Lille.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Lille.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 01:52

Hallo Bokkers.

Maandag 30 november ga ik met m'n beste vriendje een dagje naar Lille toe met de Thalys.

Nu zijn we hier beiden nog nooit geweest. Ik heb natuurlijk al wat op internet opgezocht over wat je nu echt moet zien als je daar bent.

Maar ik zou het leuk vinden om van Bokkers te horen welke leuke, speciale, gekke, mooie dingen we echt moeten zien daar.

Er is in die periode ook al een kerstmarkt, maar we gaan er vanuit dat we daar zo doorheen zijn.. :+
Is het allemaal een beetje aan te lopen? We willen zoveel mogelijk te voet doen, maar ook zoveel mogelijk zien.

Wie kan ons wat leuke plekjes vertellen? :D

vimer

Re: Lille.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 02:17

Ik ben er met school geweest en dat was super leuk! Er zijn veel oude gebouwen en een groot overdekt winkelcentrum. Het enige vervelende vond ik de zwervers die bedelde in restaurants en boos werden als je ze niks gaf. Iniedergeval heel veel plezier alvast!! :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 19:23

Ja, zwervers.. Maar die lopen in alle grote steden wel rond. Heb er geen problemen mee zolang ze me niet lastig vallen :P

Is het allemaal aan te lopen? Of heb je veel met metro/bus moeten doen?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:17

Lopen is goed te doen hoor :)
Het winkelcentrum is zo'n 200m vanaf de stations, het centrum van de stad is op zo'n 700m vanaf het thalys station, denk ik. Dus echt mini afstanden.
Erg leuk is een ouderwetse theesalon ergens in het centrum. Geen idee meer hoe het heet, maar het is ook een duidelijk zeer bekende en sjieke bakkerij/chocolaterie in Lille. 2 kopjes thee met bonbon kost wel 4 euro, maar super sjiek pandje, helemaal nog zo ouderwets. Ik vond het wel die 4 euro waard :)

Verder is de binnenstad wel leuk om een rondje te lopen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:22

Er is een gratis dierentuin in lille

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 20:34

Ja van die theesalon heb ik inderdaad iets gelezen en opgeslagen op m'n telefoon! Oh heerlijk die afstanden! Stuk beter dan in Parijs dus. Daar was het allemaal niet aan te lopen hoor. :')

Oh wat leuk zeg XxLMMxX! Dat was ik nog niet tegengekomen! Als we tijd hebben gaan we daar zeker een rondje doen. Om de prijs hoef je het niet te laten :P