Tips voor lange vlucht naar Nieuw Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Tips voor lange vlucht naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 16:47

Hoi hoi,

Donderdag is het zover, dan vlieg ik met Emirates naar Auckland, Nieuw Zeeland om daar 5 maanden stage te gaan lopen.
Nu heb ik wel vaker gevlogen, maar nog nooit zo lang. Ik vlieg van Amsterdam naar Dubai, en dan van Dubai naar Auckland. Dit samen gaat ongeveer 29 uur duren, waarvan ruim 26 uur vliegen.

Iemand hier die ervaringen heeft met lange vluchten? Ben vooral op zoek naar tips qua kleding, (handige) spullen om mee te nemen in je koffer, en om je zo lang te kunnen vermaken haha. Ik hoop onderweg wat te kunnen slapen, maar een echt goede nachtrust zal het niet worden. :))

Oh en tips om een jetlag te minderen/voorkomen zijn ook zeer welkom haha.

Alvast bedankt! :)

Keet

Re: Tips voor lange vlucht naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:49

Ereader om wat te lezen :) oordopjes om te kunnen slapen :) iets te snacken eventueel, paracetemolletjes, puzzelboekje

Succes met je stage en de lange lange reis :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:50

Zo'n oogkapje is lekker. Ik neem aan dat een deel van je vlucht een nachtvlucht is?
Comfortabele zachte kleding tijdens het vliegen is het lekkerst. Goed blijven drinken, dus een leeg flesje water mee en vullen in toilet.
Tandenborstel is lekker om tussen de vluchten even te doen, reinigingsdoekjes voor je handen of je gezicht en een lippen balsem voor de droge lucht.
Entertainment mee, ookal kan je films kijken. Een boek of een tijdschrift en natuurlijk lekker snoep mee.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 16:51

Keet schreef:
Ereader om wat te lezen :) oordopjes om te kunnen slapen :) iets te snacken eventueel, paracetemolletjes, puzzelboekje

Succes met je stage en de lange lange reis :)

Oh oordopjes zijn een goede, dankje! Puzzelboekje is ook een goed idee, zal van de week even inslaan! :)

En dankjewel natuurlijk!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 16:53

BelleTessa schreef:
Zo'n oogkapje is lekker. Ik neem aan dat een deel van je vlucht een nachtvlucht is?
Comfortabele zachte kleding tijdens het vliegen is het lekkerst. Goed blijven drinken, dus een leeg flesje water mee en vullen in toilet.
Tandenborstel is lekker om tussen de vluchten even te doen, reinigingsdoekjes voor je handen of je gezicht en een lippen balsem voor de droge lucht.
Entertainment mee, ookal kan je films kijken. Een boek of een tijdschrift en natuurlijk lekker snoep mee.

Oogkapje is inderdaad een goede. Het eerste deel van mijn vlucht is inderdaad een nachtvlucht. Van Dubai naar Auckland weet ik zo niet, te ingewikkeld met tijdverschil enzo :')

Bedankt voor de tips!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:55

Lekkere joggingbroek aan met een fijn shirt, dik vest, ik krijg het altijd koud op vluchten. Ereader mee, tijdschriften, puzzelboekjes, kleurboeken, laptop / tablet met series etc

Idd leeg flesje om water te vullen, dikke sokken, lekker je schoenen uit

Edit: van die desinfecterende handgel, als je geen zin hebt je handen te wassen na een maaltijd, haha noem maar wat. Muziek! Wat ik je erg kan aanrijden zijn van die koptelefoons met noise canceling. mijn vriend heeft die en dat is echt super! Zijn alleen niet echt goedkoop
Laatst bijgewerkt door Anneert op 20-11-15 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:55

Iets om te doen, een set schone kleding, inuprofennetje, kauwgom voor opstijgen/landen. Zo'n nekkussen is ook heel fijn. Tandenborstel.

Meestal krijg je op zo'n lange vlucht (in ieder geval bij Etihad wel) wel een tasje met wat spulletjes als een wegwerptandenborsteltje en een oogkapje. En er zit eogenlijk altijd zo'n tablet in je stoel met muziek en films en dergelijke. Daar krijg je oordopjes voor maar die zijn niet fijn, zou dus eigen meenemen :)

Ik zou ook een snack meenemen. Soms zit je net tussen maaltijden in of is de tijd waarop je het krijg anders dan je gewend bent.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:23

