reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:23

CaptainJS schreef:
Ik wil heel erg graag naar Amerika en dan het liefst naar Los Angeles
Ik ben ook aan het sparen maar dat duurt effen.


Ben iets vergeten.

Wil ook heel erg graag naar de bahama’s

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:31

Hier ook nog genoeg op de wensenlijst.
-Tromsø, maar dat gaat volgende maand gebeuren.
-Zweden, hopelijk komende zomer.
-Kanaal eilanden
-Schotland
-Ierland
-IJsland
-Lofoten

Kan nog wel even doorgaan zo :D .

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:39

Schotland wil ik erg graag heen. Ga dit jaar dan ook een reis maken door schotland! :D

Daarna wil ik ook nog wel eens naar de shetlandeilanden maar dan een andere keer.

Verder wil ik graag ooit nog eens naar Noorwegen, Finland, zweden ijsland en nieuw Zeeland.

Misschien nog wel meer maar dit is waar ik sowieso graag heen wil.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 01:57

Maar: waarom eigenlijk al die landen? Hoe kun je de wens uitspreken om heel graag naar Ierland/Dubai/Zimbabwe/Bahama's te willen zonder daar ooit al geweest te zijn? Ik ben oprecht benieuwd naar de motivatie. :)

Ter voorbeeld: laat mij foto's zien van de Bahama's en ik smelt. Toch hoef ik daar niet persé heen. :) Maar bijvoorbeeld Egypte, het cultuurgedeelte dus niet de resorts aan de stranden, lijkt mij heel interessant. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 03:45

Bosnië staat bij mij op 1 :D en misschien Kroatië. Om te kijken hoe het daar met de zwerfhonden gaat. Verder natuurlijk Ijsland, Canada, Australië, Zweden, Noorwegen, Ierland. En eigenlijk alle Europese landen wel. De VS, Afrika en Azië trekken mij totaal niet.

Maar tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen dan België, Frankrijk en Duitsland. :')

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 03:53

India ben ik al eens geweest ( mijn roots)

verder staan op het lijstje:
Zuid- Afrika
Scandinavie ( rondreis oid, ben al wel door Noorwegen geweest btw)
Canada
Engeland / Ierland

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:20

Palmera schreef:
Maar: waarom eigenlijk al die landen? Hoe kun je de wens uitspreken om heel graag naar Ierland/Dubai/Zimbabwe/Bahama's te willen zonder daar ooit al geweest te zijn? Ik ben oprecht benieuwd naar de motivatie. :)

Ter voorbeeld: laat mij foto's zien van de Bahama's en ik smelt. Toch hoef ik daar niet persé heen. :) Maar bijvoorbeeld Egypte, het cultuurgedeelte dus niet de resorts aan de stranden, lijkt mij heel interessant. :)


Zoals jij geïnteresseerd bent in het cultuurgedeelte van bv Egypte, zo ben ik in de natuur van landen geïnteresseerd. En is dat de reden dat ik bepaalde landen wil bezoeken.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:50

Palmera schreef:
Maar: waarom eigenlijk al die landen? Hoe kun je de wens uitspreken om heel graag naar Ierland/Dubai/Zimbabwe/Bahama's te willen zonder daar ooit al geweest te zijn? Ik ben oprecht benieuwd naar de motivatie. :)


Voor ons zijn de landen van onze wishlist gebaseerd op natuur, wildlife en of het nog enigszins acceptabel is qua cultuur. Niet teveel criminaliteit maar wel acceptabele gezondheidszorg.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:07

Palmera schreef:
Maar: waarom eigenlijk al die landen? Hoe kun je de wens uitspreken om heel graag naar Ierland/Dubai/Zimbabwe/Bahama's te willen zonder daar ooit al geweest te zijn? Ik ben oprecht benieuwd naar de motivatie. :)

Ter voorbeeld: laat mij foto's zien van de Bahama's en ik smelt. Toch hoef ik daar niet persé heen. :) Maar bijvoorbeeld Egypte, het cultuurgedeelte dus niet de resorts aan de stranden, lijkt mij heel interessant. :)


Ik ben o.a. op de Malediven, de Seychellen, Hawaii en de Bahama's geweest. Ze brengen allemaal hun eigen cultuur en natuur met zich mee. De Bahama's heeft een heel leuke sfeer met inderdaad prachtige stranden. Hawaii heeft een heel ruige natuur. De Malediven heeft de resorts welke je gewoon eens moet hebben ervaren vonden wij. En de Seychellen waren echt mijn absolute favoriet. Naast de prachtige stranden was ook de natuur gewoon super om te zien.

