Oostenrijk mei 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Oostenrijk mei 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 12:13

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen in mei graag een weekje naar Oostenrijk met de auto.

Graag in een hotel, gondelbaan in de buurt en mooie natuur met meren en beekjes :D

Heeft iemand tips? Ik vind met google veel dingen maar hoor graag persoonlijke verhalen!

Alvast bedankt!

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:18

Neem ook warme kleding mee! Het liefst ook een skibroek. Ik ben ooit een keer gaan wandelen in het voorjaar en had hem niet meegenomen. Daar had ik zo een spijt van: koude harde wind, nattigheid, en zelfs een keer natte sneeuw. brrrrrrrrr. Bovendien kun je met een (geheel waterdichte) skibroek ook door wat hoger nat gras lopen zonder dat je nat wordt.

Je zit toch hoger: meer wind en het is kouder. Bovendien kan goed weer heel snel omslaan in de bergen naar minder goed weer.
Laatst bijgewerkt door tinkermiep op 14-12-15 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:26

Wat leuk dat je naar Oostenrijk gaat! Ik ben ook 2 keer in mei geweest, 2 keer super weer gehad en het is lekker rustig dus je hebt de natuur bijna voor jezelf :)

Neem inderdaad dikke kleding mee, maar ook dunne! De eerste keer dat ik in mei ging troffen we een hittegolf van 28+ graden, een paar weken ervoor had het nog gesneeuwd dus wij liepen in korte mouwen door de sneeuw. Een paar weken later sneeuwde het weer, je kunt echt alles verwachten in die tijd :P

Ik ga altijd in appartementen dus hotels ken ik niet echt, alleen Kögler in Mittersil en Panorama en Jachthof in Flachau kunnen volgens mij alle 3 ook als hotel, dat zijn echt aanraders :j Erg mooie ligging, Kögler heeft zelfs een binnenzwembad.

tinkermiep

Re: Oostenrijk mei 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:07

Je kan bij de ANWB een boekje halen over de regio (eten drinken uitgaan, bezienswaardigheden, openingstijden, OV, ect) waar je heen wilt en eventueel ook een wandelgidsje kopen. Vergis je niet in de lengte van de wandeling, in de bergen kan een wandeling van 5 km nog heel zwaar zijn. Bij de wandelingen worden dan ook de hoogteverschillen en de zwaarte vermeld.
Het scheelt tijd als je van t voren al een beetje weet wat je wilt gaan doen, en dat niet ter plekke nog moet gaan bedenken/uitzoeken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:56

Zou in ieder geval goed kijken of de gondelbanen ook al open zijn in mei, sommige gaan pas in juni open.

Geen ervaring met hotels in Oostenrijk, wij gaan meestal in een appartement / vakantiehuisje.

Qua meren / beekjes vind ik het salzkammergut gebied erg mooi, net onder Salzburg zeg maar.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:06

gaucho schreef:
Qua meren / beekjes vind ik het salzkammergut gebied erg mooi, net onder Salzburg zeg maar.

Dit kan ik alleen maar beamen, wij gaan al 10 jaar elk jaar hierheen op vakantie en ontdekken nog steeds nieuwe dingen.

Je kan in st wolfgang met een treintje de berg op. Je kan in st gilgen met een gondel omhoog.En met de auto een bergpas naar de bleckwand. En dit zit allemaal direct aan de wolfgangsee.

Dan zijn er in de omgeving nog onwijs veel dingen te doen. De gossau see is ronduit prachtig en kan je ook met een gondel omhoog.
Het dachstein gebergte <3

Hotels zijn er genoeg, maar wij staan altijd op een camping :)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 10:18

Wat fijn deze tips! Dank jullie wel! Ik ga even speuren!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:22

Ik ben groot fan van het Oetztal in Oostenrijk, en dan bij voorkeur het stuk vanaf Langenfeld naar Sölden maar ook onderin het dal is het prachtig. Bij Umhausen is bijvoorbeeld een prachtige waterval.

Qua temperatuur/klimaat zit er nog al verschil in bovenaan (Solden) en onderaan (Oetz), daar zou je even naar kunnen kijken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:24

Wij gaan vrijwel elk jaar in april mei naar Oostenrijk, reifnitz/worthersee
Tot nu toe altijd warmer geweest met enkele sombere dagen maar nooit zo koud dat we een heel dik ingepakt moesten.

Wij hebben in die omgeving vrijwel elk uitje wel gedaan in de 9 jaar dat we daar heen reizen.

Mocht je in mei 2016 naar dat gebied gaan houd in je achterhoofd dat het Vw treffen er is en het vreselijk druk op de weg is