Oordopjes zijn fijn ja.
Trainingsbroek aan, lekkere sokken zodat je je schoenen uit kunt houden tijdens de vlucht. Vest zodat je makkelijk iets aan of uit kan trekken. Ik heb het vrij snel koud in een vliegtuig, zeker 's nachts.
Neem wat extra;s te snacken mee voor als het eten niet lekker of genoeg is.
Vermaak is er wel, er zullen zat films/ series zijn. Neem zelf muziek mee en een boek ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:37

Een (nek)kussen, snoepjes, tandenborsteltje, desinfecteergel, een extra vest.. Ik vind het ook altijd fijn om een creme voor mijn handen en gezicht mee te nemen ivm airco en droge huid.
Qua vermaak zou een een ereader aanraden, flink wat boeken erop zetten. :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:46

Ik raad je aan om in Dubai lekker te gaan douchen. Doe ik ook altijd. Je beny dan weer lekker fris en de tijd van het wachten gaat wat sneller.

Emirated heeft een heel breed filmaanbod dus je gaat je zeker niet vervelen!!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:50

Ik heb deze vlucht van de zomer gedaan (nouja, Glasgow-Auckland, dus nog langer :P ). Je krijgt een headset en mijn eigen headset paste niet in de outlet, dus ik moest wel die gebruiken. Films, muziek, shows, nieuws etc kun je via het beeldschermpje afspelen, er zitten best leuke/nieuwe films tussen dus genoeg vermaak, maar je eigen muziek meenemen is misschien wel een goed idee. Deken, oogkapje krijg je daar. Ik had zo'n nekkussen mee maar de stoelen waren zo fijn dat ik die niet gebruikt heb. Ik en mijn vriend hadden best wat eten mee maar we kregen zo vaak eten, en snacks & drinken kun je zelf pakken, dat we dat nauwelijks gegeten hebben := Misschien wat te snoepen en wat repen oid, maar verder zou ik niets meenemen. Oh en vergeet niet van te voren aan te geven als je een dieetrestrictie oid hebt!

Eerlijk gezegd heb ik het grootste gedeelte van de vlucht geslapen. Ze hielden de luiken de hele reis dicht en de lampen uit, en je zit zo veel stil, dat je vanzelf veel slaapt. Het was echt een hele bizarre ervaring, ik heb denk ik bijna 20 geslapen in totaal, met wat breaks voor films en show := En was alsnog doodop toen we aankwamen. Wij kwamen 's ochtends aan en hadden de volgende dag een conferentie, dus ik wilde geen jetlag hebben. Dat is aardig gelukt, ben de eerste dag opgebleven en om 10 uur naar bed gegaan, volgende ochtend om 8 uur op en nergens last van gehad! Probeer zodra je je eerste vlucht in gaat alles op Nieuw-Zeelandse tijd te zetten, en je daar enigszins aan te houden. 'Overdag' slapen is niet zo'n ramp als je 's nachts' maar ook slaapt.
Terugweg wel erge jetlag gehad, maar daar hoef je de komende maanden niet aan te denken :+

Qua kleding zou ik je meest oncharmante, comfortabele outfit aantrekken. Trek vooral geen beugelbeha aan! Ik had een joggingsbroek, los t-shirt, sportbeha en dik vest aan. Lekkere dikke sokken in schoenen die makkelijk aan en uit kunnen. Oh, en van die gel is wel handig, maar nog veel fijner zijn natte doekjes in zo'n pakje, daar kun je jezelf echt fijn mee opfrissen. En je tandenborstel en tandpasta niet vergeten, dat is ook fijn zo af en toe :P

Veel plezier! Nieuw-Zeeland is prachtig, heb er echt een geweldige tijd gehad. Waar ga je precies heen? :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 21:22

Bedankt voor alle tips! Ereader heb ik niet (meer), maar ik heb net de boeken van GoT besteld dus ik ben qua lezen wel zoet haha!

Bedankt voor je uitgebreide beschrijving Killyen! Ik ga naar Nomads Auckland Backpackers, hier zal ik 5 maand verblijven voor mijn stage. Planning is om daarna nog een paar weekjes rond te reizen. :)

@kelly1992, hoe werkt dat douchen daar op Dubai dan? Hebben ze daar ook handdoeken of moet je die zelf meenemen?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:24

Voor het slaapprobleem:
Afbeelding

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:40

Nomads ken ik :D Ben ik een paar nachten gebleven voor ik met Stray op stap ging. Leuk hostel, en Auckland is een leuke stad! Zeker ook op wat tripjes naar de eilanden er omheen doen in je vrije tijd!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 21:49

MightyJoe schreef:
Voor het slaapprobleem:
[ Afbeelding ]

Die mag ik vast wel van je lenen of niet? :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 21:50

Killyenn schreef:
Nomads ken ik :D Ben ik een paar nachten gebleven voor ik met Stray op stap ging. Leuk hostel, en Auckland is een leuke stad! Zeker ook op wat tripjes naar de eilanden er omheen doen in je vrije tijd!

