Rome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarolineCF

Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 12:41

Zag zo'n geweldige leuke citytrip aanbieding voor een weekend in Rome (echt topdeal vlucht + hotel nog geen 100!) zie http://www.goedkoopstestedentrip.nl/citytrips-rome . Dus meteen maar geboekt! Maar we gaan al heel snel dus heb weinig tijd om te researchen. Hebben jullie nog geheim tips? Wat mag ik echt niet missen?

suuzepuus

Re: Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:45

ga een fietstocht doen!! dan kom je overal langs . echt heel erg leuk!! verder ga naar de trevifontijn het colloseum en het pantheon enz (maar dat zie je met de fietstocht wel) vaticaanstad natuurlijk....
koop een dagkaart of 3 dagen kaart voor het openbaar vervoer. kost weinig en je kunt fijn overal naartoe met bus en of metro. en koop een boekje over rome met daarin een plattegrond :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:47

Ik ben 1 dag naar Rome geweest, ik vond het vooral lekker om door de stad te lopen langs allerlei hoogtepunten en zo min mogelijk met de metro te doen. Nu kan je als je meer dagen gaat dat natuurlijk wel een beetje opsplitsen. Een stukje van het Vaticaan af hebben wij toen heerlijk geluncht. Zorg wel dat je iets zoekt wat jij denkt dat er goed uit ziet en dat je er niet naar binnen gelokt wordt. Dat valt vaak tegen..

Vooral veel plezier! En voor de volgende keer kun je mss zelf je stedentrip verzinnen.. Volgend weekend zit ik met 3 anderen voor 60pp een weekend in milaan :)

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 12:50

suuzepuus schreef:
ga een fietstocht doen!! dan kom je overal langs . echt heel erg leuk!! verder ga naar de trevifontijn het colloseum en het pantheon enz (maar dat zie je met de fietstocht wel) vaticaanstad natuurlijk....
koop een dagkaart of 3 dagen kaart voor het openbaar vervoer. kost weinig en je kunt fijn overal naartoe met bus en of metro. en koop een boekje over rome met daarin een plattegrond :)

Ohhh krijg er al helemaal zin in en fietstocht is inderdaad een super plan!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:52

k zou zeker niet fietsen, lekker door de stad lopen zie je zoveel prachtigs!.
hier loopt een recent topic over wat je in rome moet zien

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:54

Leuk!
Ik ben in maart 4 dagen geweest. Aanrader is de Roma pass! Dan kan je 2 of 3 dagen onbeperkt met al het openbaar vervoer reizen, de eerste 2 attracties zijn gratis en verder ook veel korting op andere attracties.
Het is leuk om een boekje te kopen over Rome, daarin staan heel veel leuke highlights maar ook andere leuke tips die je zeker moet doen.

Volgens mij is er nog een ander topic over Rome, misschien kan je daar ook nog ideeën en tips uit halen :)

Edit: deze bedoel ik:
[BEU] Trip naar Rome...bezienswaardigheden, kaartjes en tips
Laatst bijgewerkt door Yaralisa op 26-11-15 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 12:56

Ok sorry - zag zo snel geen topic over Rome. Roma Pas ga ik zeker naar kijken! Dank!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:50

Zoe_97 schreef:
k zou zeker niet fietsen, lekker door de stad lopen zie je zoveel prachtigs!.
hier loopt een recent topic over wat je in rome moet zien

niet fietsen? je fiets midden door de stad en gaat langs alle bezienswaardigheden!! juist perfect (geen rondje om rome heen hoor, maar van pantheon naar trevi met de gids die overal wat verteld.... )

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:52

ik vond het veel mooier al wandelend :p

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:53

heb je ooit gefietst daar dan? denk het niet..... met de fiets kom je overal....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:01

met de voetjes kom je ook overal :p wij hadden fietsen in het hotel. Hebben de eerste dag even gefietst in de avond, maar ik vond het helemaal niets! Je mist zoveel van die mooie stad omdat je constant op obstakels en verkeer moet letten etc. Ook maak je zoveel leuker en makelijker foto's van alles zonder fiets.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:47

och... ieder zijn ding. het wordt enorm aangeraden en we hadden een super gids mee. als je het nooit gedaan hebt moet je niet gaan zeggen dat het op een andere manier beter en zoveel leuker is..... je hebt geen idee. je gaat toch ook niet zeggen dat Spanje veel leuker is dan Noorwegen zonder dat je er geweest bent?
TS vroeg om tips en die worden gegeven. het is erg vervelend als je er overheen komt dat het veeeeel leuker is zonder dat je het meegemaakt hebt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:50

ik geef ook maar tips vanuit mijn beleving, meot jij niet doorzeuren dat fietsen zoveel beter is ;) laat TS dan zelf maar beslissen en laat mijn mening in ere ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:53

je hoort mij niet zeggen dat het veel leuker en veel beter is en ik zeg niet dat ik zeker niet zo gaan fietsen. ik vind jou gedrag heel erg storend. je zeurt inderdaad!! (fijn dat je het zelf inziet)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:54

Ik zou ook niet gaan fietsen in Rome. Al is het maar om t verkeer, de achterlijke manier waarop ze daar rijden en de wegen die schots en scheef staan. Zoals hierboven wordt gezegd, te voet kom je overal, en geniet je veel meer dan dat je constant moet uitkijken dat je niet bijna dood wordt gereden!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:58

suuzepuus schreef:
je hoort mij niet zeggen dat het veel leuker en veel beter is en ik zeg niet dat ik zeker niet zo gaan fietsen. ik vind jou gedrag heel erg storend. je zeurt inderdaad!! (fijn dat je het zelf inziet)

kun je nu stoppen met je welles nietes spelletje... ik vind jou doordrammen dat mijn mening niet klopt veel vervelender dan iemand met een andere mening ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:03

Jullie zijn allebei aan t doordrammen. Doe dat eens via pb. TS, had je nog meer vragen?