Zelfs over de Grand Canyon (wij zijn bij de South Rim geweest) hoor ik mensen weleens van dat kan je toch op een foto zien? Maar sommige plekken zijn zo mooi zoals die stranden of indrukwekkend als de GC, dat kun je niet op een foto beschrijven. En de 1 gaat naar Frankrijk naar het strand en de ander wil een net wat witter strand zien.

Wandelen op Kauai, Hawaii.
Afbeelding

Wij gaan over 1,5 maand terug naar de Bahama's en Miami (en nog een stukje van Florida). Een strandvakantie in maart is in Europa (behalve de canarische eilanden waar ik ook ben geweest, maar die trekken mij iets minder)gewoon niet goed te doen. En als dan het retourticket bij zo'n 320 euro begint, is de reis al snel gepland.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:15

Hier idem dito, in maart gaan wij naar Florida. Het weer, de natuur, de shopping malls en de relaxte sfeer maken het voor ons de ideale winterzonbestemming.
De Canarische eilanden zijn niet zonzeker in maart (been there, done that) en andere bestemmingen lijken ons helemaal niets.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:35

Ik reis grotendeels voor de natuur/wildlife fotografie en daar kies ik ook de bestemmingen op uit.
Wildebeest migratie met Mara River crossings is maar op 1 plek in Kenia. Hwange, Zimbabwe voor lion conservation project, Mana Pools, Zimbabwe, wilde honden project. South Luangwa in Zambia voor luipaarden.
Dit najaar Zuid Afrika en Botswana voor de Kalahari woestijn.
Volgende week Wit-Rusland voor wolven.
Mooi weer is daar niet belangrijk bij (anders zou ik volgende week niet naar Wit Rusland gaan :brr: ) en cultuur ook niet al is contact met lokale bevolking wel interessant en vooral in Zuid Afrika ook het ondersteunen van wat lokale projecten (scholen en anti rhino poaching).
En juist de natuur is in een hoop landen afhankelijk van toerisme.

Luxe hotels zal je mij niet snel vinden, liever kampeer ik en als je dan soms je camping plekje moet delen met leeuwen, tja dat hoort erbij :D
Strandvakanties moet ik al helemaal niet aan denken, steden ontvlucht ik ook zo snel mogelijk :o

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:58

Ik zou alles wel willen zien. Maar hoog in de lijst Zuid-Afrika, New-York(geheel Noord-Amerika eigenlijk), Thailand, en Bali

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:12

Ik zou nog wel graag willen naar:
-Londen (niet specifiek Engeland want ik ben wel al in New Castle geweesf)
-Ierland
-Ijsland
-Zweden
-Canada

En vast nog wel meer, maar daar kan ik nu zo even niet op komen.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:24

Moskou! Met de trein van Nederland naar Moskou. :)

Ook de Transsiberië-treinreis (van Moskou naar Vladivostok) wil ik maken, maar dan moet ik nog even doorsparen.

En in april ga ik (waarschijnlijk) van Helsinki, via Turku, Stockholm, Kopenhagen en Hamburg weer naar huis. Ook met de trein en alleen :) Ik heb daar echt veel zin in! Het lijkt me spannend, maar ook heel leerzaam en gaaf!

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:56

Scandinavië staat hoog op mijn lijstje :j net als Vancouver er zijn nog wel meer plaatsen maar deze wil ik echt bezoeken

Century

Berichten: 5963
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:02

Palmera schreef:
Maar: waarom eigenlijk al die landen? Hoe kun je de wens uitspreken om heel graag naar Ierland/Dubai/Zimbabwe/Bahama's te willen zonder daar ooit al geweest te zijn? Ik ben oprecht benieuwd naar de motivatie. :)


Ik wil er best motivatie bij geven :D

Century schreef:
- Afrika (ik denk zoiets als Tanzania) - Ik ben gek op de Afrikaanse savanne en alle dieren, ik wil dat graag zien
- IJsland - Prachtige natuur
- Argentinië - Familie
- Japan - Meer een wens van mijn vriend, maar lijkt mij een heel bijzonder land om te ervaren
- Nieuw-Zeeland - Prachtige natuur en heel veelzijdig
- Thailand - Natuur en eten

Zijn landen die ik graag zou willen zien :)

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:36

Mij heeft Egypte altijd al getrokken. Geen idee waarom. Wel de pyramides en niet de drukte van de stad.

