vakantie Canada 2016.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_92

vakantie Canada 2016.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 13:03

Hallo Bokkers!

Al een paar jaar zit ik de denken om een half jaar (of langer ) naar Canada te gaan om daar te gaan werken! Nooit is het er van gekomen ivm vriendje/baantjes enz. Nu weer single maar wel een leuke/vaste baan die ik dus niet opzij zou schuiven om een half jaar of langer weg te gaan.
Nu zit ik er aan te denken om er anders heen te gaan voor een vakantie van ongeveer 3 weken.

Heeft iemand hier tips? Alles zelf geboekt of met een reisorganisatie gegaan? Eventuele ervaringen? En zijn jullie alleen gegaan of met andere vrienden/vriendinnen/ kennissen? Zoals het er nu voor staat ben ik de enige in mijn omgeving die dit graag zou willen doen in 2016! :D Zouden jullie dit aanraden om alleen te doen?

Ben benieuwd naar jullie reactie's!

Pinkeltje

Re: vakantie Canada 2016.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:16

Oe dit ga ik even volgen! Wil zelf ook graag naar Canada maar ben pas 16. Mijn planning is te gaan wanneer ik 18 ben:)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:22

Vraag kleinvosje eens op bokt. Die is bezig met emigreren naar Canada!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:38

Ik ben er een aantal weken terug geweest op vakantie.
Onze route was: Calgary - Banff NP - Lake Louise - Yoho NP - Jasper NP - Wells Gray PP - Whistler - Vancouver en via Amerika, Seattle - Spokane - Glacier NP en Waterton Lakes terug naar Calgary.
Geweldige vakantie gehad van 3 weken.

Ik heb alles zelf geboekt.
We hebben gecombineerd met tent kamperen en hotels.

Als je meer vragen hebt mag je gerust pb en.

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 15:40

Dankje @Lolacabana!

Nou kamperen zal voor mij niet echt wat zijn aangezien ik dus alleen ga haha!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:56

Het is een stuk goedkoper als een motel/hotel in die regio.
Je staat op een camping dus genoeg mensen op je heen.
Ik had ook nog nooit in een tent geslapen maar het is goed bevallen :)

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 12:34

Ja dat geloof ik, ik had al gekeken op fox voor een vakantie en dat is opzich wel prijzig. Maar dat heb ik er wel voor over.

Alleen zie ik namelijk echt niet zitten om in een tentje te slapen, ook al is het op een camping :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:14

Wij zijn afgelopen september via Fox naar Canada gegaan, de 15-daagse rondreis door het West-Canada. Is erg goed bevallen, Canada is schitterend :+: Wel enorm duur. Wij hebben een fantastische reis gemaakt, heel veel gezien en gedaan.

Vorig jaar met Fox naar Amerika geweest, toen was ook de singlereis net bezig. Die waren alleen maar heel erg enthousiast over op deze manier reizen :j Je betaalt wat := maar dan heb je ook wat!

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:41

Ik kom ook even volgen. Ik ben momenteel bezig met een aanvraag voor een Working Holiday visum, daar mag je dan een jaar mee reizen en werken. Ik hoop volgend jaar in maart te vertrekken en dan zeker tot augustus maar misschien ook een langer. Adres heb ik nog niet maar die hoop ik via workaway te vinden. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:43

Wij zijn via Jan Doets deels door "Oost" Canada gereisd. Montreal, Ottowa, Huntsville, Toronto en Niagara Falls. Prachtig land!
Wel alles met hotels in het centrum. Behalve Huntsville, die hebben we bewust bij het Algonquin Parc geboekt :)

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 09:14

Leuk @Lottexxx ! Wat voor een soort werk wil je daar gaan doen?

Het Oosten spreekt mij opzich minder aan als het westen ik ga meer voor de landschappen en dergelijke dan voor de steden :D

Zoals ik er nu over denk, bij wat ik allemaal heb gezien, wil ik graag de reis boeken via fox in groepsverband aangezien ik alleen ga :)

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:24

xxess schreef:
Leuk @Lottexxx ! Wat voor een soort werk wil je daar gaan doen?

Het Oosten spreekt mij opzich minder aan als het westen ik ga meer voor de landschappen en dergelijke dan voor de steden :D

Zoals ik er nu over denk, bij wat ik allemaal heb gezien, wil ik graag de reis boeken via fox in groepsverband aangezien ik alleen ga :)

Het liefst op een Ranch of summercamp oid :) !