Over een paar weken ga ik twee dagen naar Maastricht! Wat zijn de leuke plekjes en winkels die ik niet mag missen? En ik zoek ook een lekker restaurant. Iemand ideeën?
Wat cultuur snuiven en winkelen maar het moet wel in het centrum zijn of er vlakbij want daar is ook ons hotel.
dondeyne
Geplaatst: 04-12-15 14:33
Voor winkelen zonder alleen maar grote ketens kun je terecht in Wyck (o.a. Rechtstraat) of rondom de Grote staat in het centrum (bv. Minckelersstraat). Mis de boekenwinkel in de Dominicanenkerk niet, ook een lekkere plek voor koffie en taart!
Mijn favoriete restaurants zijn Cafe Sjiek, De Brandweer, Witloof of Marres. Café Sjiek is echt Maastrichts, huiskameridee, maar kun je niet reserveren (wel wachten met een drankje aan de bar). De brandweer is (verrassend ) een oude brandweerkazerne met een hele goede betaalbare kaart. Witloof is een heel leuk concept met Belgische kaart en altijd ver van tevoren vol. Marres heeft een midden oosten keuken en hoort bij een museum, maar je kan er ook los gaan eten.
Cultureel vind ik vooral het 'oude' Maastricht tussen het centrum en het stadspark erg mooi (in die buurt ligt ook Cafe Sjiek), daar kun je uren ronddwalen in alle kleine straatjes rondom de oude stadsmuur!
Veel plezier
Foaly
Geplaatst: 04-12-15 14:58
Voor restaurantjes: zoek het buiten het Vrijthof. Dat is overprijsd en er zijn betere restaurants te vinden. Café Sjiek is al genoemd, de Preuverij is ook leuk. Voor budget Italiaans ga je naar Donatello's .
Om te zitten voor iets te drinken oid ga je naar het Onze-Lieve-Vrouweplein of het Amorsplein. O.a. Café Charlemagne zit op de eerste, Café Falstaff op het tweede.
Dan qua cultuur: het Bonnefantenmuseum, fort St Pieter, de Servaasbasiliek, de Onze-Lieve-Vrouwebasiliek, het Museum aan het Vrijthof, het Theater aan het Vrijthof... genoeg te doen Het theater doet vaak een halfuur voor de voorstelling de tickets die nog over zijn weg tegen flinke kortingen, dat kan best leuk zijn.
En gewoon rondlopen natuurlijk. Er is genoeg te zien en de omgeving achter het stadspark (bij de oude stadsmuur) is echt heel leuk
Laatst bijgewerkt door Foaly op 04-12-15 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt
senna21
Geplaatst: 04-12-15 15:02
Wyck, leuke winkeltjes,galeries en alternatieve zaakjes.
loempia93
Geplaatst: 04-12-15 15:21
Op het vrijthof is momenteel Magisch Maastricht, maar als je toch in de buurt bent mag je de kerstgrotten van Valkenburg niet missen
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 05-12-15 23:33
De stadswandeling is echt de moeite waard! Ik dacht Maastricht binnenstad best wel te kennen na er al vaak te zijn geweest, maar die stadswandeling heeft ons op geweldige plekjes gebracht.