Amsterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 11:54

hoi allemaal,

ik weet niet of het hier goed staat maar anders mag het verplaatst worden :)

Als kerstkadotje heb ik voor mijn life een voorstelling van Gabbers geboekt in het ziggo dome op 25 Juni 2016. Hierbij heb ik ook een leuk hotel voor ons 2 geboekt . ) Voor de liefhebbers het hotel Jaz Amsterdam.

nu wil ik eigenlijk zaterdag overdag en zondag overdag wat site seeing doen in Amsterdam en had in gedachten om of met de trein te gaan of met de auto en deze te parkeren bij het hotel en vanuit daar verder met de tram/trein/metro.

Nu had ik al het idee om met de canal bus verder tegaan. Dit is een rond vaart door de grachten met verschillende stations waar je eraf kunt wanneer je wilt.

Maar nu de vraag wat zijn nu echt plekken/ plaatsen of dingen die je moet bezoeken in Amsterdam.

kunnen jullie mij helpen?

thnx

Paisano

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:56

LZP -> BEU

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:01

Canal bus vaart alleen in het centrum. Daar heb je niet heel veel aan hoor. Doe dan gewoon een rondvaart, dan krijg je tenminste ook nog een goede uitleg over alles wat je ziet. Vlak bij je hotel zit het Fletcher hotel, met het restaurant op de 18e etage. Geen heel uitgebreide kaart, maar erg lekker eten en een prachtig uitzicht. Ook leuk om een etage lager in de bar een drankje te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:05

Sowieso over de kalverstraat :j Lekker shoppen. Je hebt daar ook Blue zitten, een restaurant op hoogte. Dat vond ik een erg bijzonder uitzicht, want je kijkt over de toppen van de huizen heen. Blue zit tegen de Singel aan, nabij de Munttoren, ook een mooi stukje Amsterdam.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:54

Hou je van katten?
Zo ja, dan zou ik een plekje reserveren bij Kattencafé Kopjes :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 01:37

Ik kan nu alle bezienswaardigheden in Amsterdam opnoemen, maar die vind je ook in de gemiddelde reisgids. Wat ik het leukst vind is gewoon lekker door Amsterdam slenteren, door de Jordaan, over de Wallen. Genieten van hoe mooi de stad is. Dan kom je vanzelf dingen tegen waar je wat langer bij stil wilt staan.

Daarbij is een rondvaart inderdaad ook erg leuk. Combineer die twee!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 07:51

Zaterdag kun je ook de markt bezoeken in de Jordaan...

Op de Noordermarkt is een grote boeren/biologische markt,mooie producten... als je dan verder wandeld naar de Lindengracht (let op...dit is een gedempte gracht ;) ) heb je hier een grote en heel gezellige markt.
Een visboer met de mooiste en heerlijkste verse vis...een kraam met mooie Italiaanse producten en verderop een kraam met olijven en allerlei heerlijkheden ( http://www.jermoumi.nl/ ) :D :9 :Y)
Tussendoor natuurlijk kleding,plantjes en noem maar op...al 120 jaar oud en alleen op zaterdag.

Het is een stukje authentieke Jordaan...als je moe bent van het slenteren kun je terecht in een van de vele cafe's.

Je kunt doorwandelen via de Haarlemmerstraat naar de Haarlemmerdijk...rechte straat die uiteindelijk op de Dam uitkomt en de Kalverstraat.
Is het slecht weer dan lekker een rondvaart gaan doen en een museum induiken of lekker naar de film :)

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 08:31

bedankt allemaal voor de leuke adviezen.

shoppen wilde ik zo en zo wel doen :) hahaha en we blijven van zaterdag ochtend tot zondag einde van de middag/avond. Dus hoopte eigenlijk op zondag koopzondag en dan zaterdag naar de markt etc.
als het lekker weer is inderdaad lekker terrasje pakken en een rond vaart maar wil natuurlijk ook wel iets bezichtigen :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:36

Volgens mij is het lichtfestival weer in A'dam, dan is een rondvaart erg leuk! Verder de negen straatjes en de staalstraat zijn leuke plekjes om eens te bezoeken. Ik vind verder de plantage buurt prachtig (waar Artis zit) maar daar zitten weinig winkels...

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:00

Negenstraatjes. Kleine boetiekjes, leuke tweedehandswinkeltjes (bijvoorbeeld de Zipper of Episode) en leuke terrasjes en restaurantjes. Kalverstraat vind ik persoonlijk veeeel te druk altijd! Als je een beetje van designerkleding/kunst houd, zou je bijvoorbeeld naar SPRMRKT kunnen gaan. Een winkel die imo een beleving op zich is.

Oh en het light festival is heel gaaf!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:34

Het lichtfestival is niet in juni :+

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:06

Sleeper schreef:

Oeps.... Niet helemaal opgelet :')

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:15

Grappig, ik werk en ben zelf dagelijks in Amsterdam en heb werkelijk geen benul van de toeristische dingen haha. Ga lekker in de Jordaan of de Pijp eten, hier heb je uiteraard overdag de Albert Cuyp. Al vind ik dat vergeleken met de Dappermarkt overpriced; alleen die is weer minder leuk.

Alles binnen de ring met OV is prima te doen, auto zou je evt kunnen parkeren in de garage onder de openbare bibliotheek maar zelfs dat is niet goedkoop. Met de light toestand is een rondvaart inderdaad wel leuk. Als je gek op taart bent zou ik de Drie Graefjes aanraden, zitten twee locaties vlakbij de Nieuwendijk en de Kalverstraat/Spui.

Wat ik zelf graag laat zien aan vriendinnen is het begijnhof achter het Spui verstopt; krijg je gelijk een idee wat er zich allemaal achter die mooie panden kan bevinden.

Ps. De winkels in het centrum zijn altijd op zondag geopend. Sterkte, want het is er altijd gigantisch druk in het weekend.

PPS. Bedenk me net dat een theetje bij het EYE-museum leuk is, heb je uitzicht over het IJ, moet je wel eerst een pondje pakken. Eten bij 'de Hallen' in West is ook een aanrader, maar erg druk. Google er maar even op!

AnoukvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:21

The Heinenken Experience is wel leuk. Midden in Amsterdam, maar toch krijgen ze het voor elkaar om er 4/6 shires te stallen :D

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:42

AvBreukelen schreef:
The Heinenken Experience is wel leuk. Midden in Amsterdam, maar toch krijgen ze het voor elkaar om er 4/6 shires te stallen :D

het was een verrassing voor vriendlief maar toch maar een stukje me time hahaha en paardjes bezichtigen hahaha

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:50

Het ligt er aan wat je wil zien en waar je van houd. Alles in het centrum is erg toeristisch. Wat leuk is zijn de hallen, de pijp enz. Maar de Amsterdamse poort in zuid oost kan heel gezellig zijn. Misschien niet hip en happening maar een heel eigen wereldje.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:30

Sleeper schreef:

OP niet goed gelezen blijkbaar :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:46

Als je op de Dam bent,kun je ook even langs Chimera gaan in de Damstraat.

Erg leuke winkel vol met fantacy-artikelen :)
http://www.fantasyshopchimera.nl/

Wellicht is het verstandig (als het weer het toestaat) om een fiets te huren,je bent met een fiets sneller bij je bestemming dan met het OV