Mooie bestemming voor/naseizoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Mooie bestemming voor/naseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 18:45

Ik ben alvast wat aan het rondkijken voor onze vakantiebestemming voor 2016. We willen buiten het hoogseizoen (juli en augustus) gaan ivm de prijzen.
Wat ik als eisen heb:
- niet tijdens eventueel regenseizoen
- warm weer is fijn, maar geen must
- allerbelangrijkste: er moet veel te doen en te zien zijn. We willen niet alleen maar aan het strand hangen
- land zonder veiligheidsrisico's
- periode van 2 weken
- geen reizen van duizenden euro's. Afhankelijk van wat er bij inbegrepen zit maximaal 900/1000 euro per persoon.

Wie weet een mooie bestemming voor ons? :)) Thailand heb ik bekeken en leek me erg mooi maar dat ligt net boven het budget.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:59

Wil je buiten Europa? Of binnen ook goed? Andalusië kan ik je aanraden, maar bij voorkeur wel met een auto huren zodat je wat verschillende steden kan bezoeken. Zeewater was in het voorjaar nog wel vrij koud..

Daarnaast zijn wij net in Maleisië geweest en dat was ook prachtig. De vlucht slokt wel de helft van je budget op, maar de verblijfskosten zijn erg laag (als je niet all inclusive 5 sterren wilt). Wij betaalden bijvoorbeeld 35,- per nacht voor twee personen in een luxe hotel (zwembad op het dak, bed waarin je verdwaalde) in een vrij toeristische stad. Kuala Lumpur is iets duurder ;) Eten kost helemaal weinig en het is een fijn en schoon land.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 19:01

Maar lukt Maleisië ook met ons budget?
Bij zulke landen wil ik liever wel een reis waar alles bij in zit qua excursies.

RianneH

Re: Mooie bestemming voor/naseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:23

Als je het al vooruit wil boeken denk ik niet..

Wij deden alles zelf, dus ook in de verschillende steden ons eigen overnachting boeken en dan bespaar je flink. Je hebt er wel de regel dingen van, wat ikzelf wel leuk vind. Als je dat niet wilt kan het wel eens boven jullie budget schieten ja..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:31

Juni of september vind ik in de bergen altijd heel mooi, bijvoorbeeld Oostenrijk. Vakantiehuisje huren op 2 plekken, natuur, wandelen etc. combineren met de cultuur van Salzburg etc.

September in Schotland is ook mooi en zeker te doen met dat budget als je met eigen auto gaat, maar dan heb je wel wat meer kans op regen. Vorig jaar hadden wij in september eg goed weer en hebben we een super vakantie gehad.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 19:35

Ik had het er even bij moeten zetten maar ik wil het liefst wel buiten Europa :) of het moet iets totaal anders dan normaal zijn, bijvoorbeeld een husky sleetocht in Lapland oid :D