Fuerteventura hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Fuerteventura hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 11:00

Hallo bokkers,

Hier zijn we alweer druk bezig met het plannen van de vakantie en vanmiddag willen we zelfs al gaan boeken ivm met de forse kortingen. :)

Al jaren kom ik op de Canarische eilanden en dat bevalt mij eigenlijk perfect. Nu wilde ik dit jaar misschien wel een keer een ander eiland bezoeken namelijk Fuerteventura. Echter heb ik geen idee hoe het hier is. Wij zoeken een gezellige vakantie met een leuk hotel direct gelegen aan het strand, voor zover ik op internet heb gekeken moet dan mogelijk zijn.

Maar hoe zit het met de gezelligheid op dit eiland? Is er net als op Gran Canaria een gezellige boulevard waar je lekker kan lopen wandelen en een drankje kan doen? Of is dat op Fuerteventura ver te zoeken? Wij zijn geen enorme feestbeesten maar houden wel van gezelligheid. :j

Dus wie kan ons helpen?

Mjetterd

Re: Fuerteventura hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:22

Ik ben een paar jaar geleden eens in Fuerteventura geweest. We zaten toen in Corralejo. Wat ik mij er van kan herinneren zaten we een beetje aan de zijkant van de stad en was er een hele gezellige straat met restaurantjes, barretjes en winkeltjes. Er was verder 1 heel groot strand maar dat was wat afgelegen en daar gingen we met de bus of fiets heen. En verder waren er allemaal kleine strandjes, maar niet dat er echt een boulevard aan het strand lag. Ik heb het daar wel heel erg naar mijn zin gehad, was mijn eerste keer Canarische eilanden *D
Als je toevallig in de buurt van Corralejo zit, kan ik je aanraden om eens een dagje naar Lobos te gaan. Dat is een onbewoond eiland waar je ook een vulkaan kan beklimmen en verder kan genieten van de rust.

Als je misschien nog van plan bent om verder te kijken naar Canarische eilanden, dan zou ik La Palma ook kunnen aanbevelen. Het eiland heeft zwarte lava stranden *D. Daar ben ik 2 jaar geleden geweest in de zomer. We zaten in Puerto Naos, een klein dorpje, maar wel met een hele levendige boulevard.
Het grote nadeel van La Palma vind ik dat je overal grote bananenplantage's hebt staan -O-
Afbeelding

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:51

Is Mallorca geen optie? Wel geen Canarisch eiland, maar als je in Cala d'or gaat zitten, heb je n gezellig stadje en heerlijke baaitjes met rustige zee :)
Sowieso n erg chill eiland, maar wel heel anders dan Gran Canaria!

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:39

Toch even een reactie,
Ik ben afgelopen zomervakantie samen met mijn vriend naar Fuerteventura geweest. We zaten in het Barcelo Castillo Beach Resort, in Caleta de Fuste. Hier hadden we een appartement gehuurd voor 10 nachten via TUI. Deze vakantie heb ik echt als prachtig ervaren. Het is een rustig eiland ( zover wij gezien hebben) Redelijk wat Engelse toeristen, dat wel. Het strand met een boulevard was 3 minuutjes lopen en een super rustig strand was hier ook bij.

Wij hebben erg veel gezwommen en gesnorkeld. Ook is het stadje zelf erg gezellig en zijn er genoeg terrasjes en restaurantjes. Een hele gezellige sfeer is er zeker :D. Aankomend jaar gaan we waarschijnlijk weer heen, maar dan in een ander stadje. Mocht je al heen gaan, zou ik aanraden om een auto te huren. Er is wel openbaar vervoer maar met de auto zijn er toch leukere plekken te bereiken.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust en succes met het uitzoeken van een vakantie!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 19:05

Dankjewel allemaal, uiteindelijk is het toch Tenerife geworden. :)