Schotland met hond ( met de auto ! )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Schotland met hond ( met de auto ! )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 16:56

Hallo bokkers,

Mijn vriend en ik overwegen om in de zomervakantie naar Schotland af te reizen met de auto.
MAAR... op internet lees ik een behoorlijke lap tekst over het meenemen van je hond.
Hij moet ingeënt zijn ( dat wordt hij ieder jaar, omdat we sowieso al ieder jaar naar het buitenland gaan) en hij heeft een chip.

Nu lees ik op een website dat ze 6 maanden voor vertrek een bloedtest moeten hebben gehad, of de inenting dus voldoende werkt.
Op een andere site lees ik weer dat dit niet meer hoeft.
In het eerste geval zijn we dus al te laat helaas.

Waar moeten we nog meer rekening mee houden? En wat is ideaal kwa reis, het liefst rijden we zo min mogelijk met de auto en leggen we de grootste afstand per boot af, maar is dat ideaal voor de hond zelf?
Zoveel vragen en op internet zie ik de bomen door het bos niet meer -O-

Gr. Angie

schirocco24

Re: Schotland met hond ( met de auto ! )

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:00

Uit mijn hoofd zeggende (dit weet ik niet helemaal zeker). Moet de hond 3 weken voor vertrek zijn rabiës enting gehad hebben. Ik heb nog nooit gehoord van een bloedtest.
Wat ik wel zeker weet is dat jouw dierenarts deze vraag duidelijk kan beantwoorden.
Dus een telefoontje naar de DA en dan weet je het ;).

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:00

Over de entingen en de bloedtesten weet ik niet. Ik zou in elk geval ook nakijken of hij geent moet zijn tegen hondsdolheid.

Op de boot zijn kennels, waar camera's op staan die je vanuit je hut kunt bekijken om te zien wat je hond doet en je mag je hond ook bezoeken.

Als je echt naar Schotland wil en dan zo veel mogelijk met de boot, zo min mogelijk met de auto, dan zou ik naar Edinburgh gaan voor de oversteek en dan een stukje met de auto.

Heerlijk wandel-land daar!! En bij elke bar, restaurant, pub, supermarkt of wat dan ook staan waterbakken voor de hond en dergelijke.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:03

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:07

Nickeltje schreef:
Als je echt naar Schotland wil en dan zo veel mogelijk met de boot, zo min mogelijk met de auto, dan zou ik naar Edinburgh gaan voor de oversteek en dan een stukje met de auto.

Welke veerdienst vaart er op Edinburgh dan?

Nickeltje

Re: Schotland met hond ( met de auto ! )

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:11