Mijn vriend en ik zijn van plan om zomer 2016 voor het eerst samen met de auto op vakantie te gaan en dan wel naar Kroatië.
We willen daar het liefst een apparatementje/huisje huren voor ongeveer 2 weken, mag ook 2x een week op verschillende plaatsen. Bijvoorbeeld in de buurt van Plitvice lijkt ons in ieder geval leuk.
Iemand tips met sites of tips met ervaringen voor betrouwbare/goede vakantiehuisjes voor niet te veel geld? Het liefst willen we zelf eten kunnen koken.
Vriendin van me heeft via airbnb een appartementje gehuurd in Kroatië afgelopen zomer. Dus daar zou je eens kunnen kijken of er wat voor je bij zit. Je kunt dan vaak aan de ervaringen van anderen wel zien hoe iets bevallen is.
Aranel
Geplaatst: 15-11-15 21:32
Ik lees even mee Airbnb is een goede tip, ik heb vandaag toevallig voor gekeken voor kamers in Zagreb en voor 40 euro per nacht heb je een goede kamer daar.
gaucho
Geplaatst: 05-01-16 12:30
Topic is al wat ouder maar ik heb net een leuk vakantiehuis geboekt via villas.com vlakbij de plitvice meren voor September 2016. Heb er echt zin in.
Ik ben waarschijnlijk de vriendin waar Miccamaaike het over heeft .
Ik ben afgelopen zomer voor het eerst in Kroatië geweest en vond het echt heel gaaf. Zou zo nog eens terug gaan, terwijl ik ook altijd graag andere bestemmingen bezoek! Ik vond het verrassend mooi allemaal!
Ik heb inderdaad via airbnb een appartementje geboekt, in Brajikovici met een zwembad er bij. Appartementencomplex was heel netjes en rustig en met een geweldig goed restaurant er naast (en supergoedkoop. Ligt op 5 minuutjes autoafstand van Rovinj. Ik vond Rovinj heel erg mooi (vooral alle steegjes als je naar boven loopt en de zonsondergang aan het water) en ook Porec vond ik fantastisch (ook alle straatjes en het uitzicht van bovenin de Eufrasius basiliek, wauw!). Pula vond ik wat tegenvallen. Wij zijn vanuit Rovinj ook een dag naar de Plitvice meren geweest, nog meer WAUW! Het was wel 3,5 uur rijden, maar vroeg vertrokken en goed te doen. Tip: bedenk/ zoek uit welke wandeling je wilt gaan doen, wij moesten dat ter plekke bedenken. Doe goede wandelschoenen aan en neem voldoende eten en drinken mee (niets te krijgen). Ook een handdoek/ droog shirt voor het zweten is handig. Ook van te voren een kaartje kopen is aan te raden, de rijen waren echt enorm en kostten ons zeker 45 minuten. Nog een tip is een offline navigatie app downloaden. Dit hadden wij gedaan en daar kon je heel mooi 'pins' op zetten. De auto terugvinden tussen duizendenauto's in parkeertrein tussen bomen is namelijk nog niet zo gemakkelijk! Ik vond het zo gaaf dat ik nog wel een dag of twee dagen had willen wandelen. Je zou dus ook ergens aan de kust kunnen gaan zitten en de laatste twee dagen ofzo een appartementje daar boeken. Dat zou ik de volgende keer doen.
Verder fantastisch land qua prijzen om uit eten te gaan en boodschappen te doen. Wij zijn regelmatig uit eten geweest maar ook de Lidl was ideaal voor stokbrood en salade!
De autoreis was lang, maar wij hebben het in 1 dag gedaan en op zich, best goed te rijden!