Canarische eilanden in december

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwi_

Canarische eilanden in december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 13:33

Hoi bokkers,

Tijdens m'n zoektocht naar een stedentripje kwam ik een paar wel heel voordelige aanbiedingen naar Lanzarote of Fuerteventura in december. Ik heb uiteraard even gegoogeld en gelezen dat december vaak ook heel prima te doen is qua weer. Ik ben alleen wel benieuwd naar ervaringen. Een dagje niet kunnen zonnen/zwemmen is prima, maar de hele vakantie koud weer is natuurlijk zonde. Verder is er niet heel veel te doen begreep ik, dus lekker weer is wel een beetje de insteek. Verschilt de temperatuur ook nog per eiland?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Valentijn5

Re: Canarische eilanden in december

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:36

Ik ben vorig jaar in december op Tenerife geweest. Daar was het lekker warm en af en toe een beetje regen. De zon scheen daar flink. Dus Tenerife is ook leuk om naartoe te gaan.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 16:33

Bedankt voor je reactie! Prima te doen dus? Tenerife staat helaas niet in het rijtje aanbiedingen, lijkt me ook een prima plek inderdaad :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:36

Afgelopen jaar in december ben ik naar Lanzarote geweest. Wij hebben prima weer gehad (rond de 20 graden), alleen moet ik wel toegeven dat ik niet iemand ben om te zonnen/in de zee te zwemmen.
Wat toen heel goed mogelijk was, was lekker rondtoeren met een auto, van alles bezoeken en op terrasjes zitten. Daar is het echt heerlijk weer voor. Op Lanzarote is genoeg te zien, maar met 5-6 dagen heb je het eiland wel gezien. :-)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:37

Ik ben vorig jaar op Gran Canaria geweest de week voor kerst. Hele week 20-25 graden gehad.
Hou er wel rekening mee dat je op een eiland zit en dus (meestal) wel wind hebt.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 20:04

Ik heb inderdaad gelezen dat er een flinke wind staat, verschilt dat ook nog per eiland? Was het bij jullie appartementen/hotels ook mogelijk uit de wind te liggen? Dat zou natuurlijk al schelen.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:20

Ik ben met de kerst 2 jaar geleden op Gran Canaria geweest, in Playa del Ingles in het hotel Barcelo Margaritas. Dit hotel zat wat verder van het strand af en dichtbij het winkelcentrum Yumbo (heel gezellig voor 's avonds!) en dat was echt heel erg fijn! Aan het strand waaide het zo ontzettend hard en bij ons was gewoon een lekker verkoelend briesje :) we hebben de hele week super weer gehad en steeds lekker in de zon gelegen. Dat briesje hadden we soms echt even nodig, want uit de wind was het gewoon warm! Hotel was verder ook super. Zou in ieder geval bij Playa del Ingles voor een hotel wat meer van het strand af gaan.

Puerto Rico is ook erg leuk en mooi! Is wat nieuwer en kleiner dan Playa del Ingles, maar erg gezellig. Dit plaatsje ligt in een baai waardoor het er bijna nooit hard waait en het er bijna altijd wat warmer is dan bijvoorbeeld in Playa del Ingles. Ook zeker een heel mooi plaatsje! :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:44

Ik ben vorige week net teruggekomen van 8 dagen La Palma. Was heerlijk!
Het weer was wat wisselend en wat lastig te voorspellen toen we daar waren. We hadden twee dagen wolken en een morgen met regen, verder was het heerlijk tussen de 20 en 25 graden en zonnig.
Voor ons ideaal, omdat wij graag plaatsen bezoeken, vulkanen beklimmen en wandelen. Dan is dat heerlijk!
De zee was wel flink onstuimig. Dat is vaker in de winter, maar ik geloof dat een orkaan (?) bij de Malediven ook meespeelde. Echt zwemmen in de zee kon daardoor niet iedere dag, maar een bezoekje aan het strand en een beetje in het water gaan heel prima.

Temperatuur/weer scheelt wel behoorlijk qua locatie. Op La Palma valt aan de oostkust véél meer regen, voor zon moet je dus echt aan de andere kant zijn. Ik geloof dat bij de andere eilanden een soortgelijk verschil is, ik zou het vooral even nakijken.

