San Francisco..kamperen...help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

San Francisco..kamperen...help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 22:22

Hoi allemaal,

Zojuist tickets geboekt naar SanFrancisco.
Wij zijn tenters, en normaal gezien zijn we de eerste nacht in een hotel. Maaaar.. Die zijn wel echt heel duur daar!
Dus dacht ik, dan maar direct op zoek naar een camping.. Dat valt ook al tegen, niet de prijzen en keuze die we gewend waren van het noordwesten.. Amaai..had ik dat van te voren geweten .. :( maar we hebben nog even dus ik hoop dat hier iemand de perfecte tip heeft voor ons!

We zouden eventueel een dag in de stad willen doorbrengen, en landen om 4 uur. Ik denk erover om de auto een dag later te huren ipv de dag van aankomst.. Maar wat doen we dan met de bagage..

Dus..heeeelp!

Urbanus

Re: San Francisco..kamperen...help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:24

Couchsurfen, Wimdu of Airbnb?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:29

http://koa.com/

Wij hebben zowel de koa petaluma als in santa Cruz gehad. Mn de laatste is een aanrader.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 23:56

Van wat ik las, zijn er bij die koa's, in die hoek, geen tentplaatsen. Hadden jullie een tent of camper?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:31

Een tent.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:38

Toch hotel boeken na zo`n lange vlucht met tijds verschil ben je echt blij als je ergens even kan bij komen.
Daar kun je de koffers ook kwijt dan.

Hoe gaan jullie reizen of blijf je in San Francisco.?
Wat overigens een schitterende stad is...
Wanneer gaan jullie?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:45

Youth hostels zijn zo doorgaans het goedkoopst en vaak prima te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:04

Wij hebben toen meteen de eerste nacht gekampeerd, incl nog een luchtbed kopen en zo. Ik was wel doodop, maar het kan wel. Als je pas de volgende dag naar een camping gaat heb je meteen weer een reisdag erbij ipv dat je dan wat leuks kunt gaan doen. ALs je meer tips wil, laat maar horen. Wij hebben in september 2014 het klassieke rondje parken gedaan met auto en tent in ongeveer drie weken en dat was waanzinnig.

Afhankelijk van hoe je route eruit ziet, zou ik je de Koa in petaluma aanraden. Een paar grotre grasvelden, alleen voor tenten, goed restaurant erbij, loopafstand van het strand, een common firepit met goede stoelen, echt top. Erg aardige mensen, ontbijt op de camping, paarden erbij. 100 dollar voor een ritje vond ik wel te gek, maar je kon dan wel een ik meen Paso Fino rijden. Maar als je naar Bryce gaat kan ik je zo'n rit zeker wel aanraden, en afhankelijk van het tijdstip ook warme kleren, toen wij er waren hadden we nachtvorst.

De HI hostels zijn trouwens ook een goed en betaalbaar alternatief, maar die heb ik in SF niet gebruikt.

Als je nog meer tips wil, of wat foto's, PB maar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:09

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 11:20

Bedankt voor alle tips..begon al haast spijt te krijgen van onze boeking! We zijn al een paar keer in de usa geweest, en in Canada, maar San Francisco lijkt tot nog toe wel haast onbereikbaar hahahaha! Inmiddels ben ik op diverse hotel sites aan het zoeken naar hotels in de buurt van een bart station. Maar er zijn ook buurten die we beter kunnen mijden toch?

Het plan is, om na San Francisco naar Monterey Bay te gaan, voor de walvissen, of eventueel direct door naar Yosemite, Vulcano en dan weer terug naar de kust om te eindigen op de san juan islands, vanwege de orca's ( bekend terrein ;-) )Daarna vliegen we terug vanaf Seattle. Zoals gezegd, verblijven we op campings in ons tentje, dat we ter plaatse willen kopen bij walmart. En dat laten we achter bij vrienden op san juan. Evenals onze hoofdkussens en extra dekens.

Tips zijn uiteraard welkom, wij zijn geen stadsmensen en SF klinkt best spannend ;-)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 11:21

Lielle, waar hebben jullie gekampeerd de eerste nacht? Edit, dat was die KOA natuurlijk ;-) ik ga weer eens snuffelen! Moeten nog een auto regelen...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:55

Kijk voor goedkopere hotels dan eens in Pleasanton/Dublin. Er is een BART-station en een Walmart.