Toppie! Ga ik zeker doen!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:50

Ik zou vooral qua schoenen iets van gympjes aan doen, geen laarzen o.i.d. je benen zwellen vaak wat op als je zo lang vliegt. ( had op heenreis naar Canada laarzen aan en dat is maar 9 uur, echt nooit meer. Op het vliegveld de meeste charmante crocs gekocht en ben zo verder gegaan)
En met drinken, drink alleen water, frisdranken en alcohol drogen je op een vlucht alleen uit.
En probeer vaak te lopen, al ren je maar even het gangpad op en af.
Ontzettend veel plezier daar! en een goeie vlucht.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:07

__Sannne schreef:
Bedankt voor alle tips! Ereader heb ik niet (meer), maar ik heb net de boeken van GoT besteld dus ik ben qua lezen wel zoet haha!

Bedankt voor je uitgebreide beschrijving Killyen! Ik ga naar Nomads Auckland Backpackers, hier zal ik 5 maand verblijven voor mijn stage. Planning is om daarna nog een paar weekjes rond te reizen. :)

@kelly1992, hoe werkt dat douchen daar op Dubai dan? Hebben ze daar ook handdoeken of moet je die zelf meenemen?

In Dubai zijn er douches http://www.dubaiairports.ae/while-you-a ... es#showers
Als ik op Doha (Qatar) vlieg kan ik daar altijd naar de lounge , daar zijn ook douches en kun je wat eten en drinken en relaxen.
Daar moet je wel wat voor betalen.
Hoeveel tijd heb je in Dubai? Wat als je meer als 6 uur hebt zou ik de stad even ingaan :P Zo bijzonder.

Ik heb , naast wat hier boven al gezegd is, altijd een flesje neusspray mee (otrivin maar dan het huismerk van Kruidvat). Als je wat vol komt te zitten door bv de airco kan dat erg pijnlijk zijn bij het landen.
Verder zit ik graag aan het gangpad bij een hele lange vlucht, dan hoef ik niet over mijn medepasagiers te springen als ik naar de plee moet.

Verder: ga vaak een wandelingetje maken voor de doorbloeding van je benen. Voor dat zelfde geld de ruim zittende kleding. Ik snap daadwerkelijk niet dat menen in skinnyjeans bv naar bangkok vliegen 8)7 . Zo slecht voor je.

Niet teveel alcohol drinken dan droog je uit.

Vlieg je met de A380? :~

Tip voor nieuw zeeland: De treinreis...die is zo gaaf.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:33

__Sannne schreef:

Jaa die moet je zelf meenemen. Douches zijn daar goed. Staat aangegeven en is gratis. Je miet wel zelf alles meenemen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 12:59

mala26 schreef:
Ik zou vooral qua schoenen iets van gympjes aan doen, geen laarzen o.i.d. je benen zwellen vaak wat op als je zo lang vliegt. ( had op heenreis naar Canada laarzen aan en dat is maar 9 uur, echt nooit meer. Op het vliegveld de meeste charmante crocs gekocht en ben zo verder gegaan)
En met drinken, drink alleen water, frisdranken en alcohol drogen je op een vlucht alleen uit.
En probeer vaak te lopen, al ren je maar even het gangpad op en af.
Ontzettend veel plezier daar! en een goeie vlucht.

Dankjewel voor de tips! Ik ga inderdaad voor gympjes, maar neem ook slofjes mee zodat ik die lekker aan kan doen. :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 13:03

Cowgirl schreef:
__Sannne schreef:

In Dubai zijn er douches http://www.dubaiairports.ae/while-you-a ... es#showers
Als ik op Doha (Qatar) vlieg kan ik daar altijd naar de lounge , daar zijn ook douches en kun je wat eten en drinken en relaxen.
Daar moet je wel wat voor betalen.
Hoeveel tijd heb je in Dubai? Wat als je meer als 6 uur hebt zou ik de stad even ingaan :P Zo bijzonder.

Ik heb , naast wat hier boven al gezegd is, altijd een flesje neusspray mee (otrivin maar dan het huismerk van Kruidvat). Als je wat vol komt te zitten door bv de airco kan dat erg pijnlijk zijn bij het landen.
Verder zit ik graag aan het gangpad bij een hele lange vlucht, dan hoef ik niet over mijn medepasagiers te springen als ik naar de plee moet.