Verder wil ik heel erg graag terug naar Zuid Afrika om daar langer en verder rond te reizen. In april 2016 daar geweest en compleet verliefd geworden op de natuur, dieren, de mensen. Ook de safari wil ik dan afmaken, want van de big5 hadden we alleen de neushoorn en olifant gezien.

Om mensen op te zoeken die ik lang niet meer gezien heb zou ik naar
Szeged, Hongarije
Rome, Italië
Borisov, Wit Rusland
Canada
Verschillende plaatsen in de UK
Australië
Dubai
Finland
Denemarken
USA
Japan
Zweden
Kameroen
India
Portugal

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:36

Plekken hoog op mijn lijstje;
- Australië
- Nieuw-Zeeland
- Seychellen
- IJsland
- New York

Die laatste 2 gaan als het goed is in november dit jaar gebeuren! Een combi reisje hihi.

Ik wil graag ooit nog eens terug naar Cyprus en Kroatië. Prachtige landen!

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:45

Ik wil alles zien.
Maar mocht ik echt moeten kiezen, zou ik naar IJsland reizen. Voornamelijk om de natuur. Zó mooi <3

Gelukkig ben ik nog maar 17 en heb ik nog alle tijd om wat van de wereld te zien :D

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:17

Amerika en Japan kan ik inmiddels afvinken.
Toch zou ik nog wel een keer terug willen gaan naar deze landen. Nu ben ik alleen in Tokyo en in Florida geweest, dus ik zou nog veel meer willen zien.

Shiawase schreef:
Ik zou de hele wereld wel over willen reizen. Maar als ik echt zou moeten kiezen, dan ga ik voor de volgende landen:

Australië
Nieuw Zeeland
Amerika
Canada
IJsland
Schotland
Ierland
Zuid-Afrika
Japan

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:21

Na vanavond heb ik nog iets wat ik wil zien: de snow monkeys in Japan in de winter in het warme water.
Echt zo gaaf!
Had ik al eerder gezien maar zag nu dat je daar als toerist makkelijk bij kunt komen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:23

Heb al wel wat delen gezien die ik wilde zien (Florida, zuid - Afrika, new york) maar zou graag naar alledrie terug gaan voor meer te zien.

Verder:
- australie
- westkust usa
- bounty eilanden zoals Bahama’s of Hawaï
- IJsland
- maar ook het binnenland van Amerika.

Amerika trekt me sowieso heel erg.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:27

Gebruiken jullie de app ‘been’? Dan zie je mooi waar je al geweest bent :)

Afbeelding

Ik reis omdat ik graag ontdek. Natuur, cultuur, eten. Ik hou van onderweg zijn en kijken, met eender welk vervoersmiddel. Ik hou ervan om dingen uit te zoeken, om terecht te komen in plaatsen waar hele gewone dingen, klein en groot, niet meer vanzelfsprekend zijn. Efkes je wereld op zijn kop.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: reis-wishlist: waar wil jij naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:07

Kende deze app niet. Leuk!
Wat ook een leuke site is, is flightmemory.com. Wel veel invoerwerk. Ik heb in mijn leven al 8,24 de aarde rondgevlogen, 330.320 kilometer en dat in 419 uren of 17,5 dag.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:17

Ontzettend leuk topic!

Ik ben echt reisverslaafd en zou het liefst de hele wereld over gaan. Twee jaar geleden heb ik vier maanden gebackpackt in Zuid Oost Azië en op dit moment zit ik in Baltimore, USA. Maar ik kan er niet genoeg van krijgen haha.

Mijn wishlist:
- IJsland
- Canada
- Weskust USA
- Nicaragua
- Peru
- Argentinië
- India
- Nepal
- Sri Lanka
- Kirzigië
- Borneo (Maleisisch of Indonesisch)
- Nieuw Zeeland
- Zuid Afrika en/of Namibië