Nieuwjaar in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Nieuwjaar in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 16:17

Ik en mijn vriend zijn erover aan het denken om oud en nieuw dit jaar in een andere stad te vieren, omdat onze gebruikelijke 'meevierders' ook elders zijn. We zoeken een stad in Europa, te bereiken met de auto, waar het leuk is om twee of drie nachtjes te vertoeven. Berlijn staat al op de planning over twee weken, dus valt af. Waar hebben jullie leuke ervaringen met nieuwjaar? :)

PS 1: Even gezocht op goedkope vluchten en Barcelona/Lissabon/Krakau/Marrakesh zijn goed te betalen maar voor 2 of 3 nachtjes misschien niet de moeite waard met alle reizen..?

PS 2: Wij gaan normaal altijd naar een (house/techno)feest met vrienden en vinden een (beetje industrieel) nachtleven dus leuk, maar alle tips zijn meer dan welkom!

Sammie

Re: Nieuwjaar in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:01

Kijk eens naar Londen :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:12

Praag is gaaf om nieuwjaar te vieren! Vriendin van mij zit daar nu en die is er al helemaal lyrisch over :D

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 19:22

Londen hadden we al genoemd, ga ik nog eens goed naar kijken! Praag had ik nog niet aan gedacht, ga eens op onderzoek uit :) Bedankt!!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:54

Spanje iig niet :+ :') Nja ik was een x in Barcelona met Nieuwjaar. Zaten we af te tellen tot 0:00, verwachtten dan vuurwerk enzo, maar was doodstil overal, nergens vuurwerk of andere spannende dingen.... :') Tsja dan zit je daar.... :D Ze gingen alleen druiven eten... Maarja das al heel wat jaren geleden...
Nou waren we er toen ook niet speciaal voor het nieuwjaar heen gegaan, was toevallig dat we er toen waren, omdat we ergens heen moesten.

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:01

Gaaf! Dit wil ik ook al een aantal jaren doen, maar is er niet van gekomen. Londen lijkt me heel mooi. Ik ben benieuwd wat voor leuke ideeën hier langs komen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:06

Ik vond Londen erg tegenvallen. Je moet kaartjes hebben (duur), anders kom je nergens binnen. Metro stopt na 21.00 met rijden, zit stampvol, op straat is niet zoveel te beleven. Vuurwerk bij de big ben is mooi, maar om daar nou voor naar Londen te gaan...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:09

Wij gaan dit jaar naar Kraków. Is voor mij ook eerste keer oud en nieuw in 't buitenland. Wij gaan alleen wel wat langer (weekje).

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:13

Vrienden van ons zijn naar Londen geweest voor Oud & Nieuw en vonden het geweldig. Tegenwoordig willen ze echt niet in NL zijn mijn O&N haha.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:29

Maureen95 schreef:
Praag is gaaf om nieuwjaar te vieren! Vriendin van mij zit daar nu en die is er al helemaal lyrisch over :D

Ik heb een tijdje in Praag gewoond en daar toen ook Nieuwjaar gevierd. Ik vond het verschrikkelijk :Y) . Nooit meer! Dit soort dingen : https://www.youtube.com/watch?v=v6UCP_oKdW8 zijn de normaalste zaak van de wereld daar, over gans de stad. Dat is combinatie met een MASSA toeristen die nieuwjaar in Praag willen doorbrengen, waardoor je vaak geen kant uit kan. Niets voor mij...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:35

Ik ben eens in Istanbul geweest met Oud en Nieuw, en dat zou ik in ieder geval niet aanraden. Nauwelijks een vuurpijl te zien :P

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 09:21

Oké, wisselende verhalen dus :D Ik vind het niet vervelend om van tevoren kaartjes voor iets te moeten kopen, maar het is wel lastig om te bepalen waar je dan naartoe gaat.. Vuurwerk is voor mij geen must.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:03

Doubtless schreef:
Ik vond Londen erg tegenvallen. Je moet kaartjes hebben (duur), anders kom je nergens binnen. Metro stopt na 21.00 met rijden, zit stampvol, op straat is niet zoveel te beleven. Vuurwerk bij de big ben is mooi, maar om daar nou voor naar Londen te gaan...

Wij hebben afgelopen jaar oud&nieuw gevierd in Londen. Ik heb er niks van gemerkt dat er geen metro rijdt na 21.00 uur. Wij zijn na 22.00 met de metro naar het centrum gegaan en snachts weer gewoon terug.

Maar verder vond ik het ook tegen vallen. Je moet idd overal kaarten voor hebben en op straat is niks te beleven.

edit: wij gaan zelf dit jaar naar Mallorca met de jaarwisseling, ben erg benieuwd hoe dit zal zijn en of daar wat leuke feestjes zijn.

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:21

Zijn er ook mensen in Parijs en/of Berlijn geweest met O&N? En wat was de ervaring?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 11:49

Berlijn heeft een vriendinnetje van mij gedaan en is zeer goed bevallen; veel spontane/underground feestjes waar je bij aan kunt sluiten!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:03

Ik volg. Ik wilde graag met een vriendin naar Amsterdam (als Belg zijnde) maar we vinden geen betaalbare overnachting meer in het centrum, of ik zie ze gewoon over het hoofd :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:07

Berlijn! Wij zouden ook gaan, maar heb net m'n hotel gecancelled. Voor hotels in de stad ben je wel wat laat (althans de betaalbare ;-) )maar Berlijn is fantastisch :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:49

bellehorses schreef:
Doubtless schreef:

Wij hebben afgelopen jaar oud&nieuw gevierd in Londen. Ik heb er niks van gemerkt dat er geen metro rijdt na 21.00 uur. Wij zijn na 22.00 met de metro naar het centrum gegaan en snachts weer gewoon terug.

De metro die wij hadden was de laatste (die lijn iig) en we hebben er ruim een uur over gedaan om van het perron op straat te komen. Vond het een enge ervaring om met zoveel mensen gewoon vast te staan en niet naar buiten te kunnen lopen, omdat het gewoon té druk was.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:55

Ik was vorig jaar met oud en nieuw in Londen en vond het heel goed te doen. Was erg druk bij de underground, maar gewoon de andere kant op gelopen na het vuurwerk en wat haltes eerder de underground genomen. :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 13:02

Collie, zie openingspost, ik ga volgende week al naar Berlijn dus die valt af ;)

De Londen-gangers; tips over waarvoor vooraf kaarten te kopen?

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:01

Collie, ben je er al vaker geweest? Welke gebieden kun je aanraden?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 12:39

Ik ben ook al vaker in Berlijn geweest; gebieden zijn heel verschillend maar aanraden is heel afhankelijk van je voorkeur. Ik hou zelf het meest van het rauwe oost-berlijn - Friedrichshain en Kreuzberg - waar je ook echt geweldig uit kunt gaan!