Ik vond het echt een geweldige vakantie, een stoer eiland met vanalles wat.
Als je echt op zoek bent naar zon/zee/resort zou ik voor één van de andere eilanden kiezen, La Palma heeft dat nauwelijks, maar als je zoekt naar rust en ruige kliffen enzo is La Palma juist echt wel een aanrader.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:58

Ik ben vorig jaar en dat jaar daarvoor ook rond die tijd naar Fuerteventura geweest, een keer naar Corralejo en een andere keer naar Caleta de fuste. Allebei de weken super weer gehad, bijna elke dag wel zon! Dus het is zeker te doen. Alleen wat Traiectum ook al zei er is meestal wel een windje aanwezig.

Roos1610

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:27

Mijn schoonouders wonen op Tenerife, ik ben daar afgelopen december met Kerst en Oud en Nieuw geweest en ga dit jaar waarschijnlijk weer.

Het is prima te doen, temperaturen rond de 23 graden. Maar het kan altijd kouder of warmer. Ook ligt het er aan welke kant je van het eiland zit. In het noorden is het sowieso wat kouder, meer bewolking/regen dan in het zuiden.

Qua eilanden is er wel een verschil. Op Fuertaventura waait het bijvoorbeeld een stuk meer dan op de andere eilanden. Waardoor de gevoelstemperatuur iets lager ligt.

Ik zou, als je naar een zonvakantie in de winter zoekt, zeker de canarische eilanden aanraden!

LoodyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:35

Wij zijn net terug van Kaapverdië, iets verder vliegen dan de Canarische eilanden. En vind het daar qua klimaat veel lekkerder. Heerlijk warm, ook in december en januari.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:38

Ik ga deze kerst naar Gran Canaria, Playa Ingles :)
Zit momenteel voor werk in Sevilla en iedereen die er geweest is hier, zegt dat het een heerlijke plek is om heen te gaan, dus ben benieuwd!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:50

Ik heb wel eens een paar dagen regen en rond de 15 graden gehad. Dat was op lanzarote, maar op dat eiland kun je ook nog wel wat rondtoeren.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 12:11

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga nog even overleggen maar ik denk dat het Lanzarote gaat worden. Heb een mooi plekje aan de zuidkant van het eiland gevonden :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:39

Wij gaan echt nooit meer naar de Canarische weilanden. Wij hebben alle keren in verschillende wintermaanden regen en koud weer gehad, zowel op Lanzarote (het weer is kl... ) Fuerteventura en Tenerife.
Ik raad het iedereen af als zonbestemming in de winter.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 09:57

Bedankt voor je reactie!
Brengt me toch weer aan het twijfelen. Is het weer daar wel goed te voorspellen? In dat geval houd ik de weersvoorspellingen in de gaten en kijk ik naar last minutes. Een week slecht weer zou zonde zijn.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:51

Ik ga zondag op vakantie naar lanzarote. 26 graden nu daar. Heerlijk. Zal in december ook nog lekker weer zijn. En tsja regen kun je overal krijgen, dat risico is er nou eenmaal, je krijgt nooit zongarantie

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:11

Dat ben ik niet met je eens. Er zijn echt wel bestemmingen in de winter die zonzekerder zijn zoals Kaapverdië en het Carabisch gebied.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:16

Wij zijn afgelopen februari naar Gran Canaria geweest en zaten direct aan de kust (Mas Palomas). De wind viel ontzettend mee en we hebben nergens last van gehad. De temperatuur was ook heerlijk (24 tot 28 graden).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:18

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:49

Op de Canarische eilanden is het een risico. Wil je meer zekerheid zal je inderdaad richting het Caraïbisch gebied moeten vliegen..
Maar als je de vakantie last minute boekt kan je het wel redelijk goed inschatten.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:39

Vriendin is in januari vorig jaar op Lanzarote geweest en heeft de hele week regen gehad. Haar tante en oom gaan elk jaar en hebben altijd goed weer. Tja..

Zazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:16

Fuerteventura heeft die naam niet voor niets ;-). Mijn ervaring daar was ook veel wind en redelijk fris in december. Ik ga er zelf niet voor zon, zee, strand heen, maar dat kon die week ook niet comfortabel. In Lanzarote was het een jaar later in dezelfde periode warmer. Geen regen gezien. Het is ook een beetje geluk hebben. Dit jaar gaan we naar La Palma en La Gomera. Maar om te wandelen, dus van mij hoeft het niet heel erg warm te worden ;-)