Openbaar vervoer UK

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Openbaar vervoer UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 12:52

Hallo bokkers!

Jullie kunnen me vast wel verder helpen.
Binnenkort gaan we, vriendin en ik, een paar dagen naar de UK. We gaan met het vliegtuig en van daar af willen we met het OV naar de plaats van bestemming reizen.
Tijdens de OS was het niet zo moeilijk, want dat was in Londen. Nu zitten we elders in het land en zeker niet in een grote stad. Wie kans ons helpen?

Ik heb intussen National Rail wel gevonden, zijn hieromtrent nog tips? En dan natuurlijk de bus... Hoe zit dat? Meer info liever via PB als je denkt de complete reis te kunnen aangeven :)

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:55

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 13:05

duikpaardje schreef:
misschien heb je wat aan deze site, is de engelse ov planner :

http://www.traveline.info/

Ohja, die had ik al gevonden. Had ik nog willen vermelden, maar ben ik vergeten.
Echter vind ik het wat lastig werken met die site. We willen op een zondag terug, maar dan krijg je tijden die wel kloppen, staat er alleen 14 december achter. Dat is de maandag. :+

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:06

Je treinkaartje zou ik vast boeken, dat kan echt onwijs veel schelen in prijs.

Waar gaan jullie heen? Als je echt in the middle of nowhere zit kan het best zijn dat er op zondag geen OV is, dus het kan kloppen dat Traveline je alleen tijden voor maandag geeft (eerstvolgende reismogelijkheid).

Janine1990

Re: Openbaar vervoer UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 15:09

Een beetje de middle of nowhere inderdaad... Het is met de bus 23 minuten vanaf Gloucester. Is een taxi dan het overwegen waard? Qua prijs?

Treinkaartje kwam ik op een prijs van 47 pond, gebaseerd op 2 personen retour. Klopt dat? Vind ik echt zooo vet weinig!!!

We landen in Birmingham, hebben koffers. Daar hangt onze verdere reis een beetje vanaf. Er gaan twee treinen rond kwart over 2 op het station in Birmingham. Ik weet dat er een rail is van airport naar train... We vliegen met een cityhopper, dus ik verwacht dat het niet heel lang hoeft te duren. Toen we vanaf Londen kwamen en in Amsterdam landden, waren de koffers er binnen twintig minuten.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:15

Ik reis zelf nooit per taxi, dus ik kan daar niet echt iets over zeggen. Je zou even contact op moeten nemen met een lokaal taxibedrijf en vragen of ze een indicatie kunnen geven van de prijs.

Als je ruim van tevoren boekt kan de trein heel erg goedkoop zijn inderdaad, maar ze hebben geen vaste prijzen zoals hier in Nederland. Het kan zomaar zijn dat je twee keer zoveel betaalt op een ander tijdstip of als je korter voor vertrek boekt.

De rail van het vliegveld naar de trein hoef je niet in te calculeren in je reistijd, die gaat elke twee minuten. :P Op Birmingham reken ik altijd een uurtje of twee tussen de landingstijd en vertrektijd van de trein, zodat ik in elk geval een klein beetje speling heb. Waarschijnlijk houd je dan wel redelijk wat tijd over, maar stel dat het vliegtuig iets later vertrekt, scheelt dat wel weer stressen. :P Er is op Birmingham Airport een aantal restaurantjes waar je eventueel wat kunt gaan drinken.