Geld terug na annulering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Geld terug na annulering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 21:23

Hoi,

Weet iemand als je in Nederland een chalet huurt op een vakantiepark, en je binnen 24 uur wilt annuleren je je geld terug krijgt? Zitten daar dagen aan verbonden?

Ik heb vandaag een chalet geboekt voor eind december, en net ontzettend slecht nieuws te horen gekregen, heb gelijk het vakantiepark een mailtje gestuurd of ik kosteloos kan annuleren en mijn borg terug kan krijgen die ik al wel heb betaald..

Lynn_Nikita

Re: Geld terug na annulering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:24

Staat dat niet in de voorwaarden?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:25

Daar zijn annuleringsverzekeringen voor. Als je die niet hebt, ben je helaas aangewezen op de welwillendheid van de verhuurder. Maar je hebt dus nog geen reactie van het park ontvangen?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:31

Bij centerparcs was het toen wel 24 uur. Maar toen had ik het expliciet gevraagd.

Volgens mij heb je op alles wat je online koopt trouwens 8 dagen bedenktijd.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:35

je boekt via een park of bv sunweb, centerparks, landal etc, daar moeten ook de voorwaarden staan voor annuleren.
Anders als je een annuleringsverzekering hebt kan je vaak wel annuleren kosteloos en je geld terug. Als in de voorwaarden staat van niet en je hebt geen annuleringsverzekering dan ben je denk ik gewoon je geld kwijt of soms kan je dan nog omboeken naar een andere datum.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 21:43

Ik heb geen voorwaarden bij de factuur gekregen en op hun website staan ze niet.. Het is geen grote keten, plaatselijk vakantiepark..

Ik heb wel een doorlopende annuleringsverzekering. Ik ben de hoofdboeker.. Situatie is alleen dat mijn vriend in het buitenland woont, en daar zijn prive problemen ontstaan vanavond waardoor hij niet zeker weet of hij naar nl komt ofniet.. Vandaar dat ik wil annuleren, vraag me dan ook af of dat onder mijn verzekering valt omdat het in zijn familie is, wij niet getrouwd zijn, en hij is het buitenland woont.

de receptie is dicht dus helaas nog geen reactie.. Zal morgen worden

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:46

Anders even overleggen ook met degene waar je annuleringsverzekering loopt ? Dan kan je het even overleggen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:44

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:48

Dan zal je even in de voorwaarden van je annuleringsverzekering moeten kijken wat zij zien als geldige reden.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:40

Heb contact gehad met het vakantiepark en netjes mijn boeking geannuleerd, en borg terug gekregen. Omdat het dezelfde avond nog was.. Gelukkig! Geen verzekering nodig gehad.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:43

Netjes van het park en fijn voor jou! :)