Verder: ga vaak een wandelingetje maken voor de doorbloeding van je benen. Voor dat zelfde geld de ruim zittende kleding. Ik snap daadwerkelijk niet dat menen in skinnyjeans bv naar bangkok vliegen 8)7 . Zo slecht voor je.

Niet teveel alcohol drinken dan droog je uit.

Vlieg je met de A380? :~

Tip voor nieuw zeeland: De treinreis...die is zo gaaf.

Dankjewel voor alle tips! Ik heb helaas maar 3 uurtjes op Dubai, dus geen tijd om de stad te verkennen. Jaa met de A380 vanaf Dubai. De terugweg vlieg ik de hele tijd met dat grote bakbeest. :))

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:35

Oh die airbus is echt super relaxed met hele ruime stoelen :)

Je krijgt voldoende eten en drinken bij emirates dus daar zou ik me niet druk om maken. We konden toen zelfs ergens gewoon water tappen in het vliegtuig als we dorst hadden, hingen van die bekertjes bij.

Als je kunt slapen, lekker gaan slapen. Ik ben daar zelf heel slecht in helaas, ook op lange vluchten. Ik neem de ipad mee met films er op. Dat kijkt zoooo veel fijner dan op t schermpje in t vliegveld.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:03

Het is alweer een tijdje geleden dat ik die richting op ben gegaan (2013 naar Australië). Mijn ervaring was dat je altijd wel wat te eten krijgt/te eten kunt krijgen. Als ze komen aanbieden voor wat te drinken, kun je zonder schroom 2 drankjes vragen, bijvoorbeeld een glaasje water en een glaasje prik. Is allemaal geen probleem. Mocht je toch zonder zitten, konden we ook altijd de stewardess vragen.

Het eten aan boord vond ik niet zo geweldig, maar dat is voorkeur. De citroencake als toetje was wel verrukkelijk :D Over de schermpjes/tablets is al genoeg gezegd, net als de kleding denk ik zo.

Wat wij hadden gedaan tegen de jetlag is uitzoeken wanneer het nacht is op je plaats van bestemming. Probeer in het vliegtuig meteen al aan te passen aan je nieuwe dag-nacht ritme (scheelt je weer een hele dag wennen daar), of probeer een overbrugging te maken. Bijvoorbeeld Nederlandse tijd na 1 uur of voor 8 uur gaan slapen, dan heb je alvast een beetje de normale tijdszone (kijk ff na welke van toepassing is, dat heb ik zo niet in mijn hoofd) Houd daarbij ook rekening met de gewoontes in je land van aankomst. In Australië is het de gewoonte dat je als volwassene toch wel om 10 uur op bed ligt, zodat je zodra de zon op komt uit bed kan. Handig natuurlijk om dat ook meteen mee te nemen met het aanpassen van je slaapritme.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:10

Op een lange vlucht is er altijd genoeg te eten en te drinken.
En idd losse kleding en laagjes zodat je altijd wat kan uittrekken of aantrekken. Makkelijke schoenen.
Regelmatig even lopen en voor de vlucht een aspirine nemen. Dat verdund je bloed iets en gaat trombose tegen.
En als je op de plaats van bestemming bent op blijven tot het daar avond is en direct het ritme aannemen. Ook niet even een half uurt gaan tukken.

Info.
Tijdens een lange vlucht is er risico op trombose. Bij trombose ontstaat er een bloedpropje in een ader (meestal in de benen), wat kan zorgen voor afsluiting van een ader. Wanneer dit bloedpropje losschiet kan dit de longen of het hart bereiken. Daar kan het een ernstige bedreiging vormen voor de gezondheid. Trombose ontstaat door lang stilzitten en beperkte beenruimte. Je kunt een aantal acties hiertegen ondernemen. Slik gedurende 3 dagen voor tot 3 dagen na de vlucht aspirine. Aspirine zorgt ervoor dat het bloed dunner wordt en daarom minder kans op bloedpropjes geeft. Verlaat daarnaast tijdens de vlucht een aantal keer je plaats. Soms is dat lastig, omdat je langs meerdere mensen moet om naar het gangpad te komen, maar doe dit toch zo om de twee uur. Strek de benen even en loop een paar keer op en neer door het gangpad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:47

Ik loop altijd ff door het vliegtuig, sowieso aan het gangpad inchecken anders moet je steeds over mensen heen :') zeker door die A380 kan je best even een wandelingetje maken en kijken wie er nog meer in het vliegtuig zitten :P

Verder beetje spelletjes doen, beetje filmpjes kijken, lekker slapen, lekker eten.