Boekarest - iemand tips/ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Boekarest - iemand tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 22:18

Ik wil van de zomer een paar dagen eropuit, liefst naar een beetje een 'ongebruikelijke' bestemming. :) Na een beetje rondzoeken lijkt een paar dagen Boekarest mij wel gaaf. Met mischien een dagtrip naar kasteel Bran.

Iemand op Bokt weleens in Boekarest/Roemenie geweest? :)

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:48

Ja, ik woon er zelfs! :+
Alleen ik kan je weinig over Boekarest vertellen. Ik kom alleen op de ambassade en heel soms op het vliegveld. De metro werkt daar uitstekend en de taxichauffeurs zijn niet altijd even klantvriendelijk. Of het een leuke stad is om een paar dagen te verblijven durf ik je niet te zeggen....

Bran is wel heel leuk. Super touristisch maar een heel mooi kasteel(tje). Als je dan toch naar Bran gaat zou ik ook naar Peles (Sinaia) gaan. Ben ik zelf nog niet geweest want de kinderen vonden Bran al SUPER SAAI, dus daar hebben we maar van afgezien.

Mocht je je nu vervelen in Boekarest ben je hier altijd welkom :)

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Boekarest - iemand tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:52

Jaaaa, ik vond het echt een heerlijke stad voor een paar dagen citytrip.
Wij hebben vooral gewoon veel gewandeld, om ons heen gekeken en tussendoor lekker terrasje gepakt etc. Kan niet meer exact zeggen wat we allemaal gezien hebben, maar wel dat het goed bevallen is.

Taxi durfden we na de eerste ervaring niet meer in :+ maar metro en tram werkte echt top. De taxi die t hotel regelde was trouwens wel gewoon prima.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Boekarest - iemand tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:38

Ik ben er in 2011 geweest, een tijd terug dus. Maar ik heb het er heerlijk gehad. Het is echt de stad van de verschillen (rijkdom vs armoede), maar ik heb de inwoners van Boekarest als zeer vriendelijk ervaren! Wij zijn ook nog naar Brasov en Sibiu geweest een weekendje, alleen de reis ernaar toe is al zo de moeite waard!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 23:10

Thanks voor de tips! Dat van die taxis heb ik al meer gehoord ja. := Maar metro en tram is wel goed en veilig dus?

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Re: Boekarest - iemand tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:09

Het is niet direct zo dat de taxi onveilig is, ik ga prima in mijn eentje met de taxi. Alleen grote kans dat ze je veel teveel willen laten betalen omdat je buitenlandse bent. Het is de laatste jaren wel beter geworden aangezien ze verplicht met meter moeten rijden en daar ook controle op is.