Een half jaar naar Duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Procent

Een half jaar naar Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 11:52

Hallo Bokkers!

Gisteren is het eindelijk definitief gemaakt dat ik aankomende februari een half jaar naar Duitsland mag voor stage! Ik heb gekozen voor het zuiden, München (hier heb ik al een keer een topic over geopend ivm dingen regelen).
Op dit moment sta ik te springen ( *\%/* ) om te gaan en vind het ontzettend leuk om informatie op te zoeken over de stad zelf, omgeving, etc. Maar wie weet zulke dingen beter dan het internet? Mensen die er al zijn geweest! Of er nog steeds zijn.

Misschien is het leuk om ervaringen te delen? (of tips, ideeën, etc) :):)

Groetjes,

%

prulletje

Re: Een half jaar naar Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:48

Leuk dat je deze kant op komt! Ik woon al een tijdje in München, als je vragen hebt roep je dus maar . :) Wat voor stage ga je doen?

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 15:03

Leuk een reactie :D Hahaha

Ik ga stage lopen op een basisschool (Grundschule), precies tussen ober-untergiesing!
Op dit moment ben ik een kamer aan het zoeken, en ik verwacht dat ik dat binnenkort kan regelen (maar mocht je tips hebben, altijd welkom).

Op dit moment ben ik ontzettend enthousiast en wil ik van alles weten en leren over München haha

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:43

Waar kijk je voor een kamer? wg-gesucht.de is handig om kamers te vinden, daar kan je ook behoorlijk wat kamers in onderhuur vinden. Let wel op dat je nooit iets betaalt voordat je de kamer in levenden lijve gezien hebt en de sleutel in je hand hebt, want er zijn nogal wat mensen actief die voornamelijk onwetende buitenlanders op die manier een loer proberen te draaien. Je zult merken dat de meeste mensen je zullen vragen om langs te komen voor een bezichtiging, ook al ben je nog in nl. Ook gaat de kamermarkt in München nogal snel, mensen weten dat ze hun kamer toch wel verhuurd krijgen dus de noodzaak om drie maanden van te voren een huurder te zoeken (die dan wellicht tussendoor weer van plan verandert waardoor je opnieuw op zoek moet) is er niet zo. Mocht je van tevoren niks kunnen vinden, dan kan het lonen om wat dichter naar de verhuisdatum toe een paar dagen naar München te gaan om bezichtigingen af te lopen.
Veel slechte buurten zijn er niet, Hasenbergl zou ik vermijden maar daar zou je, gezien de locatie van je stage, waarschijnlijk toch al niet zo snel terecht komen. Maxvorstadt, net ten noorden van Hauptbahnhof, heeft een paar straten die minder veilig zijn, met name dicht tegen het station aan. Verder vind ik eigenlijk alles wel prima te doen, ik voel me zelden onveilig op straat.

Om ook buiten je stage mensen te leren zijn couchsurfing en meetup.com leuk, daar worden allerlei bijeenkomsten georganiseerd. Ook zou ik je aanraden om in ieder geval eens een uitgebreide tour door de stad met gids te doen, zo kom je hele interessante dingen te weten die je anders waarschijnlijk nooit zou horen.
Als je verder nog iets wilt weten hoor ik het wel!

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 12:03

Dankjewel voor de fijne informatie!

Ik ga aan de hand van jouw bericht toch over nadenken om van te voren een paar daagjes te gaan inderdaad...
Qua kamer zoeken en de snelheid daarvan, ben ik inmiddels achter gekomen. Vreselijk irritant zeg! :+ Haha
Had al paar keer een leuke kamer gevonden, en binnen een dag zijn de leuke alweer weg..

Als ik nog meer vragen heb, zal ik ze hier stellen (of PB). Dankjewel!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:02

Paar dagen eerder gaan om kamers te bezichtigen is zeker een goede tip. In real life kun je toch beter beoordelen of de kamer en mensen leuk zijn. Ik heb het zelf trouwens nooit gedaan, heb altijd kamers vantevoren geregeld en ben altijd goed terecht gekomen, maar toch.. het is een gok. Als je dat doet inderdaad niet zomaar iets betalen.

Groetjes uit Hamburg :D