[FOTO] Rijden met een Hollywoodster in Californië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Posh

[FOTO] Rijden met een Hollywoodster in Californië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 15:33

Hee Bokkers,

Ik ben al even niet meer zo actief op Bokt maar ik wilde dit toch wel graag delen :)

Het afgelopen jaar is voor mij geen leuk jaar geweest. Ik heb na jarenlang vriendschap/samenwerking/samenwonen afscheid moeten nemen van een boel mensen maar ook paarden. Mijn motivatie om ook nog maar iets met mijn eigen paarden te doen is compleet weg geweest. Ik moest en wilde er echt even tussenuit, weg van huis. Gelukkig kon ik de hele maand april bij mijn zus in Amerika (Californië) terecht *\o/*

Een beetje onwennig begon ik aan mijn vliegreis van zo'n 12 uur, ik had al jaren niet meer gevlogen (wel alleen maar nog nooit zo lang).

Gelukkig werd ik warm onthaald door mijn zus, haar man en mijn lieve neefje van 3 <3 Ik had nog geen plannen gemaakt en er stonden maar een paar dingen op mijn lijstje om te doen. Ik wilde vooral genieten en even ver weg van huis zijn.

Aangezien mijn zus vlakbij LA/Hollywood woont gaan de meeste logees dan ook meer die kant op, naar de 'toeristische' gebieden. Ik heb nog steeds geen idee hoe die vakantie zo ontzettend tof is geworden maar ik heb totaal iets anders gedaan.

Allereerst kwam ik in contact met een kennis van mijn zus, ze reed paard op een kleine manege voor gehandicapten en nodigde me uit om een keer te komen kijken. Ik ging er totaal niet vanuit dat ík mocht rijden maar nadat ik had aangeboden te helpen uitmesten zat ik na een uurtje toch op een paard :D

Afbeelding

Nugget is een Quarter Horse en werd vroeger fanatiek gereden (western). Nu is hij liever lui dan moe en helpt hij kindjes door de bak.

Wat trouwens het mooiste van deze plek is, is dat de paarden een 'afwijking' hebben. De één heeft een trauma voor smalle doorgangen (gehad), de ander kan nog maar beperkt bereden hebben of beweging krijgen. Eigenlijk allemaal paarden die ooit zijn afgedankt en hier een nieuwe kans krijgen.

Afbeelding

Op diezelfde plek ontmoette ik voor het eerst een Hollywood ster :o Heel erg knap, een beetje een macho maar oh zo lief...

Silver!

AfbeeldingAfbeelding

Silver (eigenlijk Arctic Bright View) stond sinds kort bij deze mensen. Na zijn optreden in The Lone Ranger is hij blind geworden aan 1 oog en kwam hij daar terecht. Hij hinnikt bijna de hele dag door en doet graag ongevraagd wat kunstjes :+ Hij verveelde zich nog een beetje na zo'n flitsende carrière maar gelukkig vind hij het rondrijden met de lesklantjes heel leuk.

Een paar dagen later sprak ik dezelfde kennis weer, of ik weer een keer mee wilde en dan op Silver wilde rijden *\%/* Ik voelde me echt vereerd.

Dus weer een paar dagen later stapte ik heeeel erg blij met mijn grote vriendje door de bak.

Afbeelding

Op zich kan dan je vakantie al niet meer stuk, maar een weekje later hebben we een bezoekje gebracht aan Santa Anita Race Park. Heel gaaf om eens van dichtbij te bekijken, dit is echt wel even een hele andere discipline.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We raakte ook nog spontaan aan de klets met jockey Aaron Gryder (een bekende jockey, o.a. bekend van het winnen van de Dubai World Cup).
https://en.wikipedia.org/wiki/Aaron_Gryder

Tijdens mijn een na laatste week bedacht ik me wat ik nou nog echt graag zou willen doen of zien en per toeval kwam ik terecht bij Sara van The Silver Horse Retreat. Een vrouw die allerlei soorten psychotherapie doet met behulp van haar paarden en net toevallig tijdens mijn laatste weekend was er een familieopstellingen weekend. Én net dat weekend moest mijn zus vanwege haar werk daar in de buurt zijn (het is 3,5 uur rijden).

Op zaterdag 18 april kwam ik aan in Warner Springs, vlakbij de grens van Mexico, in Manzanita Village waar Sara woont met haar paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens dit weekend heb ik een aantal sessies mogen doen met Sara en haar paarden. Op de eerste dag koos ze Silver voor me uit en deden we een sessie familie opstellingen.

Het hele weekend stond in het thema van het eren van je voorouders. Het was een heftig en emotioneel weekend, neem maar van mij aan dat dit een bijzondere plek is en dat hier heel bijzondere dingen gebeuren.

Afbeelding
Lieve Fox volgde me het weekend overal

De paarden die Sara inzet voor haar sessies zijn allemaal dieren met een geschiedenis. Silver (waar haar retreat naar vernoemd is) was bijvoorbeeld haar allereerste paard en hij inspireerde haar om dit te gaan doen. Daarnaast lopen er vooral merries (Premarin merries) die een traumatisch leven hebben geleid als prikpony op een 'bloodfarm'.

Het zijn allemaal enorm lieve en intelligente dieren en geweldig afgestemd op de energieën van mensen.
Afbeelding

Zondagavond werd ik weer opgehaald en nam ik afscheid van Sara, haar dieren en de geweldige omgeving.

Afbeelding

Mijn laatste week was inmiddels in gegaan en er stond nog 1 ding op mijn lijstje: een Adventure Trail Ride *D

Dus op mijn een-na-laatste dag met een kennis van mijn zus de bergen in gegaan op zoek naar de Rainbow Ridge Ranch.

Nadat ik een korte rodeo had beleefd op de rug van een (volgens mij) nog erg groen paard, kreeg ik een ander paard mee en gingen we op weg.

We hebben zo'n 1,5 uur door de bergen gereden, op sommige stukken sprongen we over een boomstam of gingen we écht heel erg hard :oo Dit was ook een geweldige ervaring :)

Afbeelding

Ik heb een fantastische maand gehad, achteraf ben ik nog steeds verbaasd en dankbaar dat ik zulke gave dingen heb mogen meemaken.

Bedankt voor het lezen! +:)+

miccamaaike

Re: Rijden met een Hollywoodster in Californië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:43

Wat een prachtige maand heb je daar gehad. Fijn om er even tussen uit te kunnen als het nodig is. Ziet er uit als een heel aantal prachtige ervaringen!

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:50

Wauw. Wat een geweldige ervaring moet dat geweest zijn!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:54

Wauww gaaf zeg!!! Kun je daar niet iets gaan doen wat je past?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:48

ITP --> BEU

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 17:56

Ja het was zo'n gave ervaring <3 Sinds ik terug ben heb ik heimwee en ben wel serieus aan het overwegen om te verhuizen...

Dus wie weet, het zou wel gaaf zijn. *D

luuntje

Re: [FOTO] Rijden met een Hollywoodster in Californië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:44

De foto's en je verhaal zjn geweldig.
Kan mij voorstellen dat je weer die kant op wil.

bellehorses

Re: [FOTO] Rijden met een Hollywoodster in Californië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:12

Mooi overzicht en wat fijn dat je zus daar woont, kun je nog eens op bezoek gaan :)