Lapland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iSaBeLL

Lapland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 13:19

:wave: Bokkers!

Mijn vriend en ik zijn van plan om in Januari 5 dagen (donderdag tot maandag) naar Lapland te gaan.
Normaal gaan we een lang weekend ergens skieën in de winter, maar nu leek het ons is leuk om wat anders te doen.

Nu kwam ik dit tegen, heeft iemand ervaringen met deze reisorganisatie c.q. deze reis?
http://www.scandinavianwintersports.nl/ ... schrijving

Het is wel fijn als het een klein beetje gepland is, 5 dagen is natuurlijk niet lang maar we willen er zoveel mogelijk uithalen.

Wij gaan dus in Januari, hoe is het weer daar, is er een grote kans op het Noorderlicht etc :D ?
Wat moet je echt vooral doen daar, Husky's, sneeuwscooter?
Ik ben dus wel benieuwd naar verhalen over Lapland :D

Imre

Re: Lapland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:23

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 13:26

Ik had al wel de zoekfunctie gebruikt maar helaas dat topic nog niet tegen gekomen, bedankt! :)
Maar wil toch graag nog weten of iemand ervaring heeft met de aangegeven reisorganisatie :)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:46

Wij zijn via diezelfde organisatie ook in Lapland geweest. Wij hebben deze gedaan omdat alles er bij in zat, wel zo makkelijk: http://www.scandinavianwintersports.nl/Reizen-Lapland/Laps-wintersport-avontuur/Beschrijving

Wat ik absoluut zou aanraden is een tocht met de sneeuwscooter en met de husky's. Had verwacht dat de husky's het hoogtepunt van de reis zouden worden maar dat was achteraf de sneeuwscooter. Vond dat echt fantastisch! De rendierentocht vond ik zelf niet heel spectaculair. Een bezoekje aan de rendierenfarm is dan wel weer leuk.

Wij hadden een week lang blauwe lucht en een zonnetje en wij waren in een jaar met veel activiteit in de atmosfeer dus veel kans op noorderlicht. En wij hebben niets gezien. 1 keer heel vaag, maar niet noemenswaardig. Het is dus geluk hebben.

De temperatuur is wel echt een ding. Het is gewoon koud! Wij waren begin maart en hadden temperaturen van -20 tot -30 overdag. En dan hadden we dus geluk dat de zon nog scheen. Als het dan ook nog sneeuwt lijkt het mij helemaal niet te doen. Al kan je je er wel goed op kleden. Investeren in goede (wollen) thermokleding is geen overbodige luxe.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:02

Wij zijn er geweest in 2011. Geen idee met welke maatschappij. Santa park was erg leuk, het landschap is prachtig, en het is koùd! Wij waren er met oud&nieuw en hadden ook tussen -20 en -30. Ik vond de bevolking erg nors & sprak amper tot geen Engels. Kwaliteit van het eten viel me een beetje tegen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:57

Doubtless schreef:
Ik vond de bevolking erg nors & sprak amper tot geen Engels.

Ik ben bang dat je dan echte Finnen hebt getroffen. :)) Finnen zijn heel erg op zichzelf en een beetje 'verlegen' en introvert. Ze spreken allemaal behoorlijk goed Engels, maar durven dat niet zo goed te spreken bij mensen die ze niet kennen. Als een Fin eenmaal ontdooit is dan zie je ineens een heel ander persoon.

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:31

Haha preciés dat _O- Die tekening geeft ons hele verblijf weer hahaha :')