Gezocht: leuke vakantiebestemming voor in mei!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Gezocht: leuke vakantiebestemming voor in mei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 14:01

:wave:,

Ik weet dat ik er vroeg bij ben, maar ik ben nogal een control freak en daarom nu al aan het rondkijken voor onze "zomervakantie", liefst de eerste of laatste week van mei. We zouden aanvankelijk naar Bali en Gili Trawangan gaan, maar omdat we momenteel onverwachts een huis aan het kopen zijn, geef ik liever niet zoveel geld uit aan een vakantie. Nu zijn we dus op zoek naar een nieuwe bestemming :D

Mijn vriend is 22, ik ben 20 en mijn vriend is redelijk makkelijk en laid back, ik ben daarentegen nogal een zeur :D Ik wil graag naar een stad waar veel te zien en te doen is en eventueel daarna nog naar een kleiner dorpje/stadje of de kust (wat meer in de natuur dus). Over het budget moeten we nog even nadenken (hangt deels van onze bonussen aan het eind van het jaar af) maar niet al te duur zou fijn zijn, waarschijnlijk blijven we dus het liefst binnen Europa. Het hoeft niet per se een warme bestemming te zijn, ik vind alles wat betreft weer prima.
We kunnen hoogstwaarschijnlijk maar 10 dagen (heel misschien 2 weken) weg dus lange reistijden tussen de bestemmingen in heb ik liever niet.

Op het moment wil ik graag naar Rome en Sorrento maar ik weet nog niet of dat helemaal binnen ons budget past, daarom wil ik ook graag naar wat andere bestemmingen kijken.
Wie o wie heeft de gouden tip voor ons?! :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:17

Je woont in de Uk zie ik.
Wij zijn afgelopen zomer naar Scandinavie geweest en met name Noorwegen was echt prachtig
Wij zijn met onze camper gegaan, en ik ben niet zo,n luxe pop dus wat we uitgegeven hebben viel wel mee maar het kan een dure vakantie zijn. Met het vliegtuig ben je er zo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2 weken terug waren we in de Ardennen dat was ook erg leuk btw.
Afbeelding
Afbeelding

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 14:21

Grappig dat je het zegt, ik zat namelijk net naar Noorwegen te kijken :) Waar ben je precies geweest? Ik heb niet zo heel veel behoefte aan een warm land of een strandvakantie dus het lijkt mij redelijk geschikt voor ons. Eventueel daar een camper huren.
Zweden lijkt me ook nog wel wat maar daar ben ik zelf al 2 keer geweest en het is misschien wat minder "ruig"?

Edit: ik zie nu je foto's, gaaf zeg! De Ardennen kan ik eventueel combineren met een bezoek aan mijn ouders en vrienden, dus dat zie ik ook nog wel zitten maar misschien iets minder avontuurlijk :D Bedankt voor de tips!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:38

Als je een camper kan huren Dan is Scandinavie absoluut een aanrader.
Zweden viel mij tegen maar dat is ook dat we een minder mooi deel hadden.
Wij hebben Denemarken gedaan een stuk en dat vonden wij wel leuk o.a een leuk stadje Rodekro waar jij zeker plezier kunt hebben.

Maar Noorwegen was prachtig
In Noorwegen hebben we overal ook vrij gestaan, op de terug weg ook in Zweden maar dat was lastiger. In Noorwegen hebben we voooral de zuidwest kust gehad. Wij hadden in Totaal 3 weken en zijn vanuit huis gaan rijden nouja dat was dus veel te kort. Als we weer een keer die kant op gaan gaan we veel sneller door rijden zodat we eerder in Noorwegen zijn om daar meer van te zien. Idd Zweden is veel minder ruig. We hebben gestaan in Trogstad, omgeving Notodden, Geiraner Rjukan is een stadje ,Sauda , Vos,Odda,Lillehammer, In Zweden vonden we de camperplaats Rud wel leuk dat was aan de zee en het bloulevard ik heb heerlijk gezommen. En In Rodekro in Denemarken is een prachtige camperplaats met diverse grote vissers meren , helaas toen wij daar stonden goot het.
Maar In Noorwegen kan je ook veel zemmen in meerdere wateren heerlijk.

En zo sta je dan in Noorwegen
Afbeelding

Deze waterval is nogal een happening en was een drukke bedoeling maar steld niks voor, maar er zijn meerdere watervallen die meer dan de moeite waard zijn zonder dat er hele bussen toeristen bij staan
Afbeelding

O en wat de Ardennen betreft vooral het stuk in Luxemburg is zeker wel avontuurlijk je zit daar nog op 800 meter tussen de bergen. Avontuurlijk genoeg zou ik zo zeggen, viel ons op dat er stukken waren ddie echt wel iets van Noorwegen hadden, Ardennen is voor ons leuker dan Zweden. Grotten bezoeken en er daadwerkelijk in lopen en bergen beklimmen en dat gecombineerd met vele stadjes en historische gebouwen. Maar Noorwegen is wel echt in Europa voor mij de top zeg maar, er gaat niets zijn wat dat overtreft.

Het leukste aan Noorwegen vond ik dat we volledig alles zelf deden, we stonden op een oud millitair legerbasis bijvoorbeeld vond mijn vriend geweldig. En op een meteorisch test terrein tussen de besneeuwde bergen daar staat dus verder helemaal niemand, wordt je smorgens wakker in Julie of Augustus en dan zie je sneeuw en dan smiddags ben je weer 50 km verder en is het 20 graden en zwem je in een meer.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:02

Het past niet echt in je lijstje, maar al eens aan Albanië/Macedonië gedacht?

Ik heb daar afgelopen mei 2 weken rondgereisd met het OV en vond het een groot succes. Mooie natuur, vriendelijke mensen, bijzondere steden, en lekker goedkoop. Weer was ook nog prima te doen, fijn temperatuurtje toen van ongeveer 20-25 graden.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:54

Polen! Krakau (super mooie en interessante stad), van daaruit dagtripjes naar auswitch/birkenau en de ondergrondse zoutmijnen. Na een paar dagen kan je dan doorreizen (3uurtjes bus?) naar zakopane, een gezellig bergdorpje (/skidorp). Google het eens!

Vliegen met ryanair op katowice. Ik heb bovenstaande een paar jaar geleden gedaan. Tien dagen, alles in (vluchten, taxi, openbaar vervoer, verblijf, eten, toegangen, souveniers,...), totaalprijs van rond de 700€.