens mij ook door bij het vliegveld.
Je kan ook eens op de gemeente navragen, hier in België zijn toestemmingsformulieren verkrijgbaar bij de gemeente om als minderjarige het land te verlaten.
Daarij zullen controles nu wel strenger zijn met al die jeugd die naar syrië via allerlei wegen